Hallo!
Na veel gelezen te hebben, weet ik dat de normale cooper vanaf 2005 een betere versnellingsbak heeft. Echter, de S schijnt al een goede bak te hebben vanaf 2002. Nu sta ik op het punt een mini te kopen (na de verkoop van mijn Volvo) maar twijfel ik of ik dus een Cooper S vanaf 2003 wil of een hele nieuwe facelift vanaf 2007. Dit omdat deze prijstechnisch bij elkaar in de buurt liggen. Wat zouden jullie doen?
Cooper S pre facelift OF cooper 2007
- Raymond
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Cooper S pre facelift OF cooper 2007
Daar is hier nogal veel over te vinden ..
R53 of r56 is je twijfel .
Kort door de bocht: R53 heeft een compressor en de R56 een turbo. R56 hebben ze wat comfortabeler gemaakt om te rijden, R53 vinden sommige daarom fijner/leuker. Er schijnen wel wat problemen te zijn met de motor van de R56 en bij de R53 moet je zeer frequent je olie pijlen.
Anders kan het prijzig worden.
Ik zou nog even hier op het forum zoeken naar de topics hierover en ga vooral even met beide rijden. Succes met je zoektocht!
R53 of r56 is je twijfel .
Kort door de bocht: R53 heeft een compressor en de R56 een turbo. R56 hebben ze wat comfortabeler gemaakt om te rijden, R53 vinden sommige daarom fijner/leuker. Er schijnen wel wat problemen te zijn met de motor van de R56 en bij de R53 moet je zeer frequent je olie pijlen.
Anders kan het prijzig worden.
Ik zou nog even hier op het forum zoeken naar de topics hierover en ga vooral even met beide rijden. Succes met je zoektocht!

- ParklaneS
- Mod virus alert!
Bericht
Met name het brandstofverbruik verschilt nog al tussen beiden.
- wheeler
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
De Cooper uit 2007 heeft toch geen turbo?
Ik zou inderdaad gewoon 2 proefritten maken en dan op zoek gaan naar mooie versie.
Ik zou inderdaad gewoon 2 proefritten maken en dan op zoek gaan naar mooie versie.
- speedy
- NMC Legend
- ajede
- Volledig MINI minded!
Bericht
Deed ik ook toen ik wist dat er een Cooper S moest komen en na de proefritten wist ik meteen wat het ging worden.
Precies!wheeler schreef: Ik zou inderdaad gewoon 2 proefritten maken en dan op zoek gaan naar mooie versie.
Deed ik ook toen ik wist dat er een Cooper S moest komen en na de proefritten wist ik meteen wat het ging worden.

- Igor_B
- Nieuw Lid
Bericht
Bedankt voor alle reacties, en sorry voor mijn late reactie. Maar in de tussentijd dat ik mijn auto te koop heb staan is er iemand achteruit met zijn trekhaak in de deur gereden. Dus de Cooper S is even uitgesteld tot bevestiging van de verzekering. Maar de Cooper S (R53) vind ik persoonlijk leuker maar vraag me of ik mezelf niet te veel kosten in jaag tegenover de gewone cooper uit 2007. En of het een betrouwbare auto is.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors