Accu leeg ??

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Knuckles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Accu leeg ??

06 mar 2007, 23:55

Hoi allemaal,

zojuist wat vreemds gehad met de Mini (2001).

Vanochtend in de auto gestapt en naar werk gereden (Almere - Schiphol).
9.00: netjes auto geparkeerd, alles uitgezet (verlichting etc), auto op slot gezet en werken maar !
22.00: klaar met werken (tja schiphol hè), loop naar me auto toe.
Druk op de AB en er gebeurd gewoon helemaal niets :?
Vaag, maar zal wel, dacht ik.
Dan maar de deur open met de sleutel. Gaat alleen de bestuurders deur open. "Huh, ik heb toch centrale vergrendeling??" :s
Naja, zal wel. Auto in stappen, sleutel in het contact...

NIETS..... Geen lampje, piepje, zoemertje, startmotortje. Echt gewoon helemaal niets !!

HUH ???
Aan duwen geprobeerd... NIETS !
Zekeringen nagekeken: Allemaal goed !
Ik kijk naar me schakelaar van de dimlichten: UIT.

Dan maar de Route Mobiel SOS . Ondertussen allemaal worst case scenario's door me hoofd schieten:
Dynamo stuk?
Startmotor stuk?
Bobine ???

44 Min later: He Route Mobiel, MET acculader.
Hij hangt dat ding eraan.
"Start 'm eens"
En toen: VROOOOOOEEEEEMMMMMM......................!!!!! (shakeit)

Krijg nou t**ten !! Accu echt leeg.

Vraagje aan jullie: Wat denken jullie dat het kan zijn ? Of heeft iemand dit misschien al eens meegemaakt ?

1 ding weet ik wel: VANAF NU LIGT ER ALTIJD EEN STARTKABEL IN DE ACHTERBAK !!
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

06 mar 2007, 23:59

Heb ik ook gehad met mijn MINI. Oorzaak weet ik nog steeds niet :?
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 mar 2007, 02:04

Wel eens eerder gehad met de andere auto. Kostte destijds veertig euro. Reviseren van de dynamo. Kan van alles zijn, ben ook geen monteur :cry:
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 mar 2007, 09:09

heb ik ook gehad, ventilator blijven draaien, nieuw relais erin en klaar is .....
Knuckles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

07 mar 2007, 15:47

heb ik ook gehad, ventilator blijven draaien, nieuw relais erin en klaar is .....
toevallig gaat de auto as maandag naar de garage voor nog een stuk of 12 minpuntjes (leuk man BOVAG !!), dus dan kan deze er mooi bij !
Knuckles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

07 mar 2007, 19:45

Heb zojuist weer een ontdekking gedaan !

Na ongeveer 15 minuten nadat de motor is uitgezet, slaat de ventilator aan ! Tenminste het klinkt als de ventilator...
Het geluid lijkt erg op die van de stuurbekrachtiging.

Zit er aan te denken om iedere keer als de auto geparkeerd staat, de zekering van de ventilator eruit te trekken !
En als ik ga rijden gewoon de zekering er weer in.

Hoe denken jullie hierover ??
Menno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 mar 2007, 19:49

Heb het ook gehad van de week. Toen ik ´s ochtends langs mij auto liep hoorde ik het geluid van een ventilator dacht ik maar het was van de abs. Ding trok ook heel mijn accu leeg. Staat nu bij de garage voor een nieuw abs systeem gvd:( :mad:

Waar komt dat geluid vandaan onder de motorkap?
Knuckles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

07 mar 2007, 19:52

Menno: Bedankt nu voel ik me helemaal gerust gesteld !! :?

Morgenochtend dan ook maar ff langs de garage crossen... :evil:
Menno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 mar 2007, 19:55

Ja dat is mijn verhaal, ben er zelf ook niet blij mee. :wink:
Maar bij mij was het al duidelijk dat mijn abs kapot was want bij mij brandde ook de lampjes van de abs, handrem en bandenspanningscontrole continue. Wist al dat dit vevangen moest worden.

Deze lampjes branden bij jou toch niet neem ik aan?
Knuckles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

07 mar 2007, 21:49

Nee, deze lampjes branden inderdaad niet.
Maar het geluid dat je hoort is gelijk aan die van de
stuurbekrachtiging met draaiende motor.

Ik vind het alleen allemaal maar vreemd. Normaal kan je zelf nog wel uitvinden wat het probleem veroorzaakt, maar nu heb ik echt geen flauw idee :cry:

Ik vind het echt jammer allemaal. Heb de Mini pas sinds december 2006 en nu al zoveel problemen.

Laten we hopen dat de garage alles onder garantie goed maakt !
Menno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 mar 2007, 22:05

Nou veel succes er mee dan maar.. :wink:
Bereikbaar
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Accu ultrasnel leeg

10 jan 2009, 18:12

Vanmiddag de 'nieuwe' bolide even aan de familie geshowd. Even bakkie koffie binnen gedaan natuurlijk en even gebabbeld. Dus na anderhalf uur stappen we weer in de auto. Tenminste dat wilden we. Maar de centrale vergrendeling deed niets, maar dan ook helemaal niets. De deur met de sleutel geopend en contact gemaakt, accu schoon leeg. Zo leeg dat de de lampjes van de binnen verlichting een soort disco verlichting gingen geven. Even een auto er voor met de startkabels en na enige moeite (kostte echt even tijd) begon de mini te lopen. De dagteller was op nul gesprongen, maar hij liep verder als een zonnetje.

Moet ik denken aan het probleem zoals hierboven beschreven? Zijn er inmiddels meer ervaringen opgedaan of eventueel conclusies te trekken na garage bezoeken naar aanleiding van dit probleem? Durf nu mijn vrouw nog niet alleen op pad te sturen (zeker niet zonder startkabels)?
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jan 2009, 19:54

@ Bereikbaarheid, controleer ook even of de plus- en minkabel VAST zijn aangedraaid op de accu. Als deze los is (dit zou nl. verklaren waarom de dagteller op nul staat), dan lijkt het net alsof de accu leeg is. Succes!!

marss
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 jan 2009, 20:13

Heel grote kans dat het gewoon een slechte(re) accu is die het door de extreme kou niet meer kan trekken.
We hebben het deze week met onze R53 ook gehad. De mini gaat met een slechte accu onvoorspelbare rare dingen doen zoals ventilators vd stuurbekrachtiging die aanslaan, afstandsbedieningen die het niet of raar doen, alarmen die afgaan etc, etc.
Bij mij staat ie s'nachts in de garage en ik heb nooit problemen gehad tot deze week. We reden naar het werk en no problemo. Echter daar stond ie een uurtje of 2 stil bij -12 graden voordat mijn vrouw er weer mee weg wilde en dat was blijkbaar teveel voor de accu die achteraf niet helemaal goed bleek te zijn. Alarm deed raar, lampjes branden wel of niet,d agteller op 0 en startrelais klappert bij poging tot starten. Aangezien ik 25 km verderop zat heeft ze de ANWB gebeld die slechte accu constateerde en hem ter plekke dus startte. We zijn daarna naar huis gereden zonder problemen dus dynamo was nog goed.
Vervolgens nieuwe accu erin en geen problemen meer gehad. Er zat nog een originele BMW accu in maar heb er nu een Varta ingezet. Alle kapjes etc passen er perfect op.

Accu's die niet meer zo goed zijn vallen met deze kou door de mand.
Bsim67
Be Mini
Be Mini

11 jan 2009, 07:52

toevallig gaat de auto as maandag naar de garage voor nog een stuk of 12 minpuntjes (leuk man BOVAG !!), dus dan kan deze er mooi bij !
Hou er wel rekening mee met de 'BOVAG' garantie dat ze onderdelen kunnen vervangen voor gebruikte onderdelen. Als je een goede garage hebt dan plaatsen ze nieuwe spullen maar sta niet raar te kijken als er een goed gebruikt onderdeel opkomt...... Vooral met duurdere onderdelen maak je wat mee want je weet meestal niet wat er met zo'n onderdeel is gebeurd...

Ja dat is mijn verhaal, ben er zelf ook niet blij mee.
Maar bij mij was het al duidelijk dat mijn abs kapot was want bij mij brandde ook de lampjes van de abs, handrem en bandenspanningscontrole continue. Wist al dat dit vevangen moest worden.

Deze lampjes branden bij jou toch niet neem ik aan?
Dit probleem hebben we ook gehad (leuk als je 1500 km van huis staat) maar onze ABS comp was niet kapot. Bij ons waren er wat stekers van de stekker van de ABS comp geoxideerd..... Beetje naschuren en monteren met wat vaseline en nooit meer last van gehad.(scheelt een hoopje geld)

Misschien kan er door de oxidatie een lekstroompje ontstaan en ja, dan moet je duwen......

My 2cts, Mario
Compressed air is GREAT!!

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”