Midland of Getrag...?
- Solarcell
- Leerling Mini lid
Bericht
Midland of Getrag...?
Net toen ik dacht alles over die matige versnellingsbakken van Mini te hebben gelezen, bijvoorbeeld dat de Midlands in de Mini's vóór de facelift gemonteerd zaten en dat de Getrag dus van 2005 gemonteerd zou moeten zitten, lees ik nu op versnelling Mini punt nl dat dit helemaal niet het geval is!? Daar staat dat pas vanaf 11/2006 (MKII?) de Getrag gebruikt is. Heb ik dus bewust gezocht naar een Mini uit 2006, om ieder geval de kans op problemen te verkleinen, blijkt ook daarin zo'n (waardeloze?) Midland in te zitten. Mijn vraag is; klopt dit?
Laatst gewijzigd door Solarcell op 21 jun 2013, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wat henne zegt is correct, facelift is altijd voorzien van een Getrag-bak.
Die Midlands-bak was trouwens een keuze van Rover, de MINI was al grotendeels klaar toen BMW instapte. Volgens de ingenieurs van Rover voldeed de Midlands-bak uitstekend en paste er niets anders tussen de framerails. De bak bleek zoals we nu weten niet zo deugdelijk, dus kwam er bij de Cooper S meteen een Getrag-bak (met 6 versnellingen). Bij de facelift kreeg dus ook een One/Cooper een Getrag-bak (met 5 versnellingen).
Die Midlands-bak was trouwens een keuze van Rover, de MINI was al grotendeels klaar toen BMW instapte. Volgens de ingenieurs van Rover voldeed de Midlands-bak uitstekend en paste er niets anders tussen de framerails. De bak bleek zoals we nu weten niet zo deugdelijk, dus kwam er bij de Cooper S meteen een Getrag-bak (met 6 versnellingen). Bij de facelift kreeg dus ook een One/Cooper een Getrag-bak (met 5 versnellingen).
- Solarcell
- Leerling Mini lid
Bericht
Dit is wat die site zegt:
Mini heeft 4 verschillende types versnellingsbakken toegepast;
Midland G5-65BH 5-bak
Getrag GS5-52BG 5-bak
Getrag GS6-85BG 6-bak
Getrag GS6-55BG 6-bak
Hieronder ziet u op welke modellen de versnellingsbakken zijn toegepast;
R50 Mini One 1.6i 09-2000 t/m 11-2006 GS5-65BH 5-bak Midland
R50 Mini Cooper 09-2000 t/m 11-2006 GS5-65BH 5-bak Midland
R50 Mini One 1.4i 02-2002 t/m 12-2004 GS5-65BH 5-bak Midland
R52 Mini Cabrio Cooper 11-2002 t/m 07-2008 GS5-52BG 5-bak Getrag
R52 Mini Carbrio Cooper-S 11-2002 t/m 07-2008 GS6-85BG 6-bak Getrag
R52 Mini Cabrio One 01-2003 t/m 07-2008 GS5-52BG 5-bak Getrag
Mini heeft 4 verschillende types versnellingsbakken toegepast;
Midland G5-65BH 5-bak
Getrag GS5-52BG 5-bak
Getrag GS6-85BG 6-bak
Getrag GS6-55BG 6-bak
Hieronder ziet u op welke modellen de versnellingsbakken zijn toegepast;
R50 Mini One 1.6i 09-2000 t/m 11-2006 GS5-65BH 5-bak Midland
R50 Mini Cooper 09-2000 t/m 11-2006 GS5-65BH 5-bak Midland
R50 Mini One 1.4i 02-2002 t/m 12-2004 GS5-65BH 5-bak Midland
R52 Mini Cabrio Cooper 11-2002 t/m 07-2008 GS5-52BG 5-bak Getrag
R52 Mini Carbrio Cooper-S 11-2002 t/m 07-2008 GS6-85BG 6-bak Getrag
R52 Mini Cabrio One 01-2003 t/m 07-2008 GS5-52BG 5-bak Getrag
- cooperke s
- Bijna verslaafd
Bericht
Heb je zelf al geverifieerd(met je eigen ogen) dat je een midlands bak hebt?
Zolang je niet zeker bent kunnen we blijven lullen hier..
- Solarcell
- Leerling Mini lid
Bericht
Was een goed gesprek. De technische man erkende wél direct het probleem, dacht ook dat de Midlands vanaf de facelift vervangen zijn voor Getrag, maar had een chassisnummer nodig om het zeker te weten. Ook adviseerde hij mij met klem een tweede hands Mini vooraf te laten keuren. Er wordt te veel rommel aangeboden, met name importauto's met bewerkte kilometerstanden... Buiten de versnellingsbak kan er zoveel mis zijn, vertelde hij, en aangezien het toch een (geliefd) premium autootje is, zijn de onderdelen relatief duur. Ik kreeg een uitgebreid advies over onderhoudsboekjes, NAP, bellen met vorige garagisten, binnen- en buitenland... Mij allemaal reeds bekend natuurlijk, maar vast goed bedoeld...
Dus, ja, we kunnen blijven lullen tot we een ons wegen, maar ik ben niet bekend met Mini en wil zoveel mogelijk risico's uitsluiten, vandaar mijn vraag.
Ik heb nog helemaal geen Mini, dat is het hem nou juist. Wil uiteraard - binnen mijn budget- een zo goed mogelijke auto aanschaffen, maar ben een beetje huiverig geworden van al die verhalen. Belde net met de dealer om te vragen of zij aan de hand van het kenteken konden zien wat voor bak er in zit. Werd eerst met een verkoper doorverbonden, die me glashard en bijna gepikeerd vertelde nauwelijks problemen met versnellingsbakken te kennen. Wel met de koppeling... Op mijn reactie dat het zo'n beetje het bekendste probleem is en dat ik uiterst merkwaardig vond dat hij beweerde het niet te herkennen, kreeg ik een technische man aan de lijn. "Hier, technische vraag", hoorde ik de verkoper nog zeggen...cooperke s schreef:Heb je zelf al geverifieerd(met je eigen ogen) dat je een midlands bak hebt?
Was een goed gesprek. De technische man erkende wél direct het probleem, dacht ook dat de Midlands vanaf de facelift vervangen zijn voor Getrag, maar had een chassisnummer nodig om het zeker te weten. Ook adviseerde hij mij met klem een tweede hands Mini vooraf te laten keuren. Er wordt te veel rommel aangeboden, met name importauto's met bewerkte kilometerstanden... Buiten de versnellingsbak kan er zoveel mis zijn, vertelde hij, en aangezien het toch een (geliefd) premium autootje is, zijn de onderdelen relatief duur. Ik kreeg een uitgebreid advies over onderhoudsboekjes, NAP, bellen met vorige garagisten, binnen- en buitenland... Mij allemaal reeds bekend natuurlijk, maar vast goed bedoeld...
Dus, ja, we kunnen blijven lullen tot we een ons wegen, maar ik ben niet bekend met Mini en wil zoveel mogelijk risico's uitsluiten, vandaar mijn vraag.

- zmorf
- Bijna verslaafd
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
google even de foto's, dan weet je de optische verschillen en kun je dus direct zien welke bak eronder hangt. Maar feit is dat vanaf de facelift er een Gertrag bak inzit.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
Er is ook nog een getrag D bak die Zijn zonder. Sper moet je nie hebben
burn rubber not your soul

- Solarcell
- Leerling Mini lid
Bericht
Ja, dat kan je wel zeggen. Feit blijft dat er verschillende verhalen de ronde doen. En als leek weet je het dan ook niet meer. Bovendien heb ik vorige week nog een proefrit gemaakt in een facelifter, en de versnellingsbak bleek ook niet al te best. Ben gewoon beetje huiverig en dus voorzichtig geworden. Maar goed, vrijdag proefrit maken. Ben benieuwd, en bedankt voor alle reacties.marcel700 schreef:Solarcell schreef:Heb zojuist aan de hand van het chassisnummer (keurig op verzoek verstrekt door de garage die de Mini aanbiedt) de bevestiging van BMW gekregen dat er inderdaad een Getrag onder zit. (GS5-52BG - TBHA)
Als je dat nou is als eerst gedaan had.... -_-"
Laatst gewijzigd door Solarcell op 12 jun 2013, 15:56, 2 keer totaal gewijzigd.
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ja maar facelift bak onder een auto wil niks zeggen als er een sloper mee gereden heeft ja dan gaat hij ook stuk
Alleen de facelift bakken zijn beter als je er normaal mee overweg gaat oftewel als je schakelen kan dan zijn het top bakken
Voor degene met sper op beide wielen zijn goed
Alleen de facelift bakken zijn beter als je er normaal mee overweg gaat oftewel als je schakelen kan dan zijn het top bakken
Voor degene met sper op beide wielen zijn goed
burn rubber not your soul

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors