Het gaat om een Mini One D bouwjaar 2006.
Hoeveel kost het om voor zo'n wagen nieuwe sleutels te voorzien? Uitgangspunt is eigenlijk dat er op dit moment géén werkende sleutel voorhanden is.
(Het gaat om een auto die in beslag is genomen en openbaar verkocht, zonder dat de sleutels erbij geleverd zijn)
Nieuwe sleutel
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: nieuwe sleutel
Ojee....een paar honderd euro ben je zo verder, voor een sleutel-set. Een sleutel-set is 1 sleutel met AB, 1 sleutel zonder AB, en soms ook nog zo'n plastic noodsleuteltje.
En dan krijg je er waarschijnlijk nog de uren erbij die men moet besteden om de oude sleutels te de-activeren in je MINI, en de nieuwe sleutels te activeren.
En dan krijg je er waarschijnlijk nog de uren erbij die men moet besteden om de oude sleutels te de-activeren in je MINI, en de nieuwe sleutels te activeren.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Re: nieuwe sleutel
Hoi Robert, jouw antwoord gaat over de Gen1 mini (R50). Het is goed mogelijk dat Armadiljo het heeft over een Gen2 diesel (r56 type), wat met zo'n keyfob werkt ipv een sleutel. Armadiljo, heb je een sleutel of een keyfob nodig?
Regardless, 250 euro ben je zo kwijt.
Regardless, 250 euro ben je zo kwijt.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: Nieuwe sleutel
Marcel, ja klopt dat ik voor een R50 antwoord, want een MINI One D van type R56 was pas leverbaar vanaf 2009. Aangezien het hier gaat om een MINI uit 2006, én een One D is....zou het moeten gaan over een R50-series MINI.
En daarbij....de vraag staat ook in het R50-topic.
(En ja, ik zie ook dat Armadiljo een nieuw forum-member is, en misschien de R-nummering nog niet helemaal scherp in beeld heeft.)
Met alleen de sloten overzetten ben je nog niet helemaal klaar verwacht ik. Want d'r zit nog iets van die startonderbreker-toestanden verstopt in de MINI. En BMW is uiterst voorzichtig met het verstreken van extra sleutels gezien het verhaal wat bij REALOEM erbij staat.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... fg=50&hl=1
En daarbij....de vraag staat ook in het R50-topic.
(En ja, ik zie ook dat Armadiljo een nieuw forum-member is, en misschien de R-nummering nog niet helemaal scherp in beeld heeft.)

Met alleen de sloten overzetten ben je nog niet helemaal klaar verwacht ik. Want d'r zit nog iets van die startonderbreker-toestanden verstopt in de MINI. En BMW is uiterst voorzichtig met het verstreken van extra sleutels gezien het verhaal wat bij REALOEM erbij staat.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... fg=50&hl=1
- armadiljo
- Nieuw Lid
Bericht
Het klopt dat ik die R-nummering nog niet helemaal begrijp, maar ik heb het opgezocht
R50, bouwjaar 2006 en dus nog geen R56... En daarna kan ik even niet volgen met de terminologie. Voor zover ik weet hoort er normaal een set bij van een gewone sleutel, een superkleintje en een sleutel met ingebouwde afstandsbediening.

- marcelclemens
- Bijna verslaafd
Bericht
Volgens mij kun je bij de dealer gewoon een sleutel bestellen op vertoon van je legitimatie en kentekenbewijs. Op het VIN nummer bestellen ze dan een nieuwe sleutel.
Er loopt dan alleen waarschijnlijk nog wel iemand in NL rond met de sleutels van jouw auto.
Ik heb vorig jaar voor iets van € 150,00 een sleutel met AB gekocht (inclusief inleren door de dealer)
Er loopt dan alleen waarschijnlijk nog wel iemand in NL rond met de sleutels van jouw auto.
Ik heb vorig jaar voor iets van € 150,00 een sleutel met AB gekocht (inclusief inleren door de dealer)
- Chrisovitjs
- Enthousiast
Bericht
Heb een sleutel besteld 146 EXCL btw, met AB (afstandsbediening). En loose sleutel is geloof ik niet heel duur! Bij de eerste gen. R50 dus ook kan je hem niet zelf inleren dit moet je bij de dealer doen! Ga van 2 sleutels uit (1 met AB en 1 zonder) een 250-300 euro dan zit je wel goed!
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors