Antenne onmogelijk los te krijgen...:(

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Klatsie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Antenne onmogelijk los te krijgen...:(

13 sep 2013, 19:09

Deze keer heb ik eerst de zoekfunctie al gebruikt... :wink:
Maar helaas zonder resultaat.

Vandaag dacht ik mijn eerste kleine mod te doen aan mijn Cooper S.
Ff antenne losdraaien en nieuwe erop draaien was mijn plan.

Ik heb echt geen twee linkerhanden, maar ik krijg met geen mogelijkheid mijn oude botsauto antenne los. Ik kan 'm draaien en draaien wat ik wil, heb het zelfs met een tang geprobeerd maar losser gaat ie niet... :(
Als ik m draai voel ik op een gegeven moment een soort van *pok*, net of ie dol is ofzo of terug schiet.
Kan natuurlijk zijn omdat ie al 11 jaar op dezelfde plek zit... :?

Iemand suggesties hoe ik die lange antenne eraf kan krijgen en mijn nieuwe kleine erop kan schroeven?
Heeft iemand hetzelfde probleem ondervonden?

Bedankt alvast!
Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
Erjen
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

Re: Antenne onmogelijk los te krijgen...:(

13 sep 2013, 19:15

WD40 of siliconen spray proberen in de kier te spuiten.

Wat voor tang heb je gebruikt. Met een combinatietang kan je niet zoveel kracht zetten. Probeer het eens met een waterpomp tang. Wikkel anders een doek tussen de bek om de antenne niet te beschadigen met losdraaien.
Uhr
Klatsie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 sep 2013, 19:23

Ja ik zat ook al aan WD 40 te denken...alleen zie ik geen kier ontstaat...spuit het straks of morgen er wel tussen en dan zie ik wel wat er gebeurt...
En zoals iedere goede klusser heb ik dat natuurlijk in de schuur staan!! :D

Dat *** ding zou toch een keer losmoeten komen?? Een klussie van 2 minuten wordt nu al ingewikkeld... :evil:

Ja een combinatietang had ik gebruikt, omdat ik anders bang ben dat ik dat ding door de midden knijp ofo...
Doek had ik er inderdaad al tussen zitten...;)
Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

13 sep 2013, 19:33

Normaal is ie met een paar draaien eruit....als dat bij jou niet zo is, dan verwacht ik dat het deel onder de zwarte afdekking kapot gedraaid is. (en dat je een uitgebreide klus hebt om dat deel te vervangen....)

Dit zit onder de zwarte afdekking, en deels ook onder je dak.
Afbeelding

Als je dit moet vervangen, dan moet je aan de binnenkant ook de dakbekleding loshalen. In ieder geval aan de achterkant, misschien kun je daar een kiertje maken om erbij te kunnen. Zeker geen 2 minuten klus!
Klatsie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 sep 2013, 20:03

Ppfff heb ik dat weer....:(

Net geprobeerd met WD40 en een waterpomptang, maar hij gaat echt met geen mogelijkheid los...
Dat wordt dus geen kleine antenne... :cry:
Ik ga niet mijn hele hemel loshalen enzo, vooral niet met dit weer...

Wel gelijk een domper zeg...
Erjen
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

13 sep 2013, 21:42

Als er echt niks meer helpt kan je 'm ook afknippen op de juiste lengte en afdoppen :P hehe.
Uhr
Klatsie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 sep 2013, 22:41

Ik zat te denken om m ander in de lengte voorzichtig kapot te snijden ofzo.
Dan komt al dat metaal vrij en kan ik er beter bij etc.

Die antenne moet er toch uit, dus of ie kapot gaat maakt niet zoveel uit eigenlijk...

Het is alleen ruk als er inderdaad iets niet jofel is eronder en ik zonder antenne rond moet gaan rijden... :?
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

14 sep 2013, 00:06

Zo ziet hij eruit aan de onderkant, weet je ongeveer waar je kunt zagen/snijden.
Het loopt een beetje hol naar boven.

Afbeelding

Ron.
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 sep 2013, 00:17

Aluminium op aluminium en als dat vochtig wordt b.v. mensen die door de wasstraat gaan :evil: en hem er dan nat opdraaien gaat het corrideren. Bij dit soort dingen altijd een beetje kopervet opsmeren dan heb je hier nooit last van. Maarja daar heb je nu niets aan suc6 met de operatie :D
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

14 sep 2013, 00:21

De schroef-insert is niet van aluminium, maar gewoon staal.
Maar misschien heeft de vorige eigenaar hem met Loctite vast gezet ivm diefstalpreventie oid.

Zit bij mij ook een drup nutlock op de schroefdraad na vervanging.
Klatsie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 sep 2013, 08:00

Ik lag er tijdens mijn slaap nog overna te denken, maar kan het niet zijn dat het kunststof (zwarte deel) over het stalen deel heen draait? Dus m.a.w. dat ik dat zwart in het rondte aan het draaien ben en het staal voor geen meter beweegt?

Ik zal straks een proberen wat er gebeurt als ik de andere kant opdraai. Als ik dat ding dan net zo makkelijk de andere kant opdraai is de hechting van dat plastic met het staal niet meer optimaal.

Bedankt voor de foto's Ronsworld en Robert. :)

Beetje rotweer vandaag, had ik maar een garage...;(
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 sep 2013, 10:07

Weet je wat het is: je MINI wil gewoon niet zonder z'n botsautoantenne. En terecht, die hoort er gewoon op! Dus luister nou maar gewoon naar 'm en laat 'm lekker zitten.

Botsautoantenne FTW! :mrgreen:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Klatsie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 sep 2013, 14:27

haha jaja hij hoort er ook op... :wink:

Ik vind het ook respectwaardig dat jij je auto helemaal origineel hebt gelaten mushrop... :-))

Wel vandaag mijn achterlichten vervangen, ban standaard met witte waas naar standaard zonder witte waas... :)
Klatsie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 sep 2013, 15:29

Nou jongens de vlag kan uit hoor! :dansen

Ik heb met een Stanley mesje de onderste (dikke rand) van de antenne voorzichtig weggesneden.
En mijn vermoeden werd gelukkig bevestigd, het rubber draaide rondom het ijzer...

Dus onderkantje eraf gesneden, toen kwam er een dunne ring/moer tevoorschijn die ik met mijn steeksleuteltje in beweging kon krijgen. En past boem eraf was ie.
Ik zag wel corrosie spul eronder vandaan komen, dus antenne was 11 jaar lang niet van zijn plaats geweest denk ik.
Nu hopen dat ik nog wel een beetje ontvangst heb.... :wink:

Bedankt voor de hulp en advies mannen!

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”