Ben hier nieuw op dit forum, en vond niet meteen waar ik dit éxact moet plaatsen, dus nu al mijn excuses als het hier niet juist staat, of als er een gelijkaardig topic reeds bestaat!
Ben van plan om dit weekend naar 2 Mini'tjes te gaan kijken. Beide min of meer dezelfde specificaties, redelijk basic wel (airco, elektrsiche ramen en spiegels,...). De ene is een helderblauwe met een 145K op de kilometerteller, de andere een grijze met net geen 100K. De blauwe heeft leren zetels, de grijze stoffen. Voor de rest eigenlijk geen verschillen. Zelfs de vraagprijs is dezelfde: +- 5000 euro. Nu, is weet dat op zich de grijze dan al 'beter' is aangezien die minder kilometers heeft versleten, maar wat zou dan wel een goede prijs zijn voor de blauwe? Of beide? Beide staan te koop bij een garage trouwens, dus ik heb sowieso al iet of wat recht op garantie.
De blauwe is steeds onderhouden geweest bij een Mini garage, maar ik weet niet wat er al dan niet ooit vervangen is geweest. Wat moet er eigenlijk met dat aantal km's zoal stilaan vervangen zijn geweest? En wat zal er zéker nog vervangen moeten worden? Van de grijze weet ik momenteel nog niet meer.
Het is mijn eerste auto, en die moet voor mij zeker niet pérfect in orde zijn, maar ik wil er toch wel een aantal jaartjes mee verder kunnen (zal hoogstwaarschijnlijk ook niet enorm vaak en ver rijden).
Ga ik voor de grijze waarbij ik (nog) niet weet hoe en waar hij onderhouden is geweest en met minder kilometers? Of ga ik voor de blauwe bij de garage die mij zeker wel correct lijkt en waarbij ik een serviceboek bijkrijg (en iets met een 80 punten diagnoserapport), maar die dan meer kilometers heeft?
Alle hulp is welkom!!