Mini Cooper S start niet na verwisselen radio

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
aminirijder
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Mini Cooper S start niet na verwisselen radio

27 mei 2014, 10:38

Hoi allemaal.
Ik ben nieuw op dit forum. Sinds kort heb ik een mini cooper s uit 2004.
De auto heeft het in de tijd dat ik het heb gehad ( 3 weken) prima gedaan. nu heb ik afgelopen weekend de originele radio vervangen door een aftermarket radio.
Wat ik nu merk ik dat de auto niet meer altijd wil starten. Alle lampjes gaan aan, maar als je de sleutel verder draaid, om te starten, dan gebeurt er niets. De start motor slaat niet eens aan.

Nu kwam ik op het idee om de rem in te drukken en te starten en toen deed ie het wel weer.

Ik vroeg me af of er mensen hier op het forum zitten, die iets soortgelijks hebben meegemaakt.
Hoor het graag.

Gr,
Erick
aminirijder
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Re: Mini cooper s start niet na verwisselen radio

04 jun 2014, 14:38

Hmmm, zo te zien ben ik de enige met dit probleem.
Dan maar even langs de garage.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Mini cooper s start niet na verwisselen radio

04 jun 2014, 15:01

Ik denk dat j ergens iets niet goed hebt aangesloten, want het lijkt er op dat je een lekstroom hebt. Wat wel vreemd is is dat 'ie wel start als je je rempedaal intrapt. Ik zou als ik jou was nog even goed kijken naar wat je nou precies gedaan hebt met het aansluiten, want het is overduidelijk een elektrisch probleem.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
aminirijder
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Re: Mini Cooper S start niet na verwisselen radio

11 jun 2014, 00:21

Het bleek een sleutelantenne in het stuurkolom te zijn die defect was. Kosten uitlezen en vervangen ongeveer 200 euro.
Auto rijdt/start nu weer normaal.
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Mini Cooper S start niet na verwisselen radio

11 jun 2014, 00:34

Geen koopje zeg..
Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”