Airbag lampje

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
miniracer
4 op een rij!
4 op een rij!

Airbag lampje

09 jan 2007, 11:58

ik ben net van de snelservice terug voor het airbag lichtje uit te zetten...

MAAR er schijnt iets mis te zijn in de interne software of bedrading of zoiets waardoor ze de foutmelding niet kunnen RESETTEN....

DUS... stelden ze voor een afspraak te maken voor het solderen van de contactpuntjes in die fiches ( half uurtje werk )

Heeft iemand dit ook al eens voorgehad.

Heb ineens een afspraak gemaakt voor de waterinsijpeling achteraan de koffer. Daar gaan ze nog maar is naar kijken.... (2de keer reeds)

die mannen bij de dealer behandelen elke auto als een produkt en veel PERSOONLIJKE service heb je daar niet echt... dat vindt ik nou net spijtig... want het is altijd iemand anders die werkt aan je wagen en altijd met even weinig interesse... :p
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 jan 2007, 13:32

Bij mij hebben ze ook de stekkers van de stoelen opnieuw gesoldeerd.
Later ook nog heel de besturingsunit vervangen.

Gelukkig garantie.
miniracer
4 op een rij!
4 op een rij!

09 jan 2007, 15:20

Hans J schreef:Bij mij hebben ze ook de stekkers van de stoelen opnieuw gesoldeerd.
Later ook nog heel de besturingsunit vervangen.

Gelukkig garantie.
quanta costa by the way....

garantie staat niet in mijn woordenboek...
JCW_Werk
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

09 jan 2007, 15:56

Ons Airbag lampje brandt ook nog... Maar met het resetten is het ook niet uitgegaan. Me vader gaat de fout zelf nog even zoeken. En dan alsnog proberen te resetten. Maar daar heeft hij nu even geen tijd voor...
S-Special
4 op een rij!
4 op een rij!
Nederland

09 jan 2007, 17:37

Heb op dit moment hetzelfde probleem het lampje is bij ons ook gaan branden moet ook nog naar de dealer om hem te laten resetten! in de hoop dat dat werkt!!!
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 jan 2007, 23:40

Bij ons brandde het airbaglampje ook. Bleek de + kabel van de accu te zijn. Ik had de accu niet goed vastgezet en dan kan de + kabel een overgangsweerstand veroorzaken waardoor het airbaglampje gaat branden.
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jan 2007, 09:15

Volgens mij stond er op de factuur voor het woord garantiee :P iets van
450 eur.
miniracer
4 op een rij!
4 op een rij!

10 jan 2007, 12:07

Hans J schreef:Volgens mij stond er op de factuur voor het woord garantiee :P iets van
450 eur.
eeeekkkkkkkkkkkkk/..... :cry: :s :s :s :s :s :s
Bas
Mod virus alert!
Mod virus alert!

10 jan 2007, 12:27

Het is wellicht mogelijk dat het de transponderkabel is :(
Deze zit in de stuurkolom naar de airbag, kan zijn dat daar een breuk in zit

Heb hetzelfde probleem gehad echter niet bij de MINI maar mag aannemen dat het bij elke airbag (v/h stuur) hetzelfde is

suc6

vr.gr. Bas
Afbeelding
MarkG
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Aitbag lampje

10 jan 2007, 18:18

Heel toevallig ook vandaag even langs de dealer geweest voor het resetten van het airbag lampje (tweede keer).
Bij mij is het een te hoge weerstand van de stekker onder de bestuurders stoel. Oplossing stekker door knippen en doorsolderen. Dit komt vaker voor bij de mini, dus denk daar ook nog even aan.
S-Special
4 op een rij!
4 op een rij!
Nederland

11 jan 2007, 17:36

Ben vandaag naar Breeman geweest op te laten resetten maar kreeg de mededeling dat de stekkers onder allebei de stoelen moeten worden vervangen!!!
Kreeg ook gelijk te horen dat dit buiten de coulanse regeling valt en ik zelf voor de kosten mag opdraaien!!!
Mooi verhaal leveren rotzooi en je mag het zelf oplossen!!!!! :evil:
Het lijkt mij niet van belang hoe oud de auto op dit moment is als het bekend is dat het een algemeen probleem is????
miniracer
4 op een rij!
4 op een rij!

11 jan 2007, 18:30

S-Special schreef:Ben vandaag naar Breeman geweest op te laten resetten maar kreeg de mededeling dat de stekkers onder allebei de stoelen moeten worden vervangen!!!
Kreeg ook gelijk te horen dat dit buiten de coulanse regeling valt en ik zelf voor de kosten mag opdraaien!!!
Mooi verhaal leveren rotzooi en je mag het zelf oplossen!!!!! :evil:
Het lijkt mij niet van belang hoe oud de auto op dit moment is als het bekend is dat het een algemeen probleem is????
ja absoluut , zo denk ik er steeds weer over... ik maak het iedere keer mee.... en het heeft geen zin om ruzie te maken bij de dealer want ze geven er toch geen moer om....

hetzelfde heb ik met de water insijpeling in de koffer (vanboven en tussen de afsluitrubbers) , eerste keer toen ernaar gekeken werd zeiden ze me botweg dat het niet onder garantie viel omdat mijn wagen 2de hands van particulier was.... de wagen was nog geen2 jaar oud toen...

nu ga ik er toch op STAAN dat dit een COURANT probleem is van MINI en toch proberen de kosten op zijn minst te delen met de dealer.... :s maar ik denk dat dit toch tevergeefs gaat zijn en dat ik me kan verwachten aan een factuurtje (wel of niet gepeperd)

misschien kunnen we met zen allen van het forum een algemene klachtenbrief schrijven naar MINI europa om een betere kwaliteits en service garantie, met een opsomming van alle problemen die fabricage problemen zijn die normaliter door de FABRIKANT moeten opgelost worden....

Mijn vader heeft ooit is met een Hyundai gereden, niet normaal wat voor een service je daar krijgt, plus 5 jaar garantie en alle mechanische en technische problemen worden zomaar opgelost, (enkel service uren dienen betaald te worden....

Bmw kan hier wel van leren....

maar indien hun aandeel enkel maar blijft stijgen is het toch waarscijnlijk dat hier geen verandering in gaat komen. Het marketing departement daarentegen is dan wel zeer geslaagd..... VERKOPEN, verkopen en daarna gaan lopen.... :wink: :evil: :s
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

11 jan 2007, 19:27

Ik snap (dat geklaag) niet...
Ik krijg altijd goede service van mijn dealer. Ik ben moet wel zeggen dat ik naar een andere filiaal van dezelfde dealer ben gegaan (dichter bij de stad waar ik studeer) en daar iets meer over te spreken ben, maar nog steeds over alle filialen van mijn dealer geen klagen.

Mijn schoonpa in spé heeft eens een jaartje Mitsubishi gereden en is toen snel terug gerend naar de vertrouwde Opel dealer. Bij voorgenoemde kreeg 'ie een fiets mee bij reparaties ed. Hij vertelde dit mij omdat ik elke keer met de nieuwste MINI's of BMW's kom aangereden als mijn auto bij dealer staat.

Hoe ik nu behandelt wordt zou een reden kunnen zijn om weer een MINI/BMW te kopen bij deze dealer... moeten we destijds wel eens worden over de prijs.
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jan 2007, 20:08

Als je een 2e hands auto particulier overkoopt en er zit nog fabrieksgarantie op, dan blijft dat toch bij de auto en niet bij de vorige eigenaar. :s
Afbeelding

R56 Still fun but easier to live with
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

11 jan 2007, 20:11

Zeker wel bij de auto. Als de MINI niet ouder dan twee jaar is moet elke MINI dealer in Europa de garantie verzorgen.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”