Hallo,
ik heb zelf de bypass klep van mijn r53 cooper s vervangen, met de bekende howto.
heb ook de ecu een reset gegeven, zoals aangegeven in de howto.
vervolgens een proefrit gaan maken, eerst even gaan tanken, rij terug, gaat ineens engine check aan en kan geen gas meer geven, auto valt langzaam stil.
bij het stoplicht motor af, gestart, stukje verder hetzelfde, toen normaals gestopt, weer motor af en gestart, nu kon ik naar huis rijden, wel duidelijk op noodloop, engine check bleef aan en had geen power.
trek thuis de motorkap open, hoor een geluid wat niet normaal is, blijkt het koelvloeistof reservoir te lekken, maar niet bij de dop, wel bij de naad van het reservoir zelf, ben er inmiddels achter dat dit een bekend euvel is, dat wordt dus een nieuw reservoir.
temperatuur bleef overigens netjes in het midden staan.
engine check brandt dus, code weet ik nog niet, kan ik dit uitlezen in het menu waar je ook de reset doorvoert?
iemand een dergelijk probleem al eens meegemaakt?
het stuk naar het pompstation reed ie normaal, reageerde goed op het gas.
alvast bedankt!
Jarl
Problemen na bypass klep vervangen
- cooperke s
- Bijna verslaafd
- Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Bericht
Re: problemen na bypass klep vervangen
+ loshalen van de batterij en zo laten voor 10 min.
Dan terug aankoppelen en dan zou die storingslamp moeten weg zijn, anders heb je een ander probleem.
Dan terug aankoppelen en dan zou die storingslamp moeten weg zijn, anders heb je een ander probleem.
- Jarl
- Leerling Mini lid
- Locatie: Eindhoven
Bericht
Re: problemen na bypass klep vervangen
heeft het resetten van de ECU niet hetzelfde effekt?
ik ga het gelijk even proberen
ik ga het gelijk even proberen
- Jarl
- Leerling Mini lid
- Locatie: Eindhoven
Bericht
Re: problemen na bypass klep vervangen
engine check is inderdaad uit nu, was wel pas bij de 2e keer starten
durf er nu even niet mee te rijden vanwege het lekkende reservoir, dus ik ga er maandag achter komen of het nu weg blijft
bedankt!
durf er nu even niet mee te rijden vanwege het lekkende reservoir, dus ik ga er maandag achter komen of het nu weg blijft
bedankt!
- Jarl
- Leerling Mini lid
- Locatie: Eindhoven
Bericht
Re: Problemen na bypass klep vervangen
zo, er zit een nieuw reservoir/expansie vaatje op, oude was helemaal leeg, dus vervangen was makkelijk
maar....helaas, accu loshalen heeft uiteindelijk geen effect, EMI en engine check gaan gewoon weer branden en auto gaat weer in noodloop
ik ga morgen even naar de garage, computer eraan, ben benieuwd
zou dit veroorzaakt kunnen zijn door de ECU reset?
voordat ik de klep ging vervangen was er geen probleem namelijk, alleen het welbekende stotteren bij gas geven
maar....helaas, accu loshalen heeft uiteindelijk geen effect, EMI en engine check gaan gewoon weer branden en auto gaat weer in noodloop
ik ga morgen even naar de garage, computer eraan, ben benieuwd
zou dit veroorzaakt kunnen zijn door de ECU reset?
voordat ik de klep ging vervangen was er geen probleem namelijk, alleen het welbekende stotteren bij gas geven
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Re: Problemen na bypass klep vervangen
Kan zijn dat er een harde reset gedaan(maar lijkt mij niet nodig) moet worden kan alleen met de BMW computer
Of je heb pech en deze nieuwe bypass werkt ook niet
Of je heb pech en deze nieuwe bypass werkt ook niet
burn rubber not your soul


- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Re: Problemen na bypass klep vervangení
Is het trouwens originele bypass of dat Detroit ding
burn rubber not your soul


- Jarl
- Leerling Mini lid
- Locatie: Eindhoven
Bericht
Re: Problemen na bypass klep vervangen
originele bypass klep
een ecu reset had ik al gedaan, nadat ik klaar was met de bypass klep, dit stond aangegeven in de howto van detroit tuning
ik begin te vermoeden dat het de stekker is die op het gasklephuis zit, dat die er niet goed opzit
ik heb het gasklephuis eruit gehaald, zodat ik meer ruimte had, dus die stekker is er ook af geweest
EMI moet EML zijn, ik lees nu dat EML betekent "EML means no throttle control between the pedal and the throttle"
ik ga morgen even een van de buizen loshalen zodat ik bij die stekker kan en even er opnieuw opzetten
zijn bij een volledige ecu reset, zoals beschreven in de howto, alle error meldingen wel weg?
een ecu reset had ik al gedaan, nadat ik klaar was met de bypass klep, dit stond aangegeven in de howto van detroit tuning
ik begin te vermoeden dat het de stekker is die op het gasklephuis zit, dat die er niet goed opzit
ik heb het gasklephuis eruit gehaald, zodat ik meer ruimte had, dus die stekker is er ook af geweest
EMI moet EML zijn, ik lees nu dat EML betekent "EML means no throttle control between the pedal and the throttle"
ik ga morgen even een van de buizen loshalen zodat ik bij die stekker kan en even er opnieuw opzetten
zijn bij een volledige ecu reset, zoals beschreven in de howto, alle error meldingen wel weg?
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Re: Problemen na bypass klep vervangen
Ja klopt throttle body unit dus zit wel in die hoek
Bypass/gasklep
Bypass/gasklep
burn rubber not your soul


- Jarl
- Leerling Mini lid
- Locatie: Eindhoven
Bericht
Re: Problemen na bypass klep vervangen
het is waarschijnlijk toch het gasklephuis, stekker zat er goed op
ik ga er denk ik ook maar een nieuw gasklephuis op zetten, dan weet ik zeker dat het daar niet zit
wel heel typisch: als hij in noodloop gaat (zowel engine check als EML branden dan), loopt ie ook op 3 cylinders?
is dat de normale manier om de auto tot 30kmh te beperken?
bougies zijn al gewisseld, had geen effect
ik ga er denk ik ook maar een nieuw gasklephuis op zetten, dan weet ik zeker dat het daar niet zit
wel heel typisch: als hij in noodloop gaat (zowel engine check als EML branden dan), loopt ie ook op 3 cylinders?
is dat de normale manier om de auto tot 30kmh te beperken?
bougies zijn al gewisseld, had geen effect
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
- Jarl
- Leerling Mini lid
- Locatie: Eindhoven
Bericht
Re: Problemen na bypass klep vervangen
maar dan gaat ie geen EML aangeven, lijkt me?
gasklephuis is best prijzig
gasklephuis is best prijzig

- Jarl
- Leerling Mini lid
- Locatie: Eindhoven
Bericht
Re: Problemen na bypass klep vervangen
begin te betwijfelen of het 't gasklephuis wel is...
het gaat pas fout als ik doortrap, zodat de supercharger mee wil doen
ik begin meer aan de bypass klep te denken
kan iemand mij vertellen hoe dat ding werkt?
door wat wordt die klep aangestuurd?
aangezien er helemaal geen vacuum lijn of wat dan ook naartoe gaat?
alvast bedankt!
edit: of zou er ergens iets niet goed aangesloten zitten, dat er lucht lekt en dat ie dat als een gasklephuis probleem meldt?
het gaat pas fout als ik doortrap, zodat de supercharger mee wil doen
ik begin meer aan de bypass klep te denken
kan iemand mij vertellen hoe dat ding werkt?
door wat wordt die klep aangestuurd?
aangezien er helemaal geen vacuum lijn of wat dan ook naartoe gaat?
alvast bedankt!
edit: of zou er ergens iets niet goed aangesloten zitten, dat er lucht lekt en dat ie dat als een gasklephuis probleem meldt?
- Raymond
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Re: Problemen na bypass klep vervangen
Het zal waarschijnlijk iets kleins zijn..
Een DIY zoals die jij gebruikt is duidelijk en maakt het geen moeilijke ingreep.
Wel heb ik geen idee of deze DIY correct is, maar dat zal wellicht het geval zijn.
Een garage kan je waarschijnlijk zo vertellen wat er gaande is. Misschien is het enkel de reset van de ecu?
Een DIY zoals die jij gebruikt is duidelijk en maakt het geen moeilijke ingreep.
Wel heb ik geen idee of deze DIY correct is, maar dat zal wellicht het geval zijn.
Een garage kan je waarschijnlijk zo vertellen wat er gaande is. Misschien is het enkel de reset van de ecu?

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors