Cabrio dak stuk hendel HELP

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
wendydec
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Cabrio dak stuk hendel HELP

28 aug 2013, 12:26

hallo allemaal.

ik heb jullie hulp nodig.

heb een cabrio mini 2004 elektrisch dak waarvan de hendel stuk is.

doek is helemaal ok en het mechanische gedeelte ook. alleen het laatste stuk dat je het dak moet pakken en vastklikken is stuk. de hendels zijn stuk.

nu is mij geadviseerd door de BMW dealer dat ik een nieuw dak moet kopen ad 4000 euro.

ik kan mij niet voorstellen dat dat mogelijk is.

hebben jullie enig idee wat ik moet doen, bij wie ik terecht kan of ik eventueel een 2e hands kap kan kopen, zoja bij wie. of het goedkoper is alles apart te kopen en door een cabrio bedrijf (welke bijvoorbeeld heb geen idee) er op te laten zetten.

please help, want vind 4000 e toch wel heel erg veel geld.

super bedankt allemaal alvast voor jullie reactie!!!
pegasus
4 op een rij!
4 op een rij!

Re: Cabrio dak stuk hendel HELP

28 aug 2013, 12:41

Wellicht is het verstandig als je jezelf eerst even voor stelt in het who are you en show your ride forum. Dit omdat het niet echt netjes is om je alleen aan te melden met een probleem en verwachten dat andere je daarover gaan adviseren. Terwijl we je niet kennen.

Er zullen misschien zat mensen zijn die je willen helpen/ adviseren maar niet op deze manier
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 aug 2013, 13:09

LOL nooit geweten dat een elektrisch dak bij mini het laatste stuk nog met de hand vastgepakt moest worden? :lol:

Toch weer wat geleerd vandaag :)
pegasus
4 op een rij!
4 op een rij!

28 aug 2013, 14:59

mini cabrio schreef:LOL nooit geweten dat een elektrisch dak bij mini het laatste stuk nog met de hand vastgepakt moest worden? :lol:

Toch weer wat geleerd vandaag :)
:lol: je bent nooit te oud om iets te leren hé Mini Cabrio :D
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 aug 2013, 20:46

Als het alleen gaat om het zonnedak dat niet meer sluit en de eindvergrendeling(en) die het niet meer goed doen dan hoef je waarschijnlijk niet het hele dak te vervangen...

Ik neem aan dat je de zoekfunctie op het forum al gebruikt hebt?
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 aug 2013, 20:55

Mijn topic van eerder dit jaar. Hopelijk kan je er iets mee! http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 01#p767701" onclick="window.open(this.href);return false;
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 aug 2013, 12:36

De hulp wordt niet gewaardeerd, begrijp ik uit de stilte die volgt sinds woensdag... :{
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

31 aug 2013, 13:37

Tsja, typisch gevalletje van dittum: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 26&t=31522" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik wist trouwens ook niet dat je handmatig nog iets moest doen om de kap te sluiten/openen op een 2004 MINI. Ik ging er altijd vanuit dat ie volledig elektrisch was. En dat handmatig sluiten, met zo'n slingertje, was alleen voor probleemgevallen... Maar dat terzijde.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 aug 2013, 20:24

Dak is ook helemaal elektrisch Robert. Dus dat zie je goed. :)
Marcel Always Open
Cabrio-King

02 sep 2013, 19:12

peter schreef:De hulp wordt niet gewaardeerd, begrijp ik uit de stilte die volgt sinds woensdag... :{
Ik was nog confuus over de tekst van de hendel en handmatig.
Maar nu vroeg ik me af als je niet een cabrio maar een aftermarket cabrio-dak in je hatchback hebt laten zagen. Wellicht heb je dan wel zo'n hendel en wel at handmatigs.

Het zal niet het orgineel-MINI retrofit dakkie zijn (Realoem artikelnummer 54110150731) maar echt een ander merk. Het retrofit dak van MINI heeft ook geen hendel (anders dan de noodbediening).
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... fg=95&hl=1" onclick="window.open(this.href);return false;
link
http://motoringfile.com/files/Folding_Roof.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 sep 2013, 13:27

best jammer dat er dan een hoop goede tips en hulp aangereikt wordt en er dan helemaal geen reactie meer komt.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”