Mini Cooper S Chiptuning 163PK HELP

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Vidiii
One wheel wonder
One wheel wonder

Mini Cooper S Chiptuning 163PK HELP

12 apr 2013, 11:18

Hallo Mini leden.

Ik zit al een tijdje te denken om mijn Mini Cooper S van 2003 te tunen.
Nou ben ik heel google afgezocht om de beste garage te kunnen vinden..
Mijn Mini is eerder al een keer gechiptuned, maar dat was echt waardeloos helaas:/
Terug komen elke keer, geen echte pk's erbij blabla.

Ziptuning belooft mijn Mini Cooper S van 2003 te chiptunen van 163PK naar 204PK
Nou weet ik ook dat veel leden zijn Mini bij Beek hebben laten tunen.
Uit eigen ervaring weet ik dat Ziptuning bijna op nr1 van Nederland staat, met chiptunen.
Beek vraagt veel meer voor hetzelfde resultaat (beide 204PK als eindresultaat)

Someone please help me XO
Hoop op reacties beste leden x
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 apr 2013, 11:22

Uit eigen ervaring weet ik dat Ziptuning bijna op nr1 van Nederland staat, met chiptunen.
Kan jij mij uitleggen wat het principe van Ziptuning is, en waarom staan ze bijna op nr1?
Vidiii
One wheel wonder
One wheel wonder

12 apr 2013, 11:30

Wilcoos schreef:
Kan jij mij uitleggen wat het principe van Ziptuning is, en waarom staan ze bijna op nr1?
Gewoon van veel mensen hoor ik het, en ziptuning wel altijd veel klanten heeft.
En ook bijna iedereen van mijn familie (autogeks) en vrienden bij ziptuning zijn geweest, voor het chiptunen.
Maar die hebben natuurlijk geen Mini cooper:p

Weet dus echt niet wat ik moet doen
Ziptuning zegt dus tegen mij, alleen met de chiptuning >204PK
En dat zonde nieuwe pulley? XD
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 apr 2013, 11:45

Ziptuning op nr1?... :lol: Als je nou weer geen resultaat wilt behalen en wel van je geld af wilt dan zou ik daar ook naartoe gaan...

Ik zou als ik jou was naar een echte tuner gaan zoals BR Performance. Zip heel snel weer vergeten.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 apr 2013, 11:48

Vidiii schreef:
Wilcoos schreef:
En ook bijna iedereen van mijn familie (autogeks) en vrienden bij ziptuning zijn geweest, voor het chiptunen.

Maar wat als je het vermogen niet haalt of een probleem erbij krijgt? Lossen ze het dan netjes op, of zeggen ze sorry we zijn alleen een dozen schuiver, het ligt aan je auto?

Wil je voor een duppie vooraan zitten moet je de gok nemen. Wie weet heb je geluk, en niets te klagen. Wil je iets goeds, moet je toch naar een tuner gaan die echte klanten heeft. Hoeveelheid auto's voor de deur zegt niets.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 apr 2013, 11:49

Google Zip maar eerst even naar reviews...

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

12 apr 2013, 11:57

Je hebt chiptuning en je hebt chiptuning.

De een maat een programma en vind dat het toepasbaar is op alle voertuigen van hetzelfde type.
De ander maat voor elke auto een eigen programma.

Optie 1 is lekker goedkoop, optie 2 is wat duurder. Al liggen die prijzen ook niet gruwelijk ver uit elkaar.
Beek vraagt €375, Zip €440 en bij BRP en een andere custom tuner konden het mij aanbieden voor €500.

Verder vraag ik mij af waar jij de prijzen leest...
Stage 2a/b bij Beek: €675
Tuning bij Zip: €1090
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Vidiii
One wheel wonder
One wheel wonder

12 apr 2013, 12:25

BMX schreef:Je hebt chiptuning en je hebt chiptuning.

De een maat een programma en vind dat het toepasbaar is op alle voertuigen van hetzelfde type.
De ander maat voor elke auto een eigen programma.

Optie 1 is lekker goedkoop, optie 2 is wat duurder. Al liggen die prijzen ook niet gruwelijk ver uit elkaar.
Beek vraagt €375, Zip €440 en bij BRP en een andere custom tuner konden het mij aanbieden voor €500.

Verder vraag ik mij af waar jij de prijzen leest...
Stage 2a/b bij Beek: €675
Tuning bij Zip: €1090
Klopt er staat bij de prijs 1090 euro. Maar dat is een foutje op het website.
Normaal voor 550, na enkele keren e-mailen doen ze het voor 400 euro..
En dat is 275 euro verschil met beek tuning..

Eerste keer toen ik me auto gechipt had was bij: Tunex.. Waardeloos.. gewoon
Vidiii
One wheel wonder
One wheel wonder

12 apr 2013, 12:27

Wilcoos schreef:
Vidiii schreef:
Wilcoos schreef:

Maar wat als je het vermogen niet haalt of een probleem erbij krijgt? Lossen ze het dan netjes op, of zeggen ze sorry we zijn alleen een dozen schuiver, het ligt aan je auto?

Wil je voor een duppie vooraan zitten moet je de gok nemen. Wie weet heb je geluk, en niets te klagen. Wil je iets goeds, moet je toch naar een tuner gaan die echte klanten heeft. Hoeveelheid auto's voor de deur zegt niets.
Je hebt wel gelijk eigenlijk.. 2 jaar software garantie en motorgarantie las ik op hun website.

- 2 jaar motorgarantie voor auto's tot 2 jaar oud en 100.000 km.
- 3 jaar garantie op de chiptuning.

Onafhankelijke keuring en certificering
- TÜV Certificaat, …beproefde kwaliteit.
- ISO 9001 Certificering, …werken volgens de hoogste normen.
- Aangesloten bij de RAI vereniging.
- Aangesloten bij de ETO.
- Al onze producten voldoen aan de emissienormen van de ECE-cyclus.
- Voor de meeste producten en chiptuningen is een TÜV certificaat leverbaar.
Vidiii
One wheel wonder
One wheel wonder

12 apr 2013, 12:31

mushrop schreef:Ziptuning op nr1?... :lol: Als je nou weer geen resultaat wilt behalen en wel van je geld af wilt dan zou ik daar ook naartoe gaan...

Ik zou als ik jou was naar een echte tuner gaan zoals BR Performance. Zip heel snel weer vergeten.
BR performance vraagt 1250 euroXD :shock:
Vidiii
One wheel wonder
One wheel wonder

12 apr 2013, 12:33

boris_brznjef schreef:Dat is wel erg gunstig zonder nieuwe poelie.

Vlgs mij is de max rond de 190 met alleen software

Maar kan je niet beter een Beek stage nemen voor de duurzaamheid?
Ja dat vind ik dus ook raarXD
Ze zeggen dat ze bij autos van 2001 tot nu nieuwe software hebben gevonden :shock:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 apr 2013, 13:45

BR vraagt €1250? Dacht het niet.

Als je denkt dat Zip verstandig is moet je daar naartoe gaan. Ik voorspel je dat je weer met dezelfde lege handen komt te staan. Er is hier genoeg ervaring met goede tuners, en dat is dus ook het advies wat je krijgt (en om vraagt).

Afbeelding
Vidiii
One wheel wonder
One wheel wonder

12 apr 2013, 13:48

mushrop schreef:BR vraagt €1250? Dacht het niet.

Als je denkt dat Zip verstandig is moet je daar naartoe gaan. Ik voorspel je dat je weer met dezelfde lege handen komt te staan. Er is hier genoeg ervaring met goede tuners, en dat is dus ook het advies wat je krijgt (en om vraagt).
Bedankt voor je advies, allemaal van jullie,
staat toch echt op de site van hun:p
http://www.br-performance.be/nl-be/chip ... 07/1943-s/

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”