Vreemd koppelings probleem

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
PimJCW
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Vreemd koppelings probleem

05 nov 2013, 11:48

Beste miniacs,

Ik zal binnekort even een show your ride topic maken om mijn bolide te showen, maar eerst even dit.

Ik heb sinds 2,5 maand een mini cooper s jcw uit februari 2004, deze heeft een beek-kuurtje gehad met een 102% pully.
Echt een bom van een auto! (220 pk :dansen )
Echter heb ik wel een probleem met de koppeling.. :(
Als ik vol gas rij slipt de koppeling door bij 3000 tpm.
Vanaf de 3000 tpm gaat ie slippen tot 4000-4500 tpm en pakt dan gewoon weer op verder zonder problemen. Hij doet dit voornamelijk in de 3e en 4e versnelling, maar soms ook in de 6e versnelling.

Weet iemand van jullie wat ik hier aan kan doen?

Heb ik gewoon een verrotte koppeling? of is het meer?
En als ik de koppeling vervang, is het dan verstandig een sterkere(sport/race) koppeling terug te plaatsen?
Of is het mischien een olielek in het koppelingshuis?

Ik hoor graag jullie oordeel over dit probleem.

Alvast bedankt!

Pim
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: Vreemd koppelings probleem

05 nov 2013, 11:58

Hoeveel km heeft de MINI al gelopen?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
speedy
NMC Legend
NMC Legend

05 nov 2013, 12:00

klinkt mij als versleten koppeling.
Afbeelding
griendar
4 op een rij!
4 op een rij!

05 nov 2013, 12:39

PimJCW schreef:Beste miniacs,
De originele koppeling kan dit geweld niet aan, als je gaat tunen moet je ook je koppeling veranderen
Ik heb er een zwaardere drukgroep en platen in laten zetten
bij Beek hebben ze die setjes ook liggen
Ik zal binnekort even een show your ride topic maken om mijn bolide te showen, maar eerst even dit.

Ik heb sinds 2,5 maand een mini cooper s jcw uit februari 2004, deze heeft een beek-kuurtje gehad met een 102% pully.
Echt een bom van een auto! (220 pk :dansen )
Echter heb ik wel een probleem met de koppeling.. :(
Als ik vol gas rij slipt de koppeling door bij 3000 tpm.
Vanaf de 3000 tpm gaat ie slippen tot 4000-4500 tpm en pakt dan gewoon weer op verder zonder problemen. Hij doet dit voornamelijk in de 3e en 4e versnelling, maar soms ook in de 6e versnelling.

Weet iemand van jullie wat ik hier aan kan doen?

Heb ik gewoon een verrotte koppeling? of is het meer?
En als ik de koppeling vervang, is het dan verstandig een sterkere(sport/race) koppeling terug te plaatsen?
Of is het mischien een olielek in het koppelingshuis?

Ik hoor graag jullie oordeel over dit probleem.

Alvast bedankt!

Pim
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 nov 2013, 13:07

Standaard koppeling kan het prima aan! Rij ik zelf ook mee en die van mij heeft nog een beetje meer porrie. :mrgreen:

Ik zou wel ASAP de 102% krukas pulley verwijderen. Ik neem aan dat het een ongedempt (Alta) exemplaar is en dat kost je straks een distributieketting+ tandwielen als je mazzel hebt en een blok als je pech hebt! :'(
PimJCW
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

05 nov 2013, 13:18

Iedereen bedankt voor de snelle reacties!

@BMX: momenteel 74.500km gelopen.

@peter: is die 102% pully echt zo slecht? hij is er door beek op gezet..

Edit:

De koppeling slipt niet altijd door, soms blijft ie het ook gewoon een tijdje goed doen..
PimJCW
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

05 nov 2013, 14:40

Krukaspully is een 102% pully van alta.
Is er op gemonteerd inclusief aangepaste software van beek.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 nov 2013, 15:05

Krukaspoulie er direct weer afhalen, is een rasechte motorsloper zoals Peter al zei.

Wat betreft je koppeling, het lijkt mij ook dat die het aan het opgeven is.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
PimJCW
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

05 nov 2013, 15:54

Ooh oke dat wist ik niet..
Ik heb in de onderhoudsgeschiedenis niks vreemds gelezen.
pully is er in oktober 2008 opgezet en zit er nu nogsteeds op.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 nov 2013, 18:01

De distributie van mijn vorige cabrio heeft het geen 5 jaar volgehouden met de ongedempte krukaspulley... 3 weken nadat ik de auto aan Berthil had verkocht brak het spul... Gelukkig bij stapvoets rijden waardoor de motor heel is gebleven. Die had toen volgens mij iets van 90.000km gereden waarvan misschien 30 of 40.000km met de Alta pulley.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2. Wellicht een idee om Beek eens te bellen hoe ze nu over zo'n pulley denken. 2008 is ook alweer 5 jaar geleden en wie weet zouden ze de pulley nu afraden. Of misschien toen ook al maar wilde de vorige eigenaar hem er toch persé op hebben...?
Renetrzes
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

05 nov 2013, 18:26

Heb zelf niet zo veel verstand van mini's maar waarom wordt zo'n pully er in gezet dan? Als bekend is dat hij niet goed functioneerde.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

05 nov 2013, 18:40

Renetrzes schreef:Heb zelf niet zo veel verstand van mini's maar waarom wordt zo'n pully er in gezet dan? Als bekend is dat hij niet goed functioneerde.
peter schreef: 2008 is ook alweer 5 jaar geleden en wie weet zouden ze de pulley nu afraden. Of misschien toen ook al maar wilde de vorige eigenaar hem er toch persé op hebben...?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 nov 2013, 18:46

Niet alle tuningsmods zijn per definitie veilig. Het feit dat het verkocht wordt, wil niet zeggen dat er geen nadelige effecten zijn. Kijk naar de jongens hier op het forum die serieus gaan tunen, je valt van het ene probleem in het andere. Als je daar geen problemen mee hebt is dat natuurlijk prima, maar als het je daily is kan je beter voor betrouwbaardere mod's kiezen.

Het is alleen een advies, de ervaring is dat de 102% krukaspoulie een ding is waar bepaalde delen van je motor slecht tegen kunnen (zoals de distributie). Als je zelf denkt dat het wel kan omdat het door Beek verkocht en gemonteerd is en omdat het tenslotte gewoon verkocht wordt, dan moet je dat natuurljk helemaal zelf weten
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”