Beide sleutels met afstandsbediening TEGELIJK op?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Autobot
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Beide sleutels met afstandsbediening TEGELIJK op?

12 jan 2013, 20:41

Hoi allemaal, binnenkort een review van mijn eerste 3 weekjes met m'n mini. Maar nu eerst een probleempje:

Ik loop net met mijn vriendin mee naar de auto, zij ging ermee naar een verjaardag, en ik wil hem openklikken met mijn sleutel... en de auto doet niks. Raar. Zij had de reservesleutel al bij zich, dus zij probeert het ook... en ook niks! Openen met deurslot was geen probleem (alarm gaat wel af) en wegrijden etc was ook geen probleem. Ze is net aangekomen op bestemming, en na een kort ritje deed alles het gewoon weer, dus dat is een meevaller.

Met de ene sleutel wordt wekelijks zo'n 400km gereden, en de andere sleutel (die zij nu dus heeft vanavond) deed het 3 weken geleden ook nog gewoon!

Ik heb al even het forum onderzocht, maar ik kom niks tegen over 2 sleutels die het tegelijk niet doen. Met de info van het forum + proberen er logisch over na te denken, kom ik ook niet echt tot een oorzaak zo 123. Jullie een idee? Ik zou haast gaan denken dat de 2 sleutelsignalen elkaar gestoord hebben, toen ze tegelijk dicht bij de auto kwamen :s Of zouden ze gewoon toevallig allebei op zijn? Kan het me haast niet voorstellen, maar het kan.

Nu baal ik wel een beetje, want bij sluiten met deurslot gaat het alarm dus niet aan. En de auto staat nu dus in Den Haag centrum een paar uurtjes, en moet vannacht ook nog eens bij een club in Zaandam staan, en dan morgenochtend pas weer thuis voor de deur in Scheveningen (ja een druk nachtje voor de boeg haha). Dus ik hoop dat het alarm zo ook weer gewoon gaat werken bij minstens 1 sleutel...

IEMAND TIPS OF :s THEORIEËN?
Autobot
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

12 jan 2013, 20:47

Oh, en het allerergste: Zij heeft de sigaretten meegenomen, en er ligt thuis niks meer! :evil:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jan 2013, 21:30

Oooooh wat erg! Gelukkig kun je nog sigaretten halen bij de pomp!

Oh en die sleutels, geen idee. Maar ik heb niet eens een alarm en is nog steeds niet gejat. En die staat vaak zat op ongure plekken want ik ben namelijk een heel onguur type. Niet zo bang joh!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Autobot
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

12 jan 2013, 21:43

Beetje drukke dag geweest, die nog laaaang niet voorbij is, en dan dit tussendoor, zat ik ff niet op te wachten. Ben ook niet zo bang hoor, en een alarm helpt uiteraard ook niet eens tegen alles. Maar was vooral benieuwd of iemand het ook wel eens heeft gehad, of weet wat het kan zijn.

En helaas kan momenteel even niet van huis. Anders was ik wel even peuken gaan halen ja :-)
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jan 2013, 22:03

mushrop schreef:Oooooh wat erg! Gelukkig kun je nog sigaretten halen bij de pomp!

Oh en die sleutels, geen idee. Maar ik heb niet eens een alarm en is nog steeds niet gejat. En die staat vaak zat op ongure plekken want ik ben namelijk een heel onguur type. Niet zo bang joh!
Op Schiphol zit het vol met ongure type vandaar ook die mooie auto's >)
Laatst gewijzigd door Casper op 12 jan 2013, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

13 jan 2013, 09:14

Kan best, van allebei de batterij tegelijk op, zeker met de kou.

Kijk wel uit voor Rob, die is gek op cabrio's....
Autobot
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

13 jan 2013, 17:03

Die ene sleutel was ook al 3 weken niet het huis uit geweest, dus heeft geen last gehad van kou. Ach, laat ik het maar op toeval houden dan. Geen problemen meer mee gehad gelukkig. Dus sorry voor de bitch rant, maar ja ik ben zelf namelijk juist een heel guur type, en dan krijg je dat he.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jan 2013, 17:08

:mrgreen:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jan 2013, 17:23

Sommige dingen wil je niet snappen alleen maar blij zijn dat het opgelost is. :lol:
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
MItchell8034
Nieuw Lid
Nieuw Lid

27 jan 2013, 20:33

het ligt er aan wat voor Mini je hebt, maar het kan zijn dat er water of vocht in het Regelapparaat van de ZKE zit..
Marcel Always Open
Cabrio-King

27 jan 2013, 21:18

Eerder zou ik denken aan een stoorzender op dezelfde frequentie (een auto die naast de jouwe geparkeerd stond).
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”