Aankoop Cooper S -> waar op letten!!??

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
kamiel
Be Mini
Be Mini

Aankoop Cooper S -> waar op letten!!??

30 dec 2006, 12:17

Ik sta op het punt een Mini cooper s te kopen, maar kan hier op dit forum via de zoek-machine maar weinig vinden over de min punten van een cooper s, plus punten lees ik genoeg :D :D

wat wel duidelijk naar voren komt in al jullie verhalen, is dat de versnellingsbak van een cooper s slecht is en dan met name die uit bouwjaar 2002/2003, hoe moet ik mij dit voorstellen, waaraan kan ik merken dat de versnellingsbak slecht of kapot is (zwaar schakelen bijvoorbeeld??)
omdat ik voornamelijk aan het kijken ben voor een mini cooper s uit 2002 (deze zijn nog een beetje te betalen) vind ik het toch wel erg belangrijk om hier en de andere kinderziektes en minpunten/aandachtspunten van te weten, zodat ik niet voor veel geld een kat in de zak koop.

gisteren ben ik samen met mijn vriendin gaan testrijden in een licht blauwe cooper s uit 2002 met 70000km op de klok, wat een super wagentje, viel mij dus wel op dat de versnellingen erg stroef in te leggen waren, ook vond ik dat de stuurbekrachtiger bij monoevreren met een stilstaande wagen erg zwaar was, dit kan ook er aan liggen dat ik aan de auto moet wennen (kom uit een peugeot 206gti)
enfin, ik zou dus erg graag jullie meningen en wetenschap willen horen over de coopers uit 2002.
alvast bedankt.

Gr,
Kamiel
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

30 dec 2006, 12:50

Hallo Kamiel en welkom.

Dat de stuurbekrachtiging wat zwaar loopt bij stilstaan is normaal.

De versnellingsbak van de Cooper S gaat niet zo snel stuk, wel van de Cooper (dat is een andere bak).

Waar je wel op moet letten is de koppeling, of je geen vreemde geluiden hoort of trillingen voelt aan het pedaal.

Koop je hem bij de dealer, website zodat we even kunnen kijken?

Verder zou je na kunnen gaan of er het Chili pakket en/of xenon lampen, DSC, navigatie. Dat maakt de Cooper S nog wat duurder.

Persoonlijk zou ik voor een 2003 model gaan omdat daar nog wat wijzigingen zijn doorgevoerd, maar er zijn er hier die ook probleemloos in een 2002 model rondrijden.
kamiel
Be Mini
Be Mini

30 dec 2006, 13:09

Berthil schreef:Koop je hem bij de dealer, website zodat we even kunnen kijken?
de website kan ik hier niet noteren omdat ik geen reclame mag maken, atans pas na drie berichten te hebben geschreven, je kunt op google "jos kallen" in typen en dan is het de bovenste in het lijstje. (hij heeft maar een cooper s staan)

maar is het dus zo dat alle coopers een erg stroeve versnellingsbak hebben? ik kreeg in eerste instantie de achteruit niet eens te pakken :oops: :oops: :oops:
of was deze versnellingsbak gewoon slecht?
kamiel
Be Mini
Be Mini

30 dec 2006, 13:11

ow ja, wat waren die wijzigingen tussen 2002 en 2003?? :roll: :roll:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

30 dec 2006, 13:24

Allemaal kleine verbeteringen, welke allemaal weet ik ook niet precies. b.v. voorste veerpoten, sluitmechanisme achterklep, koelvloeistofreservoir, motormanagement software ge-update. Sommige zaken zijn bij een terugroepactie verholpen op 2002 maar ook nog op 2003 modellen. Als de auto door de dealer onderhouden is zit het wel goed, die doet die updates automatisch.

Hier is de auto

Ziet er goed uit. Er zit een Aero Kit voorbumper op, maar de zijskirts ontbreken. Of er een Aero Kit achterbumper op zit kan ik niet zien. Als er alleen een andere voorbumper op zit heeft hij misschien schade gehad? Komt de auto uit Duitsland?

Verder moet je even letten op knakken in de stuurkolom.

Dat de versnellingsbak moeilijk in zijn achteruit is normaal, daar zit gewoon een hele strakke veer voor. Erg stroef schakelen is niet normaal, ik neem aan dat je de koppeling helemaal intrapt? Anders moet je geloof ik de koppelingstest doen.

Meer daarover en andere zaken staan hier.

Succes
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 dec 2006, 13:34

Deze Staat al een tijdje te koop volgens mij. Heeft alleen een aero voorbumper.

Afbeelding

Hier de Autotrader advertentie
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 dec 2006, 13:39

Als er nog BPM bijkomt word het wel een duur karretje. Of zit dat al in de prijs berekend?
Afbeelding

R56 Still fun but easier to live with
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 dec 2006, 13:55

MINIJCW schreef:Als er nog BPM bijkomt word het wel een duur karretje. Of zit dat al in de prijs berekend?
Zit er al bij in neem ik aan want het is toch een Nederlandse aanbieder?
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 dec 2006, 15:05

Hoeft niet. Zolang ie niet op NL kenteken staat is er geen BPM betaald
Afbeelding

R56 Still fun but easier to live with
kamiel
Be Mini
Be Mini

30 dec 2006, 17:30

BPM zit er al bij, de bedoeling is dat ik mijn 206 gti uit 99 en de peugeot 106 1.1 uit 96 van mijn vriendin inruil, tesamen krijg ik voor deze auto's 9000euro, ik moet er dus nog 10000euro bijleggen.

verder ben ik vergeten om te vragen wat het kenteken is, deze zaten er niet op (groene garage platen met de testrit) ik krijg er een aflevering beurt bij, nieuwe accu en drie maanden bovag garantie.
de cooper s staat volgens mij al een tijdje omdat de remschijven enorm waren geroest, dit was ook te merken aan het erg slecht remmen van de auto, wel moet ik zeggen dat dit een stuk beter werd na een half uurtje.
De cooper stond momenteel op winterbanden en de zomer banden zaten er niet bij, wat ik wel erg belangrijk vind :| :|
ik denk dat ik nog maar eens moet terug gaan om een iets langere testrit te maken zodat ik zeker weet dat het in orde is, ook zal ik dan na het kenteken vragen :D

Wat vinden jullie van de kleur? is dat lichte blauw niet een beetje te hip of te vrouwelijk voor een stoere cooper S?? :mrgreen: :mrgreen:
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 dec 2006, 20:41

kamiel schreef: Wat vinden jullie van de kleur? is dat lichte blauw niet een beetje te hip of te vrouwelijk voor een stoere cooper S?? :mrgreen: :mrgreen:
Ja beetje vrouwelijk kleurtje vindt je niet Berthil?! :mrgreen: >)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

30 dec 2006, 22:05

Als je twijfelt over Electric Blue moet je het niet nemen.
Of men vindt het een prachtige kleur of niet.
Anders moet je gewoon saai grijs of zwart nemen :)

Hier staan veel mooie voorbeelden van die kleur.
Waar is de Solid Black thread :mrgreen:
soulmates
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:

30 dec 2006, 22:10

peter schreef:
kamiel schreef: Wat vinden jullie van de kleur? is dat lichte blauw niet een beetje te hip of te vrouwelijk voor een stoere cooper S?? :mrgreen: :mrgreen:
Ja beetje vrouwelijk kleurtje vindt je niet Berthil?! :mrgreen: >)
hihi ik bezit dus zelf een cooper S uit 2002 en ook in de zelfde kleur
Top carretje Top Kleur ennuhhh ja ik ben wel een vrouw :lol: :lol:
mocht je vragen hebben over de auto stuur gerust een pm

veel voorpret vast gewenst

Jolanda
Afbeelding
karretje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

30 dec 2006, 22:41

Berthil schreef:Als je twijfelt over Electric Blue moet je het niet nemen.
Of men vindt het een prachtige kleur of niet.
Anders moet je gewoon saai grijs of zwart nemen :)

Hier staan veel mooie voorbeelden van die kleur.
Waar is de Solid Black thread :mrgreen:
Uhumm, uhgmmmm, saai grijs????............... :p
MINI...................................The best there is.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 dec 2006, 00:11

Het is absoluut ook een kleur voor mannen hoor :D

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”