Ontgrendelings problemen..

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Spi
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Ontgrendelings problemen..

14 feb 2013, 14:56

p.s. Er is al een topic maar geloof niet dat het een soort gelijk probleem is, aangezien ik er niets uit kan halen....

Beste Mini's :D

Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn als:

Ik mijn auto van de cv haal met de sleutel, dat de kofferbak wel open gaat en de deuren L/R gewoon gesloten blijven (knopjes blijven laag), terwijl je het mechanisme wel open hoort gaan aan beide kanten.

Met als gevolg dat ik de bestuurders deur met de hand open moet maken en de bijrijdersdeur van binnen uit..

Bij een bepaalde snelheid zou de auto ook automatisch moeten vergrendelen en de vergrendelingsknop aan de binnenkant werkt ook niet. Je hoort alleen een klik als je hem gebruikt

Als ik alles met de hand open heb gedaan en op de knop sluiten druk, sluit wel alles normal, knopjes deuren gaan naar beneden, lampen knipperen etc etc

Bij het ingedrukt houden van de open knop gaat het panoramadak en de ramen gewoon normaal open.

Is het een mechanisch of instelling probleem. Er is een nieuwe accu in gegaan! Weet niet of dat het probleem kan veroorzaken..

Beetje lang verhaal en in Jip en Janneke taal.. :P ik probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen..

Alvast bedankt..
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 feb 2013, 17:06

Ik zie dat je ook een software update hebt gehad :roll:
Misschien dat je alles weer terug moet laten zetten naar de opties die jij wil.
Nu weet ik dat er ook mensen op het forum zijn die dat voor je in kunnen programmeren.
Moet je maar ff zoeken op forum :lol:
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

14 feb 2013, 18:43

In een ander topic ook gezien dat je een software update gekregen hebt. Ik zou daar eigenlijk de "link" met dit probleem naar toe leggen. Theoretisch kan het natuurlijk wel dat beide motortjes van de deursloten tegelijk stuk gaan. Maar die kans is wel erg klein.
Heb je al geprobeerd om de accu er een tijdje af te koppelen om zo doende de MINI te resetten?
Bij een S effe opletten dat je niet de kofferbak dichtgooit met de accu eraf. Elektrisch slot opent lastig zonder stroom. D'r zit wel een kabeltje om h'm met de hand te openen, maar voorkomen is beter dan achteraf klooien. :D
Spi
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 feb 2013, 09:56

Aller eerst, bedankt voor de reakties.

De ontgrendelings problemen waren al voor de software update..

@ Robert: Wat is een tijdje? Paar minuten. uurtjes... ?

Wie op dit forum zou dit kunnen en willen doen?

Bij een dealer vragen ze gelijk weer de hoofdprijs en doen ze niet moeilijk om het één en ander te vervangen terwijl dat misschien helemaal niet het probleem is geweest

Het begon eigenlijk na het vervangen van de accu.. Heel vreemd. Alles doet het naar behoren alleen open sturen doet die niet. Met uitzondering van de kofferbak..

Ik denk ook niet dat de motortjes kapot zijn. Ze worden namelijk wel aangestuurd tijdens het openen en sluiten ook gewoon.

Moet er nu achter komen of het een mechanisch probleem is of software
Spi
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 feb 2013, 12:10

Het ontkoppelen van de accu is zeker geen probleem. Ik heb wat dat betreft geen 2 linkerhanden... De techniek en het mechanische gaan wel boven mijn bed..

Ik zal de accu vanavond is een tijdje los koppelen..

Kunnen normale algemene garages dit ook oplossen of moet die speciaal op de computer gezet worden als het niet iets mechanisch is?

I'll let you know!
Spi
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 feb 2013, 12:56

Ok thanks voor de info...

We gaan het meemaken
Spi
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 feb 2013, 17:59

Accu los gekoppeld, alles gereset en geen verandering..

Iemand op het forum die dit in kan stellen, kan nakijken of misschien iemand kent die hier handig in is? Ipv gelijk naar de dealer te gaan en de hoofdprijs betalen..
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 feb 2013, 18:08

Misschien een hele domme vraag hoor, maar hoe staan je instelling in je menu. Ik bedoel als ik in de computer ga bij voertuig instellingen kan ik zelf instellen wat er gebeurt. Welke portieren er open gaan bij het klikken op de sleutel. Of de deuren dicht gaan bij het rijden ja of nee. Of allebei de portieren open gaan en als je dat niet wilt welke dan wel open moeten gaan. Misschien had je deze mogelijkheid niet bij je oude software maar wel nu bij de nieuwe.
Spi
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 feb 2013, 18:59

Dus als ik 'm op de computer laat zetten waar je ook je foutcodes mbt je motormanagment kan lezen, is het dus niet mogelijk om dit in te stellen. Begrijp ik dit goed?
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

15 feb 2013, 19:18

Spi schreef:Dus als ik 'm op de computer laat zetten waar je ook je foutcodes mbt je motormanagment kan lezen, is het dus niet mogelijk om dit in te stellen. Begrijp ik dit goed?
Als je een universeel OBD-uitlees apparaat heb, dan klopt hetgeen hierboven staat. Met de universele uitlezer kun je foutcodes lezen, en vaak ook wissen. Maar dat is net effe wat anders dan het veranderen van de instellingen van de diverse modules in je auto.
BMW/MINI hebben een wat geavanceerder apparaat waarmee ze kunnen uitlezen, maar ook aanpassingen op de modules kunnen doen. Die aanpassingen zijn specifiek voor BMW/MINI. Er zijn ook kabels en software (lees INPA en NCS Expert) waarmee je op een laptop ook al redelijk ver kunt komen. De ervaring leert echter dat het bij de R50/52/53 series wel wat lastig is. Een module resetten via NCS van een R50 zou echter wel moeten kunnen.
De combinatie deuren op slot en kofferbak openen is trouwens wel een heel vreemde; andersom deuren openen en kofferbak dichtlaten is logischer....
Spi
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 feb 2013, 21:05

Is idd apart.. Na het resetten gaan nog steeds de deuren niet openen. Kofferbak wel, bestuurderskant met de sleutel en bijrijders kant van binnen uit. Dicht gaat alles zoals het hoort met één druk op de knop.

Ok dus om de modules opnieuw in te stellen zou ik toch naar desbetreffende Mini / BMW dealer moeten. Mits het tuurlijk een mechanisch probleem is.

Zijn er mensen op dit forum die dit doen? Modules resetten, instellen, veranderen etcetera?

P.s Robert bedankt voor je informatie!
Remonvdh
Be Mini
Be Mini

18 feb 2013, 23:03

@ Spi: Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn R53, al sinds de aankoop.
Ik heb hem bij twee universele garages uit laten lezen, de ene (hebben meerdere Mini's in onderhoud) gaf aan dat beide deursloten vervangen moeten worden. Schijnt een bekender probleem zijn en zit in het elektronische gedeelte van de sloten. Vervangen is de enige optie.

Het andere bedrijf gaf aan dat het wellicht helpt om de sloten te demonteren, uit elkaar te halen en alles reinigen en af gangbaar te maken. Helaas hier nog geen tijd voor gehad, maar dit ga ik binnenkort eens proberen!

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”