Airco plots kapot R53

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
alexs
One wheel wonder
One wheel wonder

Airco plots kapot R53

23 aug 2013, 00:15

:)( Zo geschiede, op de heenweg prima, terug weg helemaal niets meer. Handmatige airco.
Controle lampje gaat branden als je hem inschakelt, zekeringen zijn goed en het relais onder de motorkap klikt aan.. Maar ik hoor geen harde tik van de poelie die mee gaat draaien.. Ik weet niet zeker of dat voorheen ook was maar het lijkt erop dat alle poelies draaien. Viel mij ook op dat de koelvin niet aanspringt als de airco ingeschakeld word, ook iets waarvan ik niet zeker weet of dat wel of niet hoort. Zijn er nog dingen die ik zelf kan controleren voor ik naar de garage ga? Ohja, airco lampje gaat niet knipperen, had ergens gelezen dat hij gaat knipperen als hij leeg is.

Nog een andere kleine vraag, de linker achterdemper is lek op de lasnaad, ik kan echter nergens prijzen vinden van de originele of oem uitlaten voor de S.. Wel sportuitlaten wat ik prima vind maar gaat het niet goedkoper worden als dik 500 euro? http://www.minispeed.nl/product.php?id= ... 34&model=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Alvast bedankt..
CooperMartin
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Re: Airco plots kapot R53

23 aug 2013, 08:45

Steen op de condensor gekregen waardoor systeem leeg is. Als ie geen druk kan opbouwen springt ook de compressor niet aan.

Compressor kan ook stuk zijn of de magneetkoppeling van de compressor. Zijn allemaal dingen die van het ene op het andere moment stuk kunnen gaan.

Gewoon een druk en lektest laten uitvoeren. Weten ze snel genoeg wat het euvel is.
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 aug 2013, 09:16

Weet je zeker dat er een scheur in je demper zit en niet alleen in het omhulsel? Die is namelijk van dramatische kwaliteit. Mijn ervaring is dat ie regelmatig vol scheuren zit en afbladdert, maar dat de demper zelf nog prima is.

Een nieuwe standaard uitlaat zal niet veel goedkoper zijn bij de dealer dan die sportuitlaten bij bijvoorbeeld Beek. Je zou kunnen kijken bij VDG autoparts, die heeft regelmatig OEM S uitlaten liggen.
Ik zou als ik jou was op zoek gaan naar een mooie RVS uitlaat. Hier op het forum komt ook wel eens een uitlaatje voorbij of in een Groupbuy. En anders little exhaust even contacteren.

Veel goedkoper dan dat gaat het niet worden denk ik.
Succes
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
alexs
One wheel wonder
One wheel wonder

23 aug 2013, 17:09

CooperMartin schreef:Steen op de condensor gekregen waardoor systeem leeg is. Als ie geen druk kan opbouwen springt ook de compressor niet aan.

Compressor kan ook stuk zijn of de magneetkoppeling van de compressor. Zijn allemaal dingen die van het ene op het andere moment stuk kunnen gaan.

Gewoon een druk en lektest laten uitvoeren. Weten ze snel genoeg wat het euvel is.
Duidelijk.
Cannuccia schreef:Weet je zeker dat er een scheur in je demper zit en niet alleen in het omhulsel? Die is namelijk van dramatische kwaliteit. Mijn ervaring is dat ie regelmatig vol scheuren zit en afbladdert, maar dat de demper zelf nog prima is.

Een nieuwe standaard uitlaat zal niet veel goedkoper zijn bij de dealer dan die sportuitlaten bij bijvoorbeeld Beek. Je zou kunnen kijken bij VDG autoparts, die heeft regelmatig OEM S uitlaten liggen.
Ik zou als ik jou was op zoek gaan naar een mooie RVS uitlaat. Hier op het forum komt ook wel eens een uitlaatje voorbij of in een Groupbuy. En anders little exhaust even contacteren.

Veel goedkoper dan dat gaat het niet worden denk ik.
Succes
Er komen ook echt gassen uit de naad. :|
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 aug 2013, 07:41

er is iemand die een groupbuy heeft opgestart voor RVS immi JCW uitlaat

1. goedkoper dan orginele s
2. RVS
3. pasvorm is super
4. geluid is beter