Vocht aan de binnenkant van mijn Mini R53

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
robbiegoes
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Vocht aan de binnenkant van mijn Mini R53

25 nov 2013, 13:32

Goedemiddag allen, ik ben al ruim 1.5 jaar in het bezit van een mini cooper S. Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van een forum omdat mijn ervaringen tot nu toe probleemloos waren.

Nu heb ik sinds een paar weken heel veel vocht aan de binnenkant van de auto, de locatie waar het vocht vandaag komt is rechts achter de bijrijdersstoel. De mat en vloerbedekking zijn werkelijk doorweekt en loopt ook zachtjes aan door naar voren. Nu is mijn vraag de volgende:

Heeft iemand hier ervaring mee en weten mensen wat de " bron" van al dit vocht is???? SOS

Dit zodat ik het wellicht zelf kan verhelpen of iig in de garage kan aangeven wat het probleem is.
Ik hoor heel graag van jullie allemaal!!
griendar
4 op een rij!
4 op een rij!

Re: Vocht aan de binnenkant van mijn mini R53

25 nov 2013, 13:53

IK heb precies hetzelfde probleem
Carosserie platen sloten niet aan??
koste me €600 bij de stealer ben zelf heel lang bezig geweest kon het niet vinden
Achterbank en bekleding rechts achter eruit slopen
Gevaar want accubak loopt vol met kans op kortsluiting
airbag sensor gecorrodeerd moet nog een nieuwe kabel kopen voor €250
Hier werd ik niet vrolijk van. Stel je ff voor?
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

25 nov 2013, 15:37

Ook welkom....

3e remlicht toevallig?? Dan loopt het water via de achterstijl naar de kofferbak, en langs de bank zo achter de stoel. 't Zal in ieder geval een leuke zoektocht zijn naar waar het vandaan komt. Binnenkant zit vol bekleding en plastic afdekkingen, en water heeft maar een heel klein gaatje nodig om binnen te komen....

Oh, enne een forum mag je ook voor je plezier gebruiken hoor, dat hoeven encht niet alleen problemen te zijn. Daarvoor is TROS Radar, of VARA's Kassa.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
robbiegoes schreef:Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van een forum omdat mijn ervaringen tot nu toe probleemloos waren.
griendar
4 op een rij!
4 op een rij!

25 nov 2013, 16:04

Nee het was in dit geval niet het derde remlicht, alhoewel dit ook voorkomt er ligt trouwens weer water
in, het is om gek van te worden. Let op dat je accu scheidings kabel niet verrot gaat want dat is een dure grap. Ga wel terug wat het precies is. Denk aan een constructie fout. ruimte tussen de carosserie
beplating dus Je kan alvast de rubberdop doorprikken op de bodem van je accubak. Mss heeft Berthil
of Sam een goed tip
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

Re: Vocht aan de binnenkant van mijn Mini R53

25 nov 2013, 18:34

Kijk ook eens of het rubber van de achterklep nog 100% is en het rubber van de kabeldoorvoer bovenaan nog op zijn plek zit. Lekkage kan ook via de antenne naar binnen dus daar ook naar kijken.
Meestal zit er niks anders op dan alles er uithalen, droogmaken en bij de volgende regenbui (of emmer water) kijken waar het naar binnen komt. Een simpele oplossing kan voldoende zijn maar veel werk om er achter te komen.

Het forum heeft diverse DIY waarin staat hoe je onderdelen los kan halen dus even zoeken en inlezen.

En even terugmelden wat het was zodat wij er ook weer van kunnen leren.
Dat vergeet men nogal eens nadat men via het forum wel geholpen is.
robbiegoes
Nieuw Lid
Nieuw Lid

25 nov 2013, 22:19

Allen bedankt voor de reacties tot dusver!! Ik kan dus een weekendje gaan blokken;-)! Maar Robbie Goes uit Houten (27 jaar en nog steeds trotse minirijder) is jullie tot nu toe meer dan erkentelijk!!
Meer reacties zijn nog steeds welkom!?
Furr2013
Enthousiast
Enthousiast

28 nov 2013, 22:40

Ik deed vandaag de bekleding omhoog in de achterbak en dat zachte sponsachtige was wat vochtig maar verder was alles droog. Iemand idee of dit normaal is? Plaatwerk was dus droog bij de accu...
griendar
4 op een rij!
4 op een rij!

29 nov 2013, 10:43

Die R53 staat daarom bekend heb uitgelegd wat het zou kunnen zijn
opsporen is veel werk dus niet door de stealer laten doen
Furr2013
Enthousiast
Enthousiast

29 nov 2013, 11:40