Dakraam werkt soms niet, soms weer wel.

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Theruud
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Dakraam werkt soms niet, soms weer wel.

13 mei 2014, 19:54

Wij zijn sinds kort de trotse bezitters van een Mini R50. Heerlijke auto, alles lijkt (vooralsnog) te werken, maar we hebben een probleempje.
Het gebeurt regelmatig dat de bediening van het panorama dak niet werkt. Dit kan zijn wanneer het dak gewoon nog dicht zit, maar ook wanneer deze al open is. Dit is tot nu toe niet consequent, het dak werkt op andere tijden immers prima.
De keren dat dit zich voordeed was dit continu wanneer ik al even gereden had. Indien het dak niet dicht gaat, lukt dit vaak na enkele minuten weer (in de tussentijd zijn we de auto al uit geweest en alles afgesloten, behalve het dakram).

Het dak loopt verder soepel, geen gekraak, haperig of zwaar geluid. Ook de dealer kan het niet vinden, maar die heeft alleen nog aan de mini gezeten toen dit werkte. De paar minuten wachttijd die daar was, was ook genoeg dat toen de monteur in de auto stapte, hij naar me keek alsof ik hem in de maling nam..

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, zodat we ongestoord kunnen genieten van deze mini. Doordat we het dak nu niet altijd dicht krijgen (bijvoorbeeld bij regen of als we parkeren) vinden we het risico te groot en gebruiken we het dakje uit angst helemaal niet meer.

Groet,

Ruud
bajaboy
One wheel wonder
One wheel wonder

Re: Dakraam werkt soms niet, soms weer wel.

13 mei 2014, 20:28

klinkt als een draad breuk .dus zoek werk en meten is weten!
bajaboy
One wheel wonder
One wheel wonder

13 mei 2014, 20:30

er hoort bij het dak wel een sleutel geleverd te zijn om hem zonder stroom wel te kunnen sluiten.
lees ik nergens terug dus als je hem niet hebt scoren!!!
Theruud
Nieuw Lid
Nieuw Lid

13 mei 2014, 21:55

Sluiting dacht ik eerst ook. Maar ook al staat de auto stil, dan nog kan het zijn dat het dakraam eerst niet reageert en 3 minuten later wel..

Dat van die sleutel heb ik ook gelezen, maar dat zie ik mezelf niet doen als ik op een zomerse dag opeens een paar druppels voel omdat het toch gaat regenen.

Ik dacht misschien aan een softwarematige storing, maar dat dacht de dealer niet... Bij de dealer hebben ze ook de bedrading doorgemeten en daar was niks mis mee. Maar op dat moment werkte het dakje ook gewoon.

Heel vreemd! Ik hoop dat ik er uit kom..

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”