Ik heb al even geprobeerd wat informatie te vinden via de zoekfunctie, maar tevergeefs en zodoende deze post.
Regelmatig check ik de vloeistoffen in de Mini, gewoon voor de zekerheid. We hebben de auto sinds januari jl. en we hebben nog geen ervaring met eventueel olie- of koelvloeistofverbruik. We kochten de auto met 68.000 km en tot op heden eigenlijk geen problemen wat verbruik wat vloeistoffen betreft. De Mini staat nu op ~73.000 kilometer en de olie staat nog keurig op peil, evenals de koelvloeistof.
Vandaag maar eens even onder de auto gaan liggen en daar zag ik ineens best wat oliesporen. Ik weet niet precies waar ik tegenaan kijk, maar de sporen zijn goed zichtbaar, inclusief een klein druppeltje. De Mini druppelt hard/flink, want de parkeerplaats is keurig schoon (das ook eigenlijk altijd mijn referentie).
Wellicht nog interessant om te vermelden is dat een maand of twee terug de bak eraf geweest is, vanwege een rot druklager. Hierbij is de gehele koppeling + vliegwiel vervangen. Op advies van de verkoper is er meteen een keerring vervangen waar men nu makkelijk bij kon. (Ik meen de krukaskeerring, maar weet het niet zeker).
Kan iemand aan de hand van de foto's aangegeven wat dit voor lekkage is? Zoals gezegd is het niet dramatisch, maar het is teveel aanwezig. Ten tijde van de aankoop heb ik de auto op de brug gehad en toen was ie praktisch droog. Er is toen wel preventief een carterpanpakking vervangen.
Sowieso maandag maar even langs de garage, maar wellicht kan iemand hier inschatten of het een serieus probleem is. (De motorolie staat nog wel keurig op peil...)
Foto's:

Klik hier voor de FlickR pagina waar je ze in groot kunt bekijken.
Alvast bedankt voor tips!
Peter