Luitjes,
De achterbanden van mijn S waren gecupt. Met als gevolg wat rommelende geluiden tijdens het rijden. Op zich niet zo'n probleem, maar nu had ik ook een lekke achterband. Aan de binnenkant van het loopvlak zaten allemaal kleine scheurtjes tussen het profiel waar dus de lucht bijna net zo hard weer uit liep als het erin ging. Het lijkt erop dat door het wat bonken door de gecupte banden de beschadigingen ontstaan zijn. Iemand anders ditzelfde wel eens bij de hand gehad?
Nu gelukkig weer 2 verse Pirelli's Euphori@ eronder... is trouwens best een rot karwei, om die stugge runflats van de velg te krijgen
Lekke runflat
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Laat daar ook me nieuwe non-runflats monteren aangezien de velgen dan net weer netjes zijn gemaakt en ik heb niet zo'n zin om er meteen weer beschadigingen op te hebben. Je weet maar nooit hè...
Re: Lekke runflat
Klopt, op de zaak kregen we ze er nauwelijks vanaf dus ik heb er 3 bij Oppelaar laten afhalen. Die heeft een speciaal apparaat staan met allemaal extra armen om runflats te de- en monteren.frankie schreef:is trouwens best een rot karwei, om die stugge runflats van de velg te krijgen
Laat daar ook me nieuwe non-runflats monteren aangezien de velgen dan net weer netjes zijn gemaakt en ik heb niet zo'n zin om er meteen weer beschadigingen op te hebben. Je weet maar nooit hè...
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bergen op Zoom
Bericht
Ja zo heb ik linksvoor een keer lek gehad, lampje niet in de gaten gehad en zonder problemen van Rotterdam naar huis gereden met pieken van 160. Pas toen ik een kleine 5 a 10 km van huis was zag ik het lampje.
Inderdaad een leuk klusje. Bij de Kwik Fitt hier hebben ze ook zo'n apparaat. "Ja als zelfs de MINI-tjes het nu al standaard krijgen moeten we echt eens met de tijd mee", zei die kerel.
Inderdaad een leuk klusje. Bij de Kwik Fitt hier hebben ze ook zo'n apparaat. "Ja als zelfs de MINI-tjes het nu al standaard krijgen moeten we echt eens met de tijd mee", zei die kerel.
- Black Berliner
- 4 op een rij!
- Locatie: Bilthoven
Bericht
Re: Lekke runflat
Dat had ik ook precies zo! Hardstikke lek 0,0 bar...frankie schreef:Aan de binnenkant van het loopvlak zaten allemaal kleine scheurtjes tussen het profiel waar dus de lucht bijna net zo hard weer uit liep als het erin ging.
MINI: SIZE IS DECEPTIVE
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Lijkt er dus op dat de runflat niet geschikt is als je gaat verlagen en/of stevig door de bocht. De vervorming van de band is dan wat groter aan de binnenkant van het loopvlak en de runflat haalt dus niet alleen de stevigheid uit het binnenwerk maar ook uit de stevigheid van het rubber waardoor het onder grotere belasting minder meegeeft of teveel wordt ingedrukt en uitgerekt tijdens rijden. Flex-cracking heet dat.
Welke runflat was dit? De Dunlop of Pirelli?
Welke runflat was dit? De Dunlop of Pirelli?
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Ik heb ook die Pirelli's runflats (Euforia) gehad. Nu heb ik Dunlop SP 9000 Sport, deze hebben niet de neiging tot spoorzoeken, veel meer grip in de bochten en toch iets meer comfort. Nu heb ik banden met een loadindex van 88 ipv 84 en pomp er 2,8 bar in en heb dan toch dat stugge gevoel. Dit is misschien wel de beste verbetering geweest die ik gedaan heb.
Je zou eens moeten voelen wat een verbetering dat is!frankie schreef:Dit was de Pirelli in mijn geval... Maar als ik het goed begrijp kun je voor een stevig stukje gummen dus beter non-runflats hebben? Heb overwogen om er nu normale banden onder te laten zetten, maar zonder reserve wiel vond ik dat geen prettig idee.
Ik heb ook die Pirelli's runflats (Euforia) gehad. Nu heb ik Dunlop SP 9000 Sport, deze hebben niet de neiging tot spoorzoeken, veel meer grip in de bochten en toch iets meer comfort. Nu heb ik banden met een loadindex van 88 ipv 84 en pomp er 2,8 bar in en heb dan toch dat stugge gevoel. Dit is misschien wel de beste verbetering geweest die ik gedaan heb.
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Maar hoe doe je dat dan met een lekke band? Ben nogal veel 's-nachts onderweg en het idee dat ik dan met een lekke band toch nog goed kan thuis komen vind ik wel zo prettig. Okee, statistisch gezien is de kans op een lekke band natuurlijk niet zo heel groot, maar het zal me gebeuren zeg, sta ik daar langs de A2 om 02:00 uur ....
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
We hebben namelijk nog vier velgen met banden liggen die er zo onder geschroefd kunnen worden. Kan het echt niet dan heb ik een compressortje onderin de kofferbak liggen met daarbij een bus met van dat dichtingsspul.
Voor die enkele keer laat ik mij niet de pret drukken van al die andere keren om persé runflats te nemen.
Staat 'ie ergens veilig en is het overdag, dan heb ik altijd nog mijn OV-jaarkaart.
Dan bel ik m'n pa of broertje (Henkietenk) uit bed (andersom ook).frankie schreef:Maar hoe doe je dat dan met een lekke band? Ben nogal veel 's-nachts onderweg en het idee dat ik dan met een lekke band toch nog goed kan thuis komen vind ik wel zo prettig. Okee, statistisch gezien is de kans op een lekke band natuurlijk niet zo heel groot, maar het zal me gebeuren zeg, sta ik daar langs de A2 om 02:00 uur ....
We hebben namelijk nog vier velgen met banden liggen die er zo onder geschroefd kunnen worden. Kan het echt niet dan heb ik een compressortje onderin de kofferbak liggen met daarbij een bus met van dat dichtingsspul.
Voor die enkele keer laat ik mij niet de pret drukken van al die andere keren om persé runflats te nemen.
Staat 'ie ergens veilig en is het overdag, dan heb ik altijd nog mijn OV-jaarkaart.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
205/45/17 88W (heb getwijfeld tussen 205/45/17 en 215/40/17)
W = tot 300 km/h
V (= tot 240 km/h) was ook voldoende geweest, maar deze hadden ze op voorraad.
Ik zou in jouw geval met je Cooper S wel voor W gaan om zo op save te gaan.
84 was de originele loadindex, maar omdat ik de stugge run-flats al gewend was heb ik 88 eronder liggen. Deze zijn iets stugger dan de 84 (tov non-runflats) om een hoger wagengewicht te kunnen dragen.
In deze banden heb ik nu 2,8 bar inzitten (rondom), bij de run-flats was dat 2,4.
Het comfort is iets beter geworden, maar stug genoeg en hoef nu niet meer hele tijd bij te sturen zoals ik dat wel bij de run-flats moest doen. Bovendien merk ik dat ik nu meer grip heb dan bij die Pirelli's die ik eerst had.
W = tot 300 km/h
V (= tot 240 km/h) was ook voldoende geweest, maar deze hadden ze op voorraad.
Ik zou in jouw geval met je Cooper S wel voor W gaan om zo op save te gaan.
84 was de originele loadindex, maar omdat ik de stugge run-flats al gewend was heb ik 88 eronder liggen. Deze zijn iets stugger dan de 84 (tov non-runflats) om een hoger wagengewicht te kunnen dragen.
In deze banden heb ik nu 2,8 bar inzitten (rondom), bij de run-flats was dat 2,4.
Het comfort is iets beter geworden, maar stug genoeg en hoef nu niet meer hele tijd bij te sturen zoals ik dat wel bij de run-flats moest doen. Bovendien merk ik dat ik nu meer grip heb dan bij die Pirelli's die ik eerst had.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors