Deskundige :-)

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Pekster
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Deskundige :-)

06 jun 2014, 23:04

Hallo allen,

Me vandaag geregistreerd omdat ik al veel opstak bij het lezen van de onderwerpen alleen. Nu kan ik dus ook nog zelf vragen stellen.
Ik heb een leuke Mini One gezien in Goirle. Heb al veel van jullie geleerd maar ben ook een beetje bang geworden :cry: door de berichten over de slechte Midland-bakken.

Mijn broers verklaren me sowieso voor gek dat ik mijn trouwe Twingootje van 6 jaar met 60.000 km wil vervangen door een oldtimer uit 2002 met veeeeeeel km's.

Maar eigenwijs als ik ben zet ik toch door!

Nu heb ik een aantal vragen:

1) De One die ik heb gezien ziet eruit als een Cooper. Gebeurt dit wel vaker?
2) Heeft een One minder kans op problemen met de bak dan de Cooper (minder krachtig)?
3)De meneer vertelde me dat de temperatuurmeter kuren vertoont. Mij maakt dit (in beginsel) niet uit maar heeft het verder nergens gevolgen voor?
Hij wist niet precies te vertellen (iig toen ik hem aan de lijn had) hoeveel inch banden er onder zaten.
4)Nu heb ik nog een goed setje 14-inch velgen staan. Zou ik die in de winter onder de Mini kunnen doen?
Is het mogelijk dat er een goede Mini te koop staat voor dat geld, met dat bouwjaar en die km-stand?

En als laatste een vraag of iemand in de buurt van Goirle (woon zelf in Friesland) een deskundige proefrit zou willen maken voor mij als ik dit afspreek met meneer? Ik heb mijn auto verkocht en wil iemand die lange rit niet aandoen dus wil ik met de trein gaan en hem misschien meteen meenemen maar een beetje idee van de staat zou wel prettig zijn, haha.

Onderstaand de link naar mijn lieverdje :))
Hoop van jullie te horen!

Groet,

Pekster

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 75&asrc=st
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Deskundige :-)

07 jun 2014, 00:06

Banden die erop zitten, zijn S-Spokes 17"
1 Yep een One is bijna gelijk aan een Cooper, alleen blok is zeg maar geknepen. 90 pk vs 115 pk
2 tot eind 2014 2004 hebben zowel de One en Cooper problemen met de Midland versnellingsbak
3 geen antwoord, ben geen techneut
4 14" als winterbanden? Volgens mij minimaal 15" op een Mini.

Uiteraard bestaat het dat er een goede Mini te koop staat met dat bouwjaar en hoge kilometerstand.
Hangt van de vorige eigenaar af.
Kijk maar naar mijn Mini die te koop staat viewtopic.php?f=81&t=33472
1 jaar jonger maar met iets meer kilometers. Ook is de mijne Cooper S uitgebouwd.

Let bij je aankoop wel op de versnellingsbak, vraag of ie gereviseerd is. Want je kan straks misschien diep in je buidel tasten.
Mijn One heeft 2e generatie Midland versnellingsbak, misschien is mijn One wel wat voor jou.
Suc6 met aanschaf van je Mini
Laatst gewijzigd door nepnerd op 07 jun 2014, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel Always Open
Cabrio-King

07 jun 2014, 07:37

Hallo,

1. Je moet het verhaal hoe deze One een Cooper werd navragen. Is dit bijvoorbeeld gedaan omdat er schade was? Typische cooper kenmerken zijn contrasterend dak (onmogelijk op one), een boordcomputer(optie op one), logo natuurlijk. Er is geen informatie dat er ook iets qua chiptuning is gedaan zoals Nepnerd aangeeft wat een mogelijkheid is.
2 nepnerd bedoelt eind 2004, niet eind 2014
3 problemen met temperatuurmeter kan betekenen dat radiator niet aanslaat? Ik vind het onduidelijk maar hier zitmogelijk een reparatie van 500 euro aan te komen voor radiator, thermostaathuis OID
4 velgen van 14 passen niet! Zeker weten!

Volgens kenteken is de mini inderdaad een One ("RA31"). Een cooper zou rc31 zijn).

De verkoopprijs moet omlaag. Ik zou zeggen 3500 voor particulier of als je bij bovag garage krijgt, 4000 incl 6mnd garantie.
Ik woon niet in die buurt dus kan niet helpen

Je moet niet naar je broers lusisteren.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Pekster
Nieuw Lid
Nieuw Lid

07 jun 2014, 09:25

Heren,

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!

Haha, zijn nota bene mijn broers (tweeling) en mijn vader die mij vroeger hebben aangestoken. We zijn nu 30 jaar ouder en zij hebben hun wilde haren verloren en ik niet. Ze hebben veel geklust aan oldtimers vroeger. De één had zelfs een schuur met brug. Ik moest altijd die lullige moertjes aandraaien omdat zij er met hun dikke vingers niet bij konden.

Ben erg blij met jullie advies en vind het forum erg leuk!
Fijn weekend en Pinksteren!
Pekster
Nieuw Lid
Nieuw Lid

07 jun 2014, 13:17

Hallo, daar ben ik toch nog even.

Heb de Mini waar ik het boven over had van mijn lijstje geschrapt. De eigenaar wist er te weinig over te vertellen.

Heb nu mijn oog laten vallen op onderstaande. Vind de kleur ook erg leuk!
Het ziet er allemaal goed uit. Hij zakt pertinent niet onder de €4000,= met nieuwe APK.

Doen of niet :-)?

Wederom bij voorbaat dank!
Bjornjacobs
Mod virus alert!
Mod virus alert!

07 jun 2014, 13:18

Kan je de link er even bij plakken;)
Mini cooper R50 2005
Pekster
Nieuw Lid
Nieuw Lid

07 jun 2014, 15:16

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 85&asrc=st

Haha, lekker blond....
PjV
Be Mini
Be Mini

07 jun 2014, 15:57

Pekster schreef:http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 85&asrc=st

Haha, lekker blond....
Maastricht? Lekker in de buurt van Friesland :)
Is het niet handiger om eens bij Spenki te contacten, ik heb gehoord dat hij af en toe iets met mini doet :mrgreen:
Afbeelding
Marcel Always Open
Cabrio-King

07 jun 2014, 21:06

Wel een nette auto maar de prijs is nog steeds heftig, voor een One met heel weinig opties. Ik snap niet dat zo'n verkoper de auto wegdoet als die net 5000 kilometer geleden motorisch heel veel heeft gedaan aan de auto (koppeling, bak, drukgroep). Dan wil je die kosten toch een beetje terugkrijgen door te blijven rijden, lijkt me.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”