Stofhoes aandrijfas?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
johan-01
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Stofhoes aandrijfas?

20 apr 2013, 17:52

Hallo, ik heb even een vraag.
Ik heb geconstateerd dat een stofhoes van de aandrijfas aan de bestuurderskant lekt. (scheurtje)
Moet nu eerst alles gedemonteerd worden (wiel-remmenset etc) of is hier een andere oplossing voor?
Ik las op het forum (berthil) dat hier een kit voor bestaat, echter weet niet wat hij hiermee bedoelt.

Bvd,

Watchman :?
Manick
Sponsor

Re: stofhoes aandrijfas?

20 apr 2013, 18:28

johan-01 schreef:Hallo, ik heb even een vraag.
Ik heb geconstateerd dat een stofhoes van de aandrijfas aan de bestuurderskant lekt. (scheurtje)
Moet nu eerst alles gedemonteerd worden (wiel-remmenset etc) of is hier een andere oplossing voor?
Ik las op het forum (berthil) dat hier een kit voor bestaat, echter weet niet wat hij hiermee bedoelt.

Bvd,

Watchman :?
meestal als ik een auto heb in de werkplaats met een klein scheurtje in de ashoes gebruik ik vloeibaar rubber, kweet niet of je dat kan halen bij karwei, praxis
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

21 apr 2013, 14:44

Als je de kit van BMW gebruikt (hoes, klemmen en vet) moet de hele as er uit.
Remmen kunnen blijven zitten maar onderste fuseekogel moet los.
johan-01
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

stofhoes aandrijfas?

15 mei 2013, 17:27

Gisteren geprobeerd om onderste fuseekogel los te krijgen. Met geen mogelijkheid los te krijgen. Zelfs met grof geweld niet.
Volgens mijn schoonzoon (automonteur) komt dit vaker voor bij iets oudere auto's. In de garage hebben ze hier aparte methodes voor. Met behulp van de brug. Aangezien we die thuis niet hebben kan dit dus niet. Hij zal vanavond nogmaals proberen of het lukt. Ben benieuwd. :mad:

Gr,
Watchman
Berthil schreef:Als je de kit van BMW gebruikt (hoes, klemmen en vet) moet de hele as er uit.
Remmen kunnen blijven zitten maar onderste fuseekogel moet los.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”