Beste leden,
Ik heb een mini cooper 2005 park lane in het bezit en ben er dik tevreden over!
Bij aankoop van de mini heb ik gevraagd of hij een nieuwe bak er onder had zitten, en dat werd beantwoord met "Ja, er zit een nieuwe bak onder".
Nu is de versnellingsbak halverwege december gesneuveld, en voel ik me nu een beetje voorgelogen.
Ik dus gebeld naar de zaak waar ik hem vandaan had, en ik moest hem maar brengen voor reparatie.
Nu heb ik hem weer een week terug, en komen er weer rare geluiden uit de bak.
Ik ben nu een beetje ten einde raad wat ik nu moet doen, of wat ik moet kunnen verwachten van de zaak waar ik hem vandaan heb. Ik zit nog wel in m'n garantie periode maar straks begeeft hij het na m'n garantie periode en zal het een hoop geld kosten..
Dus mijn vraag; Zit er een nieuw type bak onder deze mini's uit 2005, en wat kan ik verwachten van de garage?
2005 type Mini nieuwe bak of oude bak?
- Cannuccia
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Een parklane is altijd een facelift en dus zit daar de Gertrag-bak in en niet de probleem bak van Midland. Desalnietemin kan de versnellingsbak natuurlijk wel gewoon kapot gaan.
Ik zou zeggen: Gewoon weer terug naar de garage. Zeker nu je nog garantie hebt. Blijven terug gaan totdat het naar tevredenheid is opgelost.
Ik zou zeggen: Gewoon weer terug naar de garage. Zeker nu je nog garantie hebt. Blijven terug gaan totdat het naar tevredenheid is opgelost.
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Justa Cooper

Vorige projecten:
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je kan ook zien of je een Midland of Gertrag hebt. Gebruik Google even in voorbeelden te zoeken, want ik ga er vanuit dat je de zoekfunctie hier op het forum al gebruikt hebt.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

- Jochemini
- Leerling Mini lid
Bericht
En er komt ook geen nieuwe bak onder, hij is gereviseerd..
Nou hebben wij ook een kennis gebeld van BMW Nederland en die heeft wat gegevens nagetrokken en kon ons vertellen dat hier de oud type versnellingsbak onder zat. Tuurlijk kan hij altijd kapot gaan, alleen het is wel apart dat hij het nu zo snel weer begeeft..Cannuccia schreef:Een parklane is altijd een facelift en dus zit daar de Gertrag-bak in en niet de probleem bak van Midland. Desalnietemin kan de versnellingsbak natuurlijk wel gewoon kapot gaan.
En er komt ook geen nieuwe bak onder, hij is gereviseerd..
- henne
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
daar zit al de nieuwe type bak onder. als het vanaf 7e maand 2004 is dus facelift r50.
ik heb zelf ook een keer een lager kapot gehad in zo'n type bak en die is niet leverbaar.
ik heb echt elke bakrevesie bedrijf afgebeld maar overal het antwoordt nee kunnen we niet leveren
de dealer levert ook geen revesie onderdelen alleen de schakelkop boven op de bak.
heb toen een aanvraag op onderdelen lijn gezet en kreeg diverse reacties van demontage bedrijven met de mededeling van jahoor een gereviseerde bak.
yeah right schoongespoten en gepoetst zeker
daar trapte ik niet.
toen op het net gaan zoeken naar een debtreffende lager en die vond ik in verweggistan ergens bij ukraine in de buurt of nog verder.
betrof een origineel lager, lager oplaten sturen koste bij elkaar 90 euro.
bak heb ik uit elkaar gehaald nieuw lager erin gezet en helemaal top was hij weer.
bmw levert deze lagers niet los en de desbetreffende lager fabrikant mag ze niet aan derden leveren als alleen aan bmw.
maar zoeken loonde dus.
mij is het dus wel gelukt om hem te reviseren maar had hem zonder dat lager ook in vuilnisbak kunnen gooien.
weet niet of er meerdere zijn trouwens die ze wel een gereviseerd hebben maar mij werdt dus verteld dat het niet kon dan enkel bij de dealer een nieuwe /ruilbak.
als ik jou was zou ik naar die toko terug gaan en ze het laten oplossen en de auto af laten leveren als het probleem verholpen is.
in ieder geval succes en hou ons op de hoogte..
ik heb zelf ook een keer een lager kapot gehad in zo'n type bak en die is niet leverbaar.
ik heb echt elke bakrevesie bedrijf afgebeld maar overal het antwoordt nee kunnen we niet leveren
de dealer levert ook geen revesie onderdelen alleen de schakelkop boven op de bak.
heb toen een aanvraag op onderdelen lijn gezet en kreeg diverse reacties van demontage bedrijven met de mededeling van jahoor een gereviseerde bak.
yeah right schoongespoten en gepoetst zeker

daar trapte ik niet.
toen op het net gaan zoeken naar een debtreffende lager en die vond ik in verweggistan ergens bij ukraine in de buurt of nog verder.
betrof een origineel lager, lager oplaten sturen koste bij elkaar 90 euro.
bak heb ik uit elkaar gehaald nieuw lager erin gezet en helemaal top was hij weer.
bmw levert deze lagers niet los en de desbetreffende lager fabrikant mag ze niet aan derden leveren als alleen aan bmw.
maar zoeken loonde dus.
mij is het dus wel gelukt om hem te reviseren maar had hem zonder dat lager ook in vuilnisbak kunnen gooien.
weet niet of er meerdere zijn trouwens die ze wel een gereviseerd hebben maar mij werdt dus verteld dat het niet kon dan enkel bij de dealer een nieuwe /ruilbak.
als ik jou was zou ik naar die toko terug gaan en ze het laten oplossen en de auto af laten leveren als het probleem verholpen is.
in ieder geval succes en hou ons op de hoogte..
- Cannuccia
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Weet je dan wel zeker dat het een Parklane is?
Je kunt de bouwdatum van je MINI opzoeken op realoem.com met je VIN-nummer, daaruit kan je beter opmaken of je MINI een pre-facelift of een facelift is.
Het is inderdaad apart dat ie zo snel al weer problemen geeft.
Je kunt de bouwdatum van je MINI opzoeken op realoem.com met je VIN-nummer, daaruit kan je beter opmaken of je MINI een pre-facelift of een facelift is.
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Vorige projecten:
Justa Cooper

Vorige projecten:
- Jochemini
- Leerling Mini lid
Bericht
Toen hij kapot was gegaan hadden we direct gebeld. Ik kon toen nog niet terecht omdat er al een andere mini gerepareerd werd voor ook bak revisie.
Auto daar na kerst naartoe gebracht en 1,5 week later kon ik hem weer ophalen. Toen ik hem kreeg was hij heel stil, en hoorde je niks meer. Ik natuurlijk helemaal gelukkig dat het verholpen was, maar nu met die gladheid is hij nu weer herrie gaan maken. Als je stilstaat hoor je een een gezoem wat eerder ook al was toen hij kapot was, en als je op de snelweg zit gaat hij al lichtelijk fluiten uit de bak.
Ik had hem ook bij een maatje op de brug gezet om even te kijken wat voor werk ze afgeleverd hadden, zag er wel redelijk uit. Bak helemaal aluminium gespoten om het net te laten lijken dat hij nieuw is.
Ik heb nog 1,5e maand garantie, dus dat word nog even flink erachteraan zitten voordat m'n garantie verloopt..
Auto daar na kerst naartoe gebracht en 1,5 week later kon ik hem weer ophalen. Toen ik hem kreeg was hij heel stil, en hoorde je niks meer. Ik natuurlijk helemaal gelukkig dat het verholpen was, maar nu met die gladheid is hij nu weer herrie gaan maken. Als je stilstaat hoor je een een gezoem wat eerder ook al was toen hij kapot was, en als je op de snelweg zit gaat hij al lichtelijk fluiten uit de bak.
Ik had hem ook bij een maatje op de brug gezet om even te kijken wat voor werk ze afgeleverd hadden, zag er wel redelijk uit. Bak helemaal aluminium gespoten om het net te laten lijken dat hij nieuw is.
Ik heb nog 1,5e maand garantie, dus dat word nog even flink erachteraan zitten voordat m'n garantie verloopt..
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als je een 2005 Parklane hebt, is het wel heel apart dat er dan een Midland bak onder zit. Midlands zijn tot halverwege modeljaar 2004 gebruikt. Een Parklane bestond toen nog niet, dus een 2004 productiejaar met 2005 kenteken is ook uitgesloten. Beetje vreemd vind ik het....
MINI Dubman '07 PureSilver

- Casper
- Volledig MINI minded!
Bericht

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Ik zou persoonlijk al me vraagtekens zetten bij een versnellingsbak die zilver gespoten is om als nieuw door te gaan
. heb liever dat ze dan eerlijk zijn en zeggen dat er een gereviseerde onder is gegaan of zo. Heb je hem gekocht bij een dealer?

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Weet je wel zeker dat je een parklane hebt? En niet alleen de stickers op de zijkant? 

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- jerroo
- Be Mini
Bericht
heb je bovenstaande tip al geprobeerd, e.e.a. telt niet lekker op,opmerking van BMX is ook een goeie, zou hier toch even induiken...suc6Cannuccia schreef:Weet je dan wel zeker dat het een Parklane is?
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors