Ik ben al een poosje bezig met een mini die ik wil overnemen.
(via deze site wil ik graag wat info krijgen, ik heb al een paar meer posts geplaatst waar ik ook goede antwoorden op heb gekregen)
Nu is er geconstateerd dat er een nieuw stuurhuis in de mini moet.(het stuur kraakt...)
Dit schijnt een veel voorkomend probleem te zijn.
De mini die ik wil overnemen is een mini one van 2002.
De garantie is uiteraard verlopen..........
Wie heeft er ervaring mee?
Wat kost een nieuw stuurhuis inclusief monteren?
gr.woody
Wat kost een nieuw stuurhuis ?
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je moet proberen er vooraf een coulance regeling uit te slepen bij een goede dealer, omdat het een veel voorkomend probleem is. Je betaald dan meestal alleen de materialen. De kosten weet ik echter niet, maar je moet toch vooraf informeren naar de coulance en de kosten bij de dealer.
- emillio
- Be Mini
Bericht
Maar dat is een flink bedrag....Mini moest toch nog aangeschaft worden?....misschien even verder zoeken..
Misschien een brutale vraag....wat zou deze Mini One uit 2002 moeten gaan kosten?...als het bedrag goed onder de €10.000,- ligt is er toch nog over na te denken of het interessant is deze te laten repareren!
Sterkte ermee
Nou dan heb ik mijn Next garantie er toch aardig uitgehaald inmiddels...woody schreef:het valt tegen..........850 euro bij een universeel autobedrijf en 1100 euro bij een BMW/Mini dealer.........
gr,woody
Maar dat is een flink bedrag....Mini moest toch nog aangeschaft worden?....misschien even verder zoeken..
Misschien een brutale vraag....wat zou deze Mini One uit 2002 moeten gaan kosten?...als het bedrag goed onder de €10.000,- ligt is er toch nog over na te denken of het interessant is deze te laten repareren!
Sterkte ermee
- emillio
- Be Mini
Bericht
Maar als je van 11 duizend euro er 1100 euro van aftrekt....moet je toch onder de 10 duizend uitkomen...
Ik heb even je Parking bekeken....zonder airco en 15"velgen....moet je gaan redden onder de 10 duizend!
Prijzen op de particuliere markt liggen zo rond de 11 a 12 duizend euro voor een One uit 2002. Garage zal er zo'n 13 duizend voor rekenen...en een Mini Next rond de 15.woody schreef:ik kan geen mini one vinden van onder de 10.000 euro !
prijzen zijn toch snel 13.000 euro ?
gr,woody
Maar als je van 11 duizend euro er 1100 euro van aftrekt....moet je toch onder de 10 duizend uitkomen...
Ik heb even je Parking bekeken....zonder airco en 15"velgen....moet je gaan redden onder de 10 duizend!
- emillio
- Be Mini
Bericht
Op marktplaats een mini met airco...half leder...en 16" velgen...48.000 km....vraagprijs 11.500.....na onderhandelen...10.750 euro....en dan nog de komende reparatie van 1.100 euro....
Ik zou het er particulier niet voor uitgeven....13.000 euro....
OK Leer en panoramadak zijn leuke opties...maar het ontbreken van een airco...dat vermindert de waarde aanzienlijk....(Kan ik zometeen van meespreken)woody schreef:deze mini heeft leer en een panoramadak en maar 35.000 KM dan is 13.000 toch niet te veel ?
Op marktplaats een mini met airco...half leder...en 16" velgen...48.000 km....vraagprijs 11.500.....na onderhandelen...10.750 euro....en dan nog de komende reparatie van 1.100 euro....
Ik zou het er particulier niet voor uitgeven....13.000 euro....
- Tom
- Enthousiast
Bericht
Hellow,
Weet niet of dit je helpt, maar men vriendin heeft met haar mini van 2002 zelfste probleem voor en de stuurkolom zou vervangen moeten worden, heeft hier bij mini dealer prijsofferte voor laten maken en kwam op een 700€ uit, is misschien wel de moeite om even de grens voor over te komen
En moest je iemand weten die het zelf zou kunnen plaatsen of een garage die het wel doen wanneer jij de stukken aanbrengt is dit mss wel interessant voor je => steering wheel colum
Gouden tip: doe hem een bod, staat al enkele weken te koop en hij geraakt er niet vanaf !
Ik hoop dat je iets met deze info bent en wens je nog veel succes toe !
Weet niet of dit je helpt, maar men vriendin heeft met haar mini van 2002 zelfste probleem voor en de stuurkolom zou vervangen moeten worden, heeft hier bij mini dealer prijsofferte voor laten maken en kwam op een 700€ uit, is misschien wel de moeite om even de grens voor over te komen

En moest je iemand weten die het zelf zou kunnen plaatsen of een garage die het wel doen wanneer jij de stukken aanbrengt is dit mss wel interessant voor je => steering wheel colum
Gouden tip: doe hem een bod, staat al enkele weken te koop en hij geraakt er niet vanaf !
Ik hoop dat je iets met deze info bent en wens je nog veel succes toe !
- Mini Phantom
- Leerling Mini lid
Bericht
Het kan ook het rubber zijn van je stuurkolom, volgens de dealer is dit bij mij het gevalen zou verholpen worden als ik voor het beurtje ga !
Klinkt hetzelfde als dat het stuurhuis niet goed meer is (een hoorbare/voelbare tik met sturen)
Gr Barry
Klinkt hetzelfde als dat het stuurhuis niet goed meer is (een hoorbare/voelbare tik met sturen)
Gr Barry
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors