Maxi-Cosi Familyfix of EasyBase

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Maxi-Cosi Familyfix of EasyBase

27 aug 2013, 17:55

MarjoleinART en ik zitten een beetje in dubio, we krijgen binnenkort gezinsuitbreiding. Nu gaan we als grote liefhebbers uiteraard onze MINI niet wegdoen maar zitten te twijfelen over de Maxi-Cosi Familifix (ISOfix) of de EasyBase (gordel).

Hebben mensen ervaringen met een of beide van deze systemen om de Maxi-Cosi op vast te klikken? We hebben beide vluchtig in de auto gehad en ons leek dat bij de Familyfix het geheel wat meer naar voren kwam. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Kun je nog goed zitten in de stoel die voor de Maxi-Cosi staat etc?

PS. Ja, de MINI heeft ISOfix achterin :)
Afbeelding
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

Re: Maxi-Cosi Familyfix of EasyBase

27 aug 2013, 18:47

Wij hadden een Easybase in onze vorige Ford Ka. Werkte erg goed. De familybase ken ik niet. En kan je ook niet zeggen hoever die naar voren kwam.
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 aug 2013, 01:06

FastBunny schreef:MarjoleinART en ik zitten een beetje in dubio, we krijgen binnenkort gezinsuitbreiding. Nu gaan we als grote liefhebbers uiteraard onze MINI niet wegdoen maar zitten te twijfelen over de Maxi-Cosi Familifix (ISOfix) of de EasyBase (gordel).

Hebben mensen ervaringen met een of beide van deze systemen om de Maxi-Cosi op vast te klikken? We hebben beide vluchtig in de auto gehad en ons leek dat bij de Familyfix het geheel wat meer naar voren kwam. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Kun je nog goed zitten in de stoel die voor de Maxi-Cosi staat etc?

PS. Ja, de MINI heeft ISOfix achterin :)

Mooi nieuws..
Afbeelding
Marcel Always Open
Cabrio-King

28 aug 2013, 20:31

gefeliciteerd mike en marjolein.

Zelf weet ik hier niks van maar ter aanvulling op het topic: dit gaat over een R53 achterbank.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
ClubmanCooperS
Enthousiast
Enthousiast

28 aug 2013, 23:40

Hoi, ik heb 7 jaar bij Maxi-Cosi gewerkt en ken beide producten door en door. Als je nog twijfelt: ga voor de EasyFix of FamilyFix. De FamilyFix is de opvolger van de EasyFix maar beide producten zijn even veilig. FamilyFix is iets gebruiksvriendelijker door de elektronische feedback. Voor welke je ook kiest het maakt vervoer van de kleine veel veiliger. Het installeren van de groep 0 stoel (de "maxi-cosi") met gordel wordt in meer dan 80% van de installaties niet juist gedaan (gordelloop, gordelspanning, hoek van de stoel etc). En het is een stuk sneller. Succes met de keuze!
Laurens
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:

29 aug 2013, 09:04

Als het kan ISOFIX gebruiken inderdaad. Ik heb de FamilyFix in alle auto's hier.
Marcel Always Open
Cabrio-King

29 aug 2013, 18:14

ClubmanCooperS jij hebt een zeer waardevolle input zo te zien. Klasse.
Zou het dus iets zijn als je bijvoorbeeld wat tips in een apart topic op het forum plaatst (over juiste installatie van een kinderstoel) waarmee toekomstige pappa's en mamma's hun MINI Poopers op de juiste wijze kunnen laten meereizen?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
wheeler
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 aug 2013, 15:58

Ik heb onlangs een Easybase gekocht en ben erg benieuwd wat de tips zijn om ding goed geïnstalleerd te hebben. Alle "knopjes" gaan op groen dus volgens mij staat die goed.

Helaas heeft de R53 geen isofix dus easybase was enige oplossing om Maxi Cosi achterin te krijgen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Laurens
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:

31 aug 2013, 19:40

Voor EUR30, Torx T40 en een mesje heb je ISOFIX in je R50/R53.
ClubmanCooperS
Enthousiast
Enthousiast

31 aug 2013, 23:22

Goede tips voor de EasyBase zijn lastig om even in wat tekst uit te leggen. Ben niet bang om de gordel zo strak mogelijk te spannen, hoe beter de Base vast zit hoe beter. Je mag best even goed op de Base gaan hangen tijdens installatie. De gordel zal wel wat gaan "welven" onder de druk, maar veiligheid boven alles lijkt me. Verder ervoor zorgen dat de poot goed op de vloer rust. Liever de poot een tandje te lang dan 1 te kort. Dat zijn de belangrijkste Base tips.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”