Hoi
Ik ben sinds gister de gelukkige eigenaar van een mini cooper seven uit 2006.
Kunnen jullie mij helpen met een simpele vraag; de afstandsbediening van de sleutel werkt niet. Is de batterij op en zoja, kan ik de sleutel openmaken?
En hoe gaat de sleutel open?
Bedankt voor de hulp!
Sleutel
- Bjornjacobs
- Mod virus alert!
Bericht
Re: Sleutel
Opladen doet die als die in contact zit en motor loopt. Eindje rijden en proberen.
Mini cooper R50 2005
- Furr2013
- Enthousiast
Bericht
Dat is toch alleen bij de startknop systeem? Ik ben naar de BMW garage geweest want heb zelfde probleem, beide sleutels werken niet, of 2 nieuwe sleutels of er was met de elektronica.
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Uit de handleiding van een 2004 MINI, pagina 22:
Iedere centrale sleutel heeft een duurzame accu die tijdens de rit in het start-/contactslot automatisch wordt opgeladen. Daarom is het van belang dat u met centrale sleutels die u gewoonlijk niet regelmatig gebruikt ten minste ieder halfjaar een langere rit maakt, zodat de accu wordt opgeladen.
Kan zijn dat je de sleutel effe moet her-initialiseren. Dat doe je zo voor MINI R50-series van 2004 of jonger:
1. sluit kofferklep, pak al je MINI-sleutels en ga in de MINI zitten en sluit alle deuren.
2. zet de MINI op contact stand 1.
3. binnen 5 seconden terugdraaien en de sleutel eruit halen.
4. binnen 30 seconden: druk en ingedrukt houden van de "open" knop, en tegelijkertijd druk je 3 keer op de sluitknop. Die 3 keer drukken moet trouwens binnen 10 seconden.
5. laat alle knoppen los, de deuren moeten op of van het slot gaan ten teken dat initialisatie is gelukt.
6. als je meerdere sleutels hebt, herhaal je stap 4 en 5. Dit kan alleen als je binnen 30 seconden met de andere sleutel start. Anders volledig opnieuw beginnen.
Als je de MINI weer op contact zet, dan beëindig je direct het her-initialiseren.
Iedere centrale sleutel heeft een duurzame accu die tijdens de rit in het start-/contactslot automatisch wordt opgeladen. Daarom is het van belang dat u met centrale sleutels die u gewoonlijk niet regelmatig gebruikt ten minste ieder halfjaar een langere rit maakt, zodat de accu wordt opgeladen.
Kan zijn dat je de sleutel effe moet her-initialiseren. Dat doe je zo voor MINI R50-series van 2004 of jonger:
1. sluit kofferklep, pak al je MINI-sleutels en ga in de MINI zitten en sluit alle deuren.
4. binnen 30 seconden: druk en ingedrukt houden van de "open" knop, en tegelijkertijd druk je 3 keer op de sluitknop. Die 3 keer drukken moet trouwens binnen 10 seconden.
5. laat alle knoppen los, de deuren moeten op of van het slot gaan ten teken dat initialisatie is gelukt.
6. als je meerdere sleutels hebt, herhaal je stap 4 en 5. Dit kan alleen als je binnen 30 seconden met de andere sleutel start. Anders volledig opnieuw beginnen.
Als je de MINI weer op contact zet, dan beëindig je direct het her-initialiseren.
- Furr2013
- Enthousiast
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Yep, zou op alle R50/R52/R53 MINI's moeten werken vanaf 07/2004...Furr2013 schreef:Ahaa! Dat ga ik morgen proberen als dit ook voor de R53 geldt tenminste!

- Furr2013
- Enthousiast
Bericht
Ik heb trouwens 3 knoppen, open knop, de Mini knop (op het logo) en de knop met achterklep en autotje erop.
Edit: helaas werkt bij mij niet

- Rjmeijer
- One wheel wonder
Bericht
Heb dit geprobeerd maar ik hoor na het drie keer indrukken van de sluitknop en daarna het loslaten wel een 'tikje' maar gebeurt verder niks.
Weet iemand of dit klopt?
En kan de sleutel ook open?
Bedankt voor de tip.Robert schreef:Uit de handleiding van een 2004 MINI, pagina 22:
Heb dit geprobeerd maar ik hoor na het drie keer indrukken van de sluitknop en daarna het loslaten wel een 'tikje' maar gebeurt verder niks.
Weet iemand of dit klopt?
En kan de sleutel ook open?
- Rjmeijer
- One wheel wonder
Bericht
Ik heb ook met drie knoppen. Werkt bij mij ook nietFurr2013 schreef:Ik heb trouwens 3 knoppen, open knop, de Mini knop (op het logo) en de knop met achterklep en autotje erop.

- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dat moet je naar de dealer om 'm opnieuw te linken aan je auto.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Rjmeijer
- One wheel wonder
- Spi
- Mod virus alert!
Bericht
Gaat helemaal niks open?
En als je de open knop 3sec ingedrukt houdt als je buiten staat? Probeer dat is..
Normaal moeten de ramen (cq panoramadak) van zelf open gaan. (Mits die niet ingesteld staan op deze manier)
Succes
En als je de open knop 3sec ingedrukt houdt als je buiten staat? Probeer dat is..
Normaal moeten de ramen (cq panoramadak) van zelf open gaan. (Mits die niet ingesteld staan op deze manier)
Succes

- Rjmeijer
- One wheel wonder
Bericht
Helemaal niets. Ook niet de 3 secondes
Het geke is dt als ik de handleiding volg zoals boven vermeld hoor ik wel een licht tikje op het einde. Er is dus wel contact tussen de auto en de sleutel. Hoe an ik zorgen dat ik de auto kan openen op afstand???
Het geke is dt als ik de handleiding volg zoals boven vermeld hoor ik wel een licht tikje op het einde. Er is dus wel contact tussen de auto en de sleutel. Hoe an ik zorgen dat ik de auto kan openen op afstand???
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Je hoort wel klikjes....zijn de slotmotortjes kaduuk? Als ie wel klikt als je op de knoppen drukt, dan reageert de MINI dus op de afstandbediening. En is er iets anders kapot als je afstandbediening....
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors