ik ben sins kort de gelukkige eigenaar van een mini one bj 2003 nu ik heb een vraagje omtrent de airco hoe koud moet hij worden op de laagste stand want ik krijg de indruk dat hij maar weinig doet hij wordt niet echt steen koud.
het is een normale airco dus geen climate air conditioning waarvan je het aantal graden kunt instellen met een knop op temp.
als er iemand is die me kan vertellen hoe koud ie moet worden dan hoor ik dat graag, ik heb nog garantie vandaar deze vraag.
alvast bedankt.
Hoe koud moet de airco worden?
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: hoe koud moet de airco worden
Heel koud
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

- Klatsie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Kort maar krachtig...mushrop schreef:Heel koud

Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
- gizmo
- One wheel wonder
Bericht
hoeveel graden is heelll koud dan 5 graden 10 graden 15 graden.mushrop schreef:Heel koud
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ja, een airco moet gewoon ijskoud worden. Dat weet toch iedereen.
MINI Dubman '07 PureSilver

- JJJJ
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het verschil tussen een koude en echt heel erg koude merk je echt wel...
Rij anders even met een andere wagen rond en zet de airco op z'n koudst.
En als je het idee hebt dat tie niet echt koud word, dan zou ik 'm na laten kijken. Wrs moet de airco dan bijgevuld worden.
Rij anders even met een andere wagen rond en zet de airco op z'n koudst.
En als je het idee hebt dat tie niet echt koud word, dan zou ik 'm na laten kijken. Wrs moet de airco dan bijgevuld worden.
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Hoe koud moet de airco worden?
Ongeveer 15 graden onder de buiten temperatuur. Maar onder de motorkap moet het ijs/condens echt op de leidingen staan.
- gizmo
- One wheel wonder
Bericht
bedankt voor de input ik zal het vandaag nog even proberen of er ijs/condens op de leidingen komt.
- gizmo
- One wheel wonder
Bericht
ben even 10 minuten aan het scheuren
geweest hij wordt behoorlijk koud maar niet ijskoud ik zie ook geen ijspegels aan de leidingen tenminste ik zie er maar 2 waar vulnippels aanzitten rechts vooraan onder is niets te zien zit een kap onder.
ik denk dat hij het wel redelijk doet het wordt wel koud in de wagen maar op een warme zomerdag heb ik er mijn twijfels bij.

ik denk dat hij het wel redelijk doet het wordt wel koud in de wagen maar op een warme zomerdag heb ik er mijn twijfels bij.
- Klatsie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Maar wat is dan precies de bedoeling?
Wil je met ijspegels aan je neus in de auto zitten of moet het gewoon lekker koel zijn?
Ik zou als ik jou was gewoon even afwachten tot het wat warmer wordt. Mocht het je dan niet koel genoeg zijn kun je er altijd nog naar laten kijken toch?
Wanneer het binnen in je auto 5- 10 graden kouder is dan buiten is het al lekker toch? Te koud moet ook weer niet, want dan krijg je weer zo'n klap als je uitstapt...
Wil je met ijspegels aan je neus in de auto zitten of moet het gewoon lekker koel zijn?
Ik zou als ik jou was gewoon even afwachten tot het wat warmer wordt. Mocht het je dan niet koel genoeg zijn kun je er altijd nog naar laten kijken toch?
Wanneer het binnen in je auto 5- 10 graden kouder is dan buiten is het al lekker toch? Te koud moet ook weer niet, want dan krijg je weer zo'n klap als je uitstapt...

Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
- Marcel1973
- 4 op een rij!
Bericht
het lijkt wel pasen, dus de warme periode is er misschien wel eerder dan verwacht
GreenyMini schreef:Maar wat is dan precies de bedoeling?

Mini Cooper S | R53
- gizmo
- One wheel wonder
Bericht
met ijspegels
aan de neus hoeft nu ook weer niet het ging mij erom omdat ik nog nooit een auto met airco heb gehad en niet weet hoe koud hij wordt mocht het niet goed zijn kan ik hem binnen de garantie laten repareren scheelt weer een beetje poen.
ik zal het filter onder het dashboard bij het handschoenen kastje wel even bekijken of ie verstopt zit.
al met al wordt het wel kouder in de mini dan buiten.
was het maar vast pasen
van dit weer wordt ik ook niet goed van.

ik zal het filter onder het dashboard bij het handschoenen kastje wel even bekijken of ie verstopt zit.
al met al wordt het wel kouder in de mini dan buiten.
was het maar vast pasen

- gizmo
- One wheel wonder
Bericht
even een update het Interieurluchtfilter zit pot en pot dicht ik zal morgen even een nieuwe erin ploffen en kijken of het dan beter is.
kan ik hem ook proberen zonder filter om te kijken of de airco het nu beter doet?
ik heb geen flauw idee of dat mag en of ik iets naar de knoppen help zonder filter.
kan ik hem ook proberen zonder filter om te kijken of de airco het nu beter doet?
ik heb geen flauw idee of dat mag en of ik iets naar de knoppen help zonder filter.
- Manick
- Sponsor
Bericht
makelijkste wat je kan doen om te kijken of de airco goed werkt, rij met de auto een rondje zet de airco onderweg aan.
als je klaar bent met rijden laat de motor lopen en doe de motorkap open, als het goed is zie je 2 vul nippels en 2 slangen. Voel voorzichtig! of er 1 steen koud is en de andere heel warm/heet is
als de koude leiding of warme leiding niet koud/warm zijn kan het zijn dat er te weinig koelmiddel in het systeem zit
als je klaar bent met rijden laat de motor lopen en doe de motorkap open, als het goed is zie je 2 vul nippels en 2 slangen. Voel voorzichtig! of er 1 steen koud is en de andere heel warm/heet is
als de koude leiding of warme leiding niet koud/warm zijn kan het zijn dat er te weinig koelmiddel in het systeem zit
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors