Aanschaf Mini Cooper R50 eind 2004

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
PvdSchoot
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Aanschaf Mini Cooper R50 eind 2004

04 dec 2013, 00:11

Hallo mini liefhebbers,

Zo af en toe kijk eens op het forum, eens gereden in een mini en je bent besmet met het virus! En het is leuk om te zien hoe enthousiast mensen zijn over hun trots en wat ze ermee doen.
Mijn vrouw rijdt voor haar werk in een countryman, na eerst in een clubman te hebben gereden, dus bij ons is het virus ook meer dan aanwezig.

De reden van deze post is de volgende: onze 2e auto, mijn auto, voor woon-werkverkeer (10000km/jaar) is aan vervanging toe. En nu via een kennis, werkend bij een garagebedrijf, de mogelijkheid om een mini cooper van eind 2004 te kopen, na de facelift, met goede versnellingsbak heb ik me al ingelezen. Er heerst echter nog wat twijfel, de mini is in 2009 ingevoerd en in nederland 1x bij een ander garagebedrijf geweest dan het bedrijf waar onze kennis werkt. Hij heeft voor zover ik kon zien in Nederland sowieso zijn periodieke beurten gehad.

Auto heeft een half leder interieur, open dak, airco, mistlampen en nog veel meer dus goed voorzien in de extra's. De auto moet 6000 euro kosten en we krijgen er een grote beurt bij en een half jaar garantie.
Waar het op neer komt er staat 148000km op te de teller. Als de auto 40000km minder op de teller had, hadden we vanavond al ja gezegd, maar nu is er dus de twijfel.

Nu kun je nooit voorspellen wat er met een auto gaat gebeuren, maar wat is het gevoel van jullie ervaren r50 minirijders? Is dit een verstandige koop gezien de 10km per jaar die ik rijd? Dit zijn trouwens wel snelwegkilometers (16km per rit) en de motor is warm voordat ik de snelweg op rijd (1,5 km en 5km).
Graag jullie reacties!
Bjornjacobs
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: Aanschaf Mini Cooper R50 eind 2004

04 dec 2013, 08:15

Hey,

De km stand wil niks zeggen. Ik kocht afgelopen augustus een cooper 2005, 84dkm op de teller. Beurtjes en alles gehad. Alleen de grote beurt moest gebeuren. Nou prima. Goede prijs afgesproken. Nu bleek..
- cilinderkop revisie nodig (lekkende klep)
- koppeling ram versleten (was bekend bij aankoop)
- zat dikke olie in, vandaar dat ik weinig merkte bij de aankoop.

Dus qua km stand maakt het denk ik niet veel uit. Een collega rijdt een mini met 170dkm, die doet het ook nog steeds perfect.
Als hij goed is onderhouden en geen mankementen vertoont.. + je hebt garantie! Dat had niet helaas

Gr
Mini cooper R50 2005

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”