Mini One 2002

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Fean
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Mini One 2002

26 sep 2013, 10:33

m'n vrouw heeft een 2002 One 139dkm met bijna alle opties.

De auto is laatst bij mini-dealer geweest voor de stuurbekrachtiging pomp en ruiterwisserpomp, nieuwe ruitenwissers alle vloeistoffen, lampjes etc. 1605 euro. Alles ging in één keer kapot en is weer gefixed. Nu lees ik hier dat de versnellingsbakken van de mini een euvel zijn? Is dat een zekerheid, gaan ze echt allemaal stuk?

Ze heeft de auto nu al een tijd. Ze staat voor de keuze om wat nieuws te gaan zoeken.. of deze te houden. Nu ik lees over die versnellingbakken...wellicht verstandig deze auto toch maar te verkopen?

Zijn er nog meer euvels waarvoor ik moet waken?
henne
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

Re: Mini One 2002

26 sep 2013, 16:31

nee ze gaan niet allemaal kapot
het is wel voorkomend maar wil niet zeggen dat het jou gebeurt
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Mini One 2002

26 sep 2013, 17:18

Fean schreef:m'n vrouw heeft een 2002 One 139dkm met bijna alle opties.

De auto is laatst bij mini-dealer geweest voor de stuurbekrachtiging pomp en ruiterwisserpomp, nieuwe ruitenwissers alle vloeistoffen, lampjes etc. 1605 euro. Alles ging in één keer kapot en is weer gefixed. Nu lees ik hier dat de versnellingsbakken van de mini een euvel zijn? Is dat een zekerheid, gaan ze echt allemaal stuk?

Ze heeft de auto nu al een tijd. Ze staat voor de keuze om wat nieuws te gaan zoeken.. of deze te houden. Nu ik lees over die versnellingbakken...wellicht verstandig deze auto toch maar te verkopen?

Zijn er nog meer euvels waarvoor ik moet waken?
Denk dat je bij elk merk wel wat kan krijgen bij een auto van 11 jaar oud en 140k op de teller dus om te zeggen hij gaat de deur uit is misschien wat kort door de bocht. Als je daar een Alfa, Peugeot, Renault noem het maar op van de zelfde leeftijd en kilometerstand voor terug koopt kan je ook tegen dingen aan lopen.
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”