Probleempjes??? Electronisch?? snap het niet

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Skyjack
Enthousiast
Enthousiast

Probleempjes??? Electronisch?? snap het niet

28 feb 2015, 18:29

OK ik rijd nu al weer een aantal jaren rond en heb eigenlijk nooit rare dingen met de Mini gehad, tot de laatste tijd. Ik heb wat vreemde storingen voorvallen en mijn gevoel zegt dat het electrisch is, ook al moet ik erbij melden dat mijn garage geen storingscodes uit heeft kunnen lezen.

Ik heb trouwens een facelift uit juni 2006, een One met automaat. Teller bijna 160k inmiddels

1. af en toe wil hij niet in 1 keer starten, de tweede keer vaak wel maar dan geeft de choke wel heel veel gas bij en daarna loopt hij als een zonnetje. Soms schieten gelijk de deuren op slot na het alsnog starten soms niet, en dan sta ik dus gewoon nog stil.
2. Af en toe na het starten is het net alsof er een begrenzer is aangeschoten, hij schakelt niet op en blijft hangen op 1000 tot 1300 toeren. Is op te lossen door even stil te gaan staan, naar de P te schakelen en weer naar zijn D, daarna rijd hij als een zonnetje.
3. Soms is het net alsof hij een versnelling te hoog pakt. Ik merk dan met name te weinig pit bij gas geven (op zich niet vreemd bij een versnelling te hoog) en ook bij het stationair laten lopen dat hij vrij veel vaart houdt. Normaal gesproken na gas los loopt hij rond de 10 km per uur, als hij dit doet is het al snel 20-25 km per uur. Ook dit is op te lossen door even naar P te gaan en daarna weer naar D, daarna wederom rijden als een zonnetje.

Deze storingen doen zich af en toe voor, soms 1 keer in de 3 weken soms 2 keer per week. Meestal rijd hij prima. Is al bij garage geweest konden niets vinden en dus geen foutcodes uit systeem.

Mijn gevoel zegt dat het iets electronisch of de computer is. Zeker omdat 2 en 3 heel simpel te resetten zijn. Maar ik hoor graag even of jullie meer weten of tips hebben, heeft iemand dit wel eens eerdere gehad?

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”