Vragen over de Mini

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Yannick
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jan 2007, 19:33

Vragen over de Mini

05 jan 2007, 00:37

Hallo allemaal,

Ik ben Yannick en ben pas 17 jaar. Dus autorijden zit er voor mij nog niet in. Komt binnenkort verandering in. Ik probeer mijn ouders te overtuigen een Mini te kopen. Momenteel hebben we een Citroën C3 Pluriel die aan vervanging toe is. Als het aan mijn moeder ligt komt er een Aygo/C1 voor in de plaats. M'n vader wil een Swift en daar gaan we zaterdag ook in proefrijden. Ik ben duidelijk voor een mini. Desnoods een 2ehands. Om mijn moeder te kunnen overtuigen heb ik een aantal vragen.

Mijn moeder is vrij klein rond de 1,60m schat ik. Ze is bang dat een Mini een grote dode hoek heeft en ze is bang dat de stoel te laag zal zitten. Kan iemand mij hier antwoord op geven?

Verder heb ik al rondgekeken op internet naar Mini's met next garantie. Hoe betrouwbaar zijn Mini's en dan met name de Mini One en de Mini Cooper. Of is het wijzer er eentje met Next garantie te kopen. Ook vroeg ik me af wat de grote verschillen zijn van modeljaar 2005/2006 en de modeljaren van daarvoor?

Een lang verhaal, maar ik hoop daardoor wat meer duidelijkheid te krijgen.

Yannick[/i]
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

05 jan 2007, 02:02

Allereerst welkom op dit forum.
Ik adviseer een mini met in hoogte verstelbare stoelen.
De mini heeft een behoorlijk rechtopstaande voorruit wat met zich meebrengt dat je een goed zicht hebt naar voren en schuin opzij. Dus die dode hoek valt wel mee, je hebt meer last als je heel lang bent en tegen de binnenspiegel zit aan te kijken.

Mini Next is een verstandig idee. Geeft je toch een prima garantie. De kwaliteit van Mini is over het algemeen goed (BMW) ten opzichte van de andere merken die je noemt. Er zit wel een duidelijk prijsverschil tussen de merken die je noemt, in het nadeel van de Mini.

Ik zou zeggen kom maar eens langs om proef te zitten in mijn Mini (ik woon ook in Pijnacker) maar dat is niet zo zinvol omdat mijn Mini in hoogte verstelbare stoelen heeft en sportstoelen. Dat is geen goede vergelijking met standaard.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Barendrecht
Berichten: 2486
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:34

05 jan 2007, 06:51

Hoi Yannick,

Ik ben 1,96 lang en kan prima zitten in de MINI, als ik de stoel in de allerhoogste stand zet, kom ik met mijn hoofd door het panoramische schuifdak heen :wink:

Een MINI heeft doorgaans een hogere restwaarde dan de andere door jou opgenoemde auto's, wellicht dat dit ook een belangrijk punt is...

Veel suc6 met het "verleiden" van je ouders :mrgreen:
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Gebruikersavatar
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Eindhoven
Berichten: 3233
Lid geworden op: 21 jan 2006, 01:24

05 jan 2007, 10:44

De facelift modellen vanaf augustus 2004 hebben andere bumpers gekregen, heldere koplampen, andere achterlichten, vernieuwd dashboard.

Je betaald er wel wat meer voor dan de andere merken, maar de mini is het waard (ook waardevast). Met mini next garantie is natuurlijk altijd een plus. Zorg er wel voor als je voor een one gaat je zorgt dat er airco inzit :wink:
Afbeelding


R56 Still fun but easier to live with
Let's MINI
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:
Locatie: Harderwijk
Berichten: 821
Lid geworden op: 08 sep 2006, 14:30

05 jan 2007, 11:01

Hay, ik ben 1,56 en ik zit prima in de MINI.. De stoelen zijn goed in hoogte verstelbaar.. Dus dat moet geen probleem zijn..
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sliedrecht
Berichten: 1071
Lid geworden op: 01 dec 2005, 18:06

05 jan 2007, 11:16

Laat ze maar gaan proefrijden dan is ze 'verkocht' spaart een hoop gezeur :lol:
next garantie ben ik al heel blij mee.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 6360
Lid geworden op: 08 apr 2006, 10:10

05 jan 2007, 11:24

Ik weet nog een mooi Indi Blue Cooper S te staan in Breda! M'n vader, moeder en ik reden allemaal in mijn MINI.

M'n moeder is ook rond de 1,60 en moest veel in de stad zijn om naar ons bedrijf te komen. Ze heeft er nooit ergens mee tegenaan gereden o.i.d. Gaat prima. Ze vond juist dat je altijd goed kon merken waar de kont van de auto was. Ook is de voorkant lekker kort en goed te overzien.

Laat ze inderdaad maar gewoon eens proef gaan rijden in een MINI, dan komt het zeker goed! Een C1 of Aygo gaat ze zich aan storen, kleine motortjes. In Hilversum kwam laatst iemand z'n Fox inruilen voor een Cooper S, omdat z'n vrouw de auto uitgekozen had en hij het echt helemaal niks vond. 8 maanden oud en maar 1500 km op de teller. Dat wil wel wat zeggen lijkt me.
Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: In die Heimat
Berichten: 3553
Lid geworden op: 13 jan 2006, 10:12

05 jan 2007, 11:49

CooperS-indiblue schreef:Laat ze inderdaad maar gewoon eens proef gaan rijden in een MINI, dan komt het zeker goed! Een C1 of Aygo gaat ze zich aan storen, kleine motortjes. In Hilversum kwam laatst iemand z'n Fox inruilen voor een Cooper S, omdat z'n vrouw de auto uitgekozen had en hij het echt helemaal niks vond. 8 maanden oud en maar 1500 km op de teller. Dat wil wel wat zeggen lijkt me.
Ha ha ha, weet ik nog! :mrgreen:
Misschien wel mede door onze enthiousiasme heeft Jesse toen een MINI aan die man verkocht.

Natuurlijk moet je ook niet de fun-factor vergeten voor je vader als 'ie thuis is. Laat je vader maar eens met bovenstaande auto's snel een rotonde nemen en dan met een MINI. Je moet eens weten wat voor een :D onze pa trekt als 'ie in een van onze MINI's rijdt (komt ook deels door jeugd-sentiment).




:X Ik laatst nog; ging met een glijdende kont door een rotonde. De afslag waar ik al glijdend in ga komt net een politiebusje de rotonde oprijden. 'OEPS' denk ik. Hij kon er wel om lachen. :shock: Kwam waarschijnlijk door de uitstraling van het "lieve" autootje.
Yannick
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jan 2007, 19:33

05 jan 2007, 13:07

Bedankt allemaal voor de reacties. De Cooper S gaat het sowieso niet worden vanwege het verbruik.

De C3 Pluriel die we nu hebben was idd ook puur vor de fun. Heerlijk geluid met open dak en kan ook aardig hard door de bochten knallen. Maar zoals waarschijnlijk al bekend is dit niet de meest betrouwbare auto. De automaat pakt slecht op en hij wil nog wel eens lekken.

Eerst maar eens kijken wat de Pluriel opleverd.
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

05 jan 2007, 15:05

Yannick schreef:en kan ook aardig hard door de bochten knallen
heus niet, ga maar eens mini proberen :wink:
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini
Locatie: ZTM
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:17

05 jan 2007, 15:10

pas als de achterkant uitbreekt ga je aardig hard door de bocht :wink:
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sliedrecht
Berichten: 1071
Lid geworden op: 01 dec 2005, 18:06

05 jan 2007, 17:09

Verbruik???? en daarvoor laten staan.
Moet je eens uitrekenen hoe weinig dat maar scheelt. verschil tussen 1 op 12 of 1 op 15 Of je moet natuurlijk veel rijden. maar bij bijvoorbeeld 10000 km per jaar maakt dat nutuurlijk geen bal uit op de totale kosten.
Het nieuwe model is overgins veel zuiniger.
marjo
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Gorinchem
Berichten: 88
Lid geworden op: 20 mar 2006, 13:28

05 jan 2007, 17:13

Mijn moeder is 1,60m en 70 jaar (sorry mam) maar als het ff kan laat ze de Saab staan en zit ze achter het stuur van mijn MINI. :dansen

Mijn vader houdt de aanschaf van een MINI tegen. :evil:

M.a.w. laat je moeder erin rijden en ze wil niet anders meer :lol:
Yannick
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jan 2007, 19:33

07 jan 2007, 19:11

Gisteren proefrit in C1 gehad. Ding is behoorlijk snel voor zo'n klein motortje en geluid is wel aardig. 100 in 2e versnelling met een 3 cilinder
Ook proefrit in Swift. Swift wat meer auto maar op snelweg trekt ie niet lekker.
Ook nog langs gegaan bij Kalfsbeek Mini in Schiedam, maar helaas hadden we geen tijd meer voor een proefritje. Oude model blijft wel duidelijk mooier. Dus ik hoop op een mooie tweedehands.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amersfoort
Berichten: 7831
Lid geworden op: 25 sep 2005, 20:55

07 jan 2007, 19:22

Yannick,

Kijken of je een mooie Cooper of Cooper S kunt vinden op www.mininext.nl

En dan even je ouders verleiden :)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”