Passen deze wielen?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
MimiMouse
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Passen deze wielen?

25 sep 2013, 10:49

Hallo,

Ik heb nog niet zo lang een mini, maar ik ben ondertussen op zoek naar goede winterbanden. En dan het liefste meteen op mooie velgen.

Nu zag ik op het internet 18 inch originele mini cooper-s wielen staan, volgens mij heten die worstwielen (gekke naam eigenlijk?? :-) ) maar zouden die kunnen passen onder mijn mini?

Nu heb ik 17 inch wielen, (maat 205) die er hetzelfde uitzien als die ik hierboven noemde.

Moet ik ergens op letten of kan het gemakkelijk of juist niet?

Zoals gezegd, ik ben er helemaal nieuw mee..

Bedankt voor jullie hulp!

:))
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: Passen deze wielen?

25 sep 2013, 10:55

Als het echte S-spokes zijn, dan zijn ze 17".
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MimiMouse
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

25 sep 2013, 11:31

Dank voor je reactie!

Hoe bedoel je, zijn deze velgen er niet in 18 inch dan? Het schijnen originele mini cooper S 18 inch te zijn en als ik de foto zo zie zijn ze hetzelfde als mijn huidige velgen (dus worstwielen :-) ).
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 sep 2013, 11:36

Echte S-spokes (zoals in het plaatje van BMX zijn onderschrift) zijn er alleen in 17''.

Daarnaast zou ik me eens afvragen of je wel 18'' winterbanden onder je MINI wilt hebben...

Je moet in ieder geval letten op dat de steek 4 x100 is, dus 4 gaats velgen. Ik heb het vermoeden dat je naar een 18" set voor de Countryman heb gekeken....
MimiMouse
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

25 sep 2013, 11:48

Ok, daar heb ik wat aan! ik ga navragen of het echt 18 inch velgen zijn.

Nu heb ik precies dezelfde velgen als BMX ze heeft (17 inch). 18 inch vind ik wat groot, maar de prijs staat me wel aan. 18inch zal misschien ook wat hobbeliger rijden of niet?

Ik zie 4 gaten waar de bouten op moeten, dus dat moet wel passen denk ik...
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 sep 2013, 11:51

Met 18'' ga je op comfort zeker inleveren....

Heb je anders een linkje naar de betreffende velgen, kunnen we waarschijnlijk zo zeggen of het ga passen of niet ;)
MimiMouse
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

25 sep 2013, 12:16

daar was ik al bang voor toen je dat zei ja....

die heb ik niet, ze zijn van een collega van mijn vriend op het werk. ik heb het gevraagd na te zoeken, maar het zijn toch 17 inch velgen, 215/40/17.

ik heb nu 205 breed onde mijn mini cooper cabrio, die zullen dan toch ook wel passen?

Vragen...vragen...
Marcel Always Open
Cabrio-King

25 sep 2013, 19:15

MimiMouse schreef:
Ik heb nog niet zo lang een mini, maar ik ben ondertussen op zoek naar goede winterbanden. En dan het liefste meteen op mooie velgen.

Nu zag ik op het internet 18 inch originele mini cooper-s wielen staan, volgens mij heten die worstwielen (gekke naam eigenlijk?? :-) ) maar zouden die kunnen passen onder mijn mini?

Nu heb ik 17 inch wielen, (maat 205) die er hetzelfde uitzien als die ik hierboven noemde.

Moet ik ergens op letten ...))
Terminologie van velgtypes:
http://libraryofmotoring.info/miniwheelguide.html#17" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik meen dat je een Eerst Generatie mini hebt. Er zijn maar 2 versies van 18 inch velgen orgineel geleverd op een Eerste Generatie (r50-52-53) waarvan 1 uitsluitend voor GP. In de link meer detail.

De term "worstvelgen" komt uit de classic mini wereld en duidt een bepaald type velg aan vanwege uiterlijk. Op de New MINI kennen we dit type als de S-Spoke (R85). Deze bestaat niet als 18 inch, maar wel als 17 inch.
Totdat je een foto of een link plaatst van de velgen waar dit over gaat, is het lastig om nader antwoord te geven..

Winterbanden als 18 inch is erg ongebruikelijk. De markt voor banden is beperkt (maar bestaat) en tweedehands zijn ze iets lastiger te verkopen. De bandenprijs van 18 inch winter is hoger. Veel mensen nemen de 18 inch voor zomer en houden de 17 (of zelfs 16) inch voor de winterbanden.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 sep 2013, 21:33

Jongens, het blijkt toch 17'' te zijn, zie bovenstaand en de quote hieronder... ;)
MimiMouse schreef:ik heb het gevraagd na te zoeken, maar het zijn toch 17 inch velgen, 215/40/17.

ik heb nu 205 breed onde mijn mini cooper cabrio, die zullen dan toch ook wel passen?

Vragen...vragen...
MimiMouse
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

28 sep 2013, 08:54

Dank jullie voor de antwoorden, heb weer een hoop geleerd!

Ik heb de wielen geprobeerd en ze passen perfect en rijden ook helemaal goed.

Dus ik ben happy! :-)
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 okt 2013, 19:46

Niekcarfreak schreef:18inch is niet comfortabel, zeker niet met Runflatbanden. Vaak worden winterwielen/banden een inch kleiner aanbevolen/gekocht, zeker als je eventueel ook met sneeuwkettingen wilt rijden.
Bij banden met lage wangen beschadig je dan al snel de velgen icm kettingen.
Ik wil zelfs overschakelen van 18inch naar 17inch voor de zomerbanden. 18inch winterbanden is onnodig duur.

Waar ligt dat nou aan, dat 18inch niet confi rijdt? Komt dat door de gekozen maat band, bv 215/35, waardoor de hoogte van de band niet hoog is en dus minder meehelpt met veren. Of komt het door het toegenomen onafgeveerd gewicht? Ik zat zelf te denken aan 18X7J velgen met non-runflats 205/40. Velgen wegen 7.9kg en de banden 10.2kg, lichter dus dan OEM 17's met runflats 205/45's. De hoogte neemt wel iets af, 1cm, maar dat zou gecompenseerd moeten worden door de non-runflats.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”