Mijn naam is Rob en ik ben al 6 jaar trotse eigenaar van mijn Mini One.
Deze week heb ik echter een vermoedelijk groot probleem ontdekt: Mijn koppeling of versnellingsbak.
Ik zal even uitleggen wat mijn bevindingen zijn:
-Ik krijg de 1 en de 2 bijna niet geschakeld, minder problemen in de 3-4-5, maar ik denk dat dit komt doordat je wielen dan al toeren hebben, dus als je je motortoeren terug laat vallen naar stationair, dan kom je ergens wel in de schakel range waar de tandwielen nagenoeg synchroon lopen.
-Achteruit klinkt altijd alsof ik de koppeling niet goed heb ingedrukt.
-Op een vlakke parkeerplaats, geforceerd in de 1 of achteruit, begin ik te rollen als ik de koppeling volledig indruk.
-Geen rare geluiden in de koppeling of versnellingsbak(als eenmaal geschakeld, schakelen zelf klinkt als een kokhalzende hond)
-Zet ik de motor uit, kan ik gewoon overal naartoe schakelen, no-problem(dus het moet haast iets zijn met de motor die draait en de koppeling die niet goed onderbreekt).
Ik durf met deze symptomen aan te nemen dat het de koppeling is, niet de versnellingsbak.
Ik heb 142K op de teller, dus het is relatief vroeg voor een nieuwe koppeling, en ik lees overal dat het dus ook de ontluchting kan zijn. PS: Mijn remvloeistoftankje is behoorlijk vol, maar mag misschien eens nieuwe vloeistof in?
Ik wil dit best proberen, maar ik zou het fijn vinden als iemand gewoon online kan zetten wat je moet doen( stapsgewijs, misschien met foto's). Geloof me, ik heb gezocht, ik vind alleen topics waarin de OP wordt afgeblaft omdat deze (zogenaamd) niet goed heeft gezocht...
Elke vorm van bruikbare hulp is welkom