Na het verlagen 3 cm van onze mini is de auto erg gaan trillen
Met het optrekken op zijn 2e en 3e versnelling...
Wat zou de oorzaak hier van kunnen zijn.
Trillingen na....
- Atakan
- Enthousiast
- Contacteer:
- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: trillingen na....
Aandrijfassen voor 75%
De assen hebben nu een andere hoek die ze inslijten...
De assen hebben nu een andere hoek die ze inslijten...
- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
De trillingen zijn normaal bij de 1st gen Mini's na verlagen.
Je homokineten hebben nu een scherpere hoek maar zijn ingesleten op de oude hoek.
Dat betekent nieuwe aandrijfassen en opnieuw in laten slijten of er mee leren leven en misschien word het minder na 20.000 km. Er zijn zelfs Duitsers geweest die ringen hebben geplaatst om de motor hoger te monteren en de hoek weer kleiner te maken maar helpt niet echt.
Je homokineten hebben nu een scherpere hoek maar zijn ingesleten op de oude hoek.
Dat betekent nieuwe aandrijfassen en opnieuw in laten slijten of er mee leren leven en misschien word het minder na 20.000 km. Er zijn zelfs Duitsers geweest die ringen hebben geplaatst om de motor hoger te monteren en de hoek weer kleiner te maken maar helpt niet echt.
- Atakan
- Enthousiast
- Contacteer:
- kwiebje
- Volledig MINI minded!
- Atakan
- Enthousiast
- Contacteer:
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Ik had deze vraag toch al voor je beantwoord, kerel? 
Het kan geen kwaad. De trillingen worden op den duur minder. Helemaal weg gaat het niet. Wil je er volledig van af zijn dan zul je twee nieuwe aandrijfassen moeten steken. Neem dan wel OEM assen. Goedkopere assen lopen regelmatig stuk wat ik er zo om me heen van hoor...

Het kan geen kwaad. De trillingen worden op den duur minder. Helemaal weg gaat het niet. Wil je er volledig van af zijn dan zul je twee nieuwe aandrijfassen moeten steken. Neem dan wel OEM assen. Goedkopere assen lopen regelmatig stuk wat ik er zo om me heen van hoor...
- Atakan
- Enthousiast
- Contacteer:
Bericht
Ja weet ik..maar wou de ervaringen horen..heb je dit ook met schroefveren ?Brightness schreef:Ik had deze vraag toch al voor je beantwoord, kerel?

- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Ja, ook met een schroefset. Verlagen = andere hoek vd aandrijfassen = trillen bij een R53
- Chill-es
- Volledig MINI minded!
- Atakan
- Enthousiast
- Contacteer:
Bericht
Re: Trillingen na....
wat bedoel je met 10k ?chill-es schreef:Kan ook wel over gaan, zoals bij mij. Geef het 10k.

- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
10.000km
Atakan schreef:wat bedoel je met 10k ?chill-es schreef:Kan ook wel over gaan, zoals bij mij. Geef het 10k.
10.000km

- Atakan
- Enthousiast
- Contacteer:
Bericht
ok...Jer84 schreef:Atakan schreef:wat bedoel je met 10k ?chill-es schreef:Kan ook wel over gaan, zoals bij mij. Geef het 10k.
10.000km

- speedy
- NMC Legend
- Atakan
- Enthousiast
- Contacteer:
Bericht
Hahaha ook indd...of weet verhogespeedy schreef:met 10.000 euro ben je er vast ook vanaf :-)

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors