Vervangen kachelventilator

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
R. Konijn
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Vervangen kachelventilator

29 okt 2013, 20:50

Dag mensen,
Eerst een korte intro: Ik ben Robert Konijn 38 jaar, en woon samen met zoontje Miga en vriendin Susanne in Hoogkarspel NH. Van onze Mini One R50 van 2002, waar we erg blij mee zijn, wat een heerlijke car is het, is de kachelventilator stuk. Best wel balen, want hij lijkt helemaal in het dashboard ingebouwd te zitten. Weet iemand hoe ik die kan vervangen? Ik ben geholpen met een goede omschrijving of anders de werkplaatsinstructie hiervoor.

Vast veel dank voor jullie inzet! Groet, Robert
Manick
Sponsor

Re: Vervangen kachelventilator

30 okt 2013, 20:16

Hallo Robert

ff een paar vragen, weet je zeker dat de kachelmotor defect is? zo ver ik weet gaat altijd(bijna alle auto`s)
gaat eerst de kachelweerstand kapot voor dat de motor er mee kapt.

heb je hand bediende kachel/airco of climate control(automatische kachel/airco?)?

zo ver ik kan zien in me Haynes boek moet midden consol er uit, radio enz en daar achter zou de kachel motor zitten maar ook zoals daar in het boek staat wees zeker over de diagnose dus kan mess de weerstand wel defect zijn.

doet de kachel motor het wel op de hoogste stand? zo ja dan is je kachel weerstand defect zo niet eerst zekering controleren cq spanning meten op de stekken want het ziet er niet zo makelijk uit

gr. Manick
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini

Re: Vervangen kachelventilator

23 nov 2013, 20:29

Als de motor vervangen moet worden heb je een behoorlijke klus te gaan.
De motor zit helemaal achterin het dashboard boven je voeten.
Eigenlijk bijna achter de kmteller.
Om die te vervangen moet je via het voetengedeelte, via de pedalen naar boven om de motor uit en in te bouwen.

Ik heb zelf een maandgeleden ede kleppen die de luchtstroom regelen ( naar je voeten of juist op het raam) vervangen en dat was een halve dag werk. Ik moest het hele dashboard uitbouwen.
Voor de kachelmotor moet ook je stuurstang en de alu dwarsbalk er uit.

Veel werk!!!

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”