Weet iemand waar zekering F4 voor dient? Ik heb als ik een dag niet gereden heb met mijn mini een lege accu. Er is gemeten en nu blijkt dat er continu 0,6 ampere stroom verbruikt wordt. Er zijn drie zekeringen die stroom verbruiken, dat is F4, onbekend waarvoor? Ook zekering F12 blijft stroom verbruiken. volgens de afbeelding voor stoelverwarming, maar die zit er niet in. Waarom zit er dan toch een zekering in van 20A. en ook de zekering F21 (klokken) verbruikt stroom. Toen al deze zekeringen er uit waren bleef er nog steeds stroom wegvloeien. (0,12 ampere) Weet iemand wat dit kan betekenen?
alvast heel veel dank...
Spanningsverlies o.a. door zekering F4
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: Spanningsverlies o.a. door zekering F4
F4 = constante voeding ECU
F12 = voeding contactslot naar stoelverwarming
F21 = voeding instrumentenpaneel/combi instrument
Als ie steeds stroom blijft nemen, dan staat er ergens een verbruiker aan... of er zit ergens een kabelbreuk / (bijna)kortsluitinkje / ECU of BC1 natgeworden / stuurpomp gaat wel uit / lampje kofferbak?
F12 = voeding contactslot naar stoelverwarming
F21 = voeding instrumentenpaneel/combi instrument
Als ie steeds stroom blijft nemen, dan staat er ergens een verbruiker aan... of er zit ergens een kabelbreuk / (bijna)kortsluitinkje / ECU of BC1 natgeworden / stuurpomp gaat wel uit / lampje kofferbak?
- pekrui
- Nieuw Lid
Bericht
Mijn vriend heeft een voor een de zekeringen eruit gehad. Dit waren de zekeringen die stroom gebruikten terwijl de auto niet op contact stond. Hij dacht ook dat er iets aan bleef staan, vandaar dat hij ging meten. Ook dat hij nog spanning verloor terwijl die drie zekeringen eruit waren snapte hij niet. Wat is de ECU? Mag de zekering F12 eruit laten? heb tenslotte geen stoelverwarming.
- Ronsworld
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
Bericht
ECU
Die heeft zijn "prik" sowieso nodig.
Misschien is die zekering voor de stoelverwarming ooit ergens anders voor gebruikt,
als je hem eruit laat en geen functie verlies hebt is er niks aan de hand.
Ron.
Die heeft zijn "prik" sowieso nodig.
Misschien is die zekering voor de stoelverwarming ooit ergens anders voor gebruikt,
als je hem eruit laat en geen functie verlies hebt is er niks aan de hand.
Ron.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors