Beste allemaal,
Mijn naam is Wessel, 19 jaar en inmiddels 2 jaar in het bezit van mijn rijbewijs. Als eerste auto (daily driver) ben ik op zoek naar een Cooper S (R53).
Volgens mij ben ik hier aan het juiste adres voor enige exemplaren of eventueel advies.
Ik ben op zoek naar een Cooper S (R53). Budget rond de €5.500/€6.000. Versie maakt mij niet uit (163pk/170pk of JCW).
Als het mogelijk is graag lederen bekleding (stoelverwarming), airco, navigatie en eventueel een panoramadak.
Gezien mijn budget zou het waarschijnlijk wel een 2003/2004 model worden.
Weet iemand een exemplaar te vinden of heeft iemand een advies voor mij? Ik hoor het graag.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Zoektocht naar een Cooper S (R53)
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
Bericht
Re: Zoektocht naar een Cooper S (R53)
Hoi.
Ik heb er nog wel 1 staan.
Kijk maar even op mijn website
www.autospenkelink.nl
Of via de app 0653203013
Gr roy
Ik heb er nog wel 1 staan.
Kijk maar even op mijn website
www.autospenkelink.nl
Of via de app 0653203013
Gr roy
- Roestini
- Nieuw Lid
Bericht
Roy, bedankt voor je antwoord. Mooi exemplaar! Ik vind hem wel wat aan de prijs, maar zeker het overwegen waard.
Ik hoop er nog meer voorbij te zien komen, zodat ik een beetje kan vergelijken.
Via de reguliere website's (autoscout24, marktplaats, gaspedaal, autotrader etc.) kon ik niet veel mooie exemplaren meer vinden.
Als er nog andere leden zijn die wat weten, ik hoor het graag!
Ik hoop er nog meer voorbij te zien komen, zodat ik een beetje kan vergelijken.
Via de reguliere website's (autoscout24, marktplaats, gaspedaal, autotrader etc.) kon ik niet veel mooie exemplaren meer vinden.
Als er nog andere leden zijn die wat weten, ik hoor het graag!
- Roestini
- Nieuw Lid
Bericht
Dank voor je advies. Navigatie zou ik graag willen voor de langere tochten/vakantie trips. Hoewel ik eigenlijk heel handig ben met kaarten.
Het is ook geen must, maar de opties zou ik graag willen als het mogelijk was.
Ik hoop nog meer exemplaren te zien!
Het is ook geen must, maar de opties zou ik graag willen als het mogelijk was.
Ik hoop nog meer exemplaren te zien!
- Roestini
- Nieuw Lid
Bericht
Bedankt voor je toelichting Boris_brznjef. Ik streep mijn optie navigatie weg. Panoramadak wordt dan wel een must voor mij evenals de lederen bekleding en airco.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Na 2015 worden de navi's van de eerste generatie niet langer geüpdate. Dus koop een externe navi en geen ingebouwde, als je de keuze hebt.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Roestini
- Nieuw Lid
Bericht
Dankjewel Marcel! Ik had hem al weg gestreept. Zo'n grote snelheidsmeter in het midden is eigenlijk veel mooier, toch? 

- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Is een panoramadak op een "oudere" auto wel een verstandige optie? Lekkage of techische problemen door ouderdom?
- Roestini
- Nieuw Lid
Bericht
Bedankte voor je reactie Peter. Ik zou een panoramadak graag willen. Ik zou niet weten of het een probleem is bij oudere mini's.
Is er iemand die dat wel weet?
Wie iemand nog ergens een exemplaar te staan met lederenbekleding (stoelverwarming), airco en panorama dak?
Wie iemand nog ergens een exemplaar te staan met lederenbekleding (stoelverwarming), airco en panorama dak?
- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
Gr
De auto die Spenki staan heeft, heeft al deze opties. Dus gewoon doen!Roestini schreef:Bedankte voor je reactie Peter. Ik zou een panoramadak graag willen. Ik zou niet weten of het een probleem is bij oudere mini's.

Gr

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Mwah, over dat pano-dak: ik weet het niet, maar ik denk dat het probleem wel meevalt. Zoveel ellende hoor ik er hier toch niet voor de R53 panodaken.
(in tegenstelling tot cabriodaken).
(in tegenstelling tot cabriodaken).
Gr, Marcel
- Marcel1973
- 4 op een rij!
Bericht
Mijn kaarten zijn van 2014 en na de wintersport bestel ik 2015.
In de mijne geen problemen met Pano-dak. Alleen met vorst dat het op de eerste meters wat kraakt...
Je bedoelt dat firmware niet geupdate wordt??Marcel Always Open schreef:Na 2015 worden de navi's van de eerste generatie niet langer geüpdate. Dus koop een externe navi en geen ingebouwde, als je de keuze hebt.

Mijn kaarten zijn van 2014 en na de wintersport bestel ik 2015.
In de mijne geen problemen met Pano-dak. Alleen met vorst dat het op de eerste meters wat kraakt...

Mini Cooper S | R53
- AJE53
- Enthousiast
Bericht
Ik rijd een R53 2003 met panoramadak..... Vind het een super optie.
Zeker een meerwaarde voor de auto.
En idd zoals Marcel zegt, je leest weinig over problemen zowel technisch als lekkage.
Zeker een meerwaarde voor de auto.
En idd zoals Marcel zegt, je leest weinig over problemen zowel technisch als lekkage.
R53 Mini Cooper S

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”