Centrale deurvergrendeling R53 op hol!

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
thomg88
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Centrale deurvergrendeling R53 op hol!

06 dec 2013, 19:25

Beste mensen,

Heb een probleem met mijn centrale deurvergrendeling. Ik probeer het even uit te leggen:

Als ik de auto op slot doe, maakt niet uit of het via de sleutel is, of afstandsbediening of via binnenkant, de auto gooit hem direct weer van slot. Als de auto van slot is, probeert hij zichzelf nog eens open te drukken (terwijl hij open is), soms 1 keer per 5 min en soms 100 keer achter elkaar. Het is niet altijd, afgelopen dinsdag was het voor het eerst, alles nagelopen, even aan de stekkers bij de ECU voor de passagiersdeur gefriemeld en toen leek het weg. Nu begon hij gisteravond weer, en gisteravond laat was het over. Heb vanochtend alle bedrading nagelopen en droog geföhnd.. Sommige kabels waren vochtig, achter de deurpanelen. Maar mocht niet baten want daarnet rond 18:00 was het weer zo ver. Nu accu losgekoppeld en de deuren met de hand op slot gedrukt.

Heeft hier iemand ervaring mee?? :O
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

Re: Centrale deurvergrendeling R53 op hol!

07 dec 2013, 00:04

Lees ik het goed: Je hebt vocht bij de ECU?? Dan is dat je probleem!
Zorg dat je ECU droog blijft, daar was ooit een fix voor, een plastic afdekkapje. Maar beter is om te kijken waar dat vocht vandaan komt, én dat kapje. Niet te lang mee wachten, want je ECU gaat vanzelf roesten van binnen. En dan mag je dieper in de geldbuidel tasten...
thomg88
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

07 dec 2013, 01:39

Robert schreef:Lees ik het goed: Je hebt vocht bij de ECU?? Dan is dat je probleem!
Zorg dat je ECU droog blijft, daar was ooit een fix voor, een plastic afdekkapje. Maar beter is om te kijken waar dat vocht vandaan komt, én dat kapje. Niet te lang mee wachten, want je ECU gaat vanzelf roesten van binnen. En dan mag je dieper in de geldbuidel tasten...
Nee ik had vocht in de deuren, niet bij de ECU..
thomg88
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

08 dec 2013, 10:11

Niemand? SOS
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

08 dec 2013, 10:28

Geen idee wat het is.
Maar heb je wel kunnen uitsluiten dat het niet van de sleutel (met de AB) zelf kwam?
Dus als je de sleutel zonder AB gebruikt, en die andere sleutels ver buiten het bereik van de auto/sleutel houdt, gebeurd het dan ook?
Dit om uit te sluiten dat je AB sleutel allerlei corrupte signalen eruit gooit waar de auto op reageert.

Suc6,

Ron.
thomg88
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

08 dec 2013, 16:51

Ronsworld schreef:Geen idee wat het is.
Maar heb je wel kunnen uitsluiten dat het niet van de sleutel (met de AB) zelf kwam?
Dus als je de sleutel zonder AB gebruikt, en die andere sleutels ver buiten het bereik van de auto/sleutel houdt, gebeurd het dan ook?
Dit om uit te sluiten dat je AB sleutel allerlei corrupte signalen eruit gooit waar de auto op reageert.

Suc6,

Ron.
Hmm dat is inderdaad een goeie. Zal het proberen zodra hij weer raar doet. Vanochtend nog eens alles nagekeken en alle stekkers van de module goed ingespoten. Alles ligt nog open zoals plastic en deurpanelen. Als het weer is kan ik de kabels nalopen en kijken wanneer het stopt, mocht het daar aan liggen.
thomg88
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

14 dec 2013, 20:07

Heb een 2de hans module gekocht van Davy. Tot nu toe werkt hij naar behoren, alleen heb ik nog geen goede methode gevonden om mijn sleutel in te leren. Wat ook vreemd is, is dat mijn mistlicht rechts achter mee gaat mijn mijn interieurverlichting.. :() maar dat zoek ik nog wel uit.. In ieder geval bedankt voor de tips! :-))
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

14 dec 2013, 23:37

boris_brznjef schreef:Ik wil ook wel een Hans in mijn auto ter bewaking:) heeft ie niet honger nu?
Misschien is de 1e Hans wel naar de Mac voor voer... :() :()

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”