Forummers,
De afgelopen tijd heb ik het volgende opgemerkt: Tijdens remmen of eigenlijk op het moment dat ik ga remmen merk ik dat de (dode) slag in mijn pedaal iets wisselt. Tevens heb ik het idee dat de auto toen ie nieuw was totaal geen dode slag in zijn rempedaal had.
Ik vermoed dus dat er lucht ergens zit , maar waarom heb ik dat in het begin niet opgemerkt. Lijkt me sterk dat dat er later in in gekomen. Of zou het toch aan iets anders kunnen liggen. Het probleem is een beetje dat de dode slag niet heel erg verschilt, maar een beetje en ik vind dat best storend. Dat is weer zo'n twijfelgeval van moet ik de dealer er naar laten kijken en dan zeggen ze dat er niks aan de hand is terwijl het mij (chef mierenneuker) behoorlijk irriteert.
Gr,
PP
Dode slag in rempedaal
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het kan net zo goed iets anders zijn, maar voor je daaraan gaat denken misschien eerst even langs de dealer (tenzij je het zelf kan) om de lucht eruit te laten halen (als die er in zit), dat ontluchten kan voor zover ik weet geen kwaad op z'n tijd.
Ben benieuwd wat het nou is.
Re: Dode slag in rempedaal
Zou heel goed kunnen. Die lucht moet toch heel die kabels door voor het uiteindelijk op dé plek zit waar je gaat merken dat het erin zit. Kan best zijn dat je daar flink voor gereden moet hebben en relatief veel geremd.PPCS schreef:Ik vermoed dus dat er lucht ergens zit , maar waarom heb ik dat in het begin niet opgemerkt.
Het kan net zo goed iets anders zijn, maar voor je daaraan gaat denken misschien eerst even langs de dealer (tenzij je het zelf kan) om de lucht eruit te laten halen (als die er in zit), dat ontluchten kan voor zover ik weet geen kwaad op z'n tijd.
Ben benieuwd wat het nou is.

- PPCS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zit nog een beetje te twijfelen om nu gelijk naar de dealer te rennen, aan de andere kant irriteer ik me er ook aan, omdat ik het remmen graag van het begin af aan wil doseren. Vandaag maar eens ff goed testen.
@sid jij hebt dus precies hetzelfde als ik. Is dat ook later pas ontstaan. Het lijkt dan wel of er ergens lucht binnen kan dringen oid. Vind de standaard S remmen niet heel erg je dat eigenlijk. Misschien in de toekomst aan een works setje denken. Kunnen daar nog wel de 16'" wielen omheen??? Maar dat ga ik pas doen als deze set OP is. Eerst dit probleempje verhelpen.
Hebben anderen uberhaupt een dode slag in hun rempedaal??? Dat heb ik nu namelijk sowiezo.
@sid jij hebt dus precies hetzelfde als ik. Is dat ook later pas ontstaan. Het lijkt dan wel of er ergens lucht binnen kan dringen oid. Vind de standaard S remmen niet heel erg je dat eigenlijk. Misschien in de toekomst aan een works setje denken. Kunnen daar nog wel de 16'" wielen omheen??? Maar dat ga ik pas doen als deze set OP is. Eerst dit probleempje verhelpen.
Hebben anderen uberhaupt een dode slag in hun rempedaal??? Dat heb ik nu namelijk sowiezo.
- PPCS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bij mij ook eerste halve cm. Dan gebeurd er gewoon niks. Hoe komt dat dan. Ouwe remvloeistof zou je denken, maar in mijn geval niet mogelijk. Stalen remleidingen en nieuwe vloeistof icm works remmen zou idd helpen. Alleen kost dat weer 1100 duiten en ik weet niet of er dan nog 16 inch onder past.
Gr,
PP
Gr,
PP
- PPCS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Vandaag goed getest
. Zit standaard een slag in het rempedaal van 1,5 cm ongeveer voordat er enige remwerking optreedt. Bij koude auto is er een kleine slag en hoe warmer de motor hoe groter de slag lijkt wel.
Morgenochjtend 9 uur bij de dealer. Ze vonden t raar en bij remmen moet je altijd het zekere voor het onzekere nemen. Dus ben benieuwd. Hoop dat ze echt iets kunnen vinden en dat ze t niet als "normaal"defineren, want ik stoor me er echt flink aan.
Gelijk ff nog een keer naar het dif laten luisteren.
Gr,
PP

Morgenochjtend 9 uur bij de dealer. Ze vonden t raar en bij remmen moet je altijd het zekere voor het onzekere nemen. Dus ben benieuwd. Hoop dat ze echt iets kunnen vinden en dat ze t niet als "normaal"defineren, want ik stoor me er echt flink aan.
Gelijk ff nog een keer naar het dif laten luisteren.
Gr,
PP
- PPCS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nou kom net van de dealer vandaan. Eerst alles gecontroleerd door de monteur. Remdruk enz. Niks gevonden. Vervolgens heeft de chef werkplaats ermee gereden. Niks raars gevonden. Het rare is dat de dode slag nu vrijwel weg is. Ze zeggen niks gevonden te hebben, maar nu remt ie gewoon weer zoals het hoort. Raar maar waar.
Gr,
PP
Gr,
PP
- PPCS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Lijstje welke mini wielen de Works remmen supporten. t gaat bijna jeuken een setje Works remmen, aangezien ze de 16" bridgespokes die ik voor winterbanden heb ook toestaan.
Official Mini info for JCW Braking kit:
Hope that helps a bit. The R94s were introduced in 2006 and are also known as the “Bridge Spoke”. MINI also included this list with their initial press release on the kit:
R85 17″ S-Lite Wheel
R87 16″ Double Spoke Wheel
R90 17″ Two Piece Cross Spoke Wheel
R91 17″ 5-Star Bullet Wheel
R95 18″ John Cooper Works Wheel
R98 17″ Web Spoke Wheel
R99 17″ Double Spoke Wheel
You’ll notice the R87 [shown here in Quicktime] is the only 16″ wheel that fits according to this list. In contrast here’s the list that JCW themselves releases with the kit that advises the shop on what will fit:
John Cooper Works 18-inch alloy wheel (7Jx18 IS62 Styling R95) Part number 36 11 6 764 104
Original MINI 17-inch alloy wheels
Original MINI 16-inch alloy wheel (6.5Jx16 inch IS48 styling R94 Bridge spoke) Part number 36 11 6 768 977
Original MINI 16-inch winter alloy wheel (5.5×16 inch IS45 styling R87) Part number 36 11 6 755 814
15-inch steel emergency wheel for the rear axle only (3.5Bx15 inch IS35 emergency wheel)
Official Mini info for JCW Braking kit:
Hope that helps a bit. The R94s were introduced in 2006 and are also known as the “Bridge Spoke”. MINI also included this list with their initial press release on the kit:
R85 17″ S-Lite Wheel
R87 16″ Double Spoke Wheel
R90 17″ Two Piece Cross Spoke Wheel
R91 17″ 5-Star Bullet Wheel
R95 18″ John Cooper Works Wheel
R98 17″ Web Spoke Wheel
R99 17″ Double Spoke Wheel
You’ll notice the R87 [shown here in Quicktime] is the only 16″ wheel that fits according to this list. In contrast here’s the list that JCW themselves releases with the kit that advises the shop on what will fit:
John Cooper Works 18-inch alloy wheel (7Jx18 IS62 Styling R95) Part number 36 11 6 764 104
Original MINI 17-inch alloy wheels
Original MINI 16-inch alloy wheel (6.5Jx16 inch IS48 styling R94 Bridge spoke) Part number 36 11 6 768 977
Original MINI 16-inch winter alloy wheel (5.5×16 inch IS45 styling R87) Part number 36 11 6 755 814
15-inch steel emergency wheel for the rear axle only (3.5Bx15 inch IS35 emergency wheel)
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors