Beste mensen,
Onlangs heeft zich een groot probleem voorgedaan en heb geen idee wat het veroorzaakt.
Het begon met een accu die steeds sneller leeg liep. Accu vervangen, nog steeds deed het probleem zich voor. Alternatief laten vervangen, nog steeds het probleem.
Van lieverlee ging de elektronica steeds slechter werken.
Eerst begon aan de bestuurders kant de centrale deurvergrendeling motor het niet meer goed te werken. Hij gaat niet meer open of dicht op de afstandsbediening. Met de sleutel wel.
Daarna deed van het ene op het andere moment het dashboard verlichting het niet meer.
Laatst was ik aan het rijden, lichtte het dashboard ineens op, ik denk mooi, niet dus. Hij viel meteen weer uit en nam de toetenteller cluster met zich mee, deze doet niets meer, ook de boordcomputer display niet. Toeren Zijn ook blijven haken op het aantal waar hij op stond toen hij uit viel (1100).
Tegelijkertijd zijn er problemen begonnen met de remverlichting, deze gaan willekeurig aan en uit. Ook als ik hem parkeer en op slot zet zie ik vanuit de woonkamer op straat de weg rood verlichten, dit blijft hij doen tot de accu op is.
Herkent iemand dit probleem? Wie kan mij verder helpen?? Ik ben bang dat dit een duur grapje gaat worden. Wie weet hier meer over ?
Mvg
Electra valt langzaam uit
- Michel ACS
- 4 op een rij!
Bericht
Re: Electra valt langzaam uit
Is het nat bij de BCU (body controller unit), deze unit zit gemonteerd aan de bijrijders kant bij je voeten achter een plaat.
- MiniBreda91
- Nieuw Lid
Bericht
Hallo,
Ik heb de BCU gecontroleerd maar daar zat geen vocht. Heb hem open gehaald en ziet er allemaal nog goed uit, nergens oxidatie te bekennen ook niet bij de stekkers.
Heb ook ECU reset uitgevoerd maar haalt ook niets uit.
Iemand nog suggesties?
Ik heb de BCU gecontroleerd maar daar zat geen vocht. Heb hem open gehaald en ziet er allemaal nog goed uit, nergens oxidatie te bekennen ook niet bij de stekkers.
Heb ook ECU reset uitgevoerd maar haalt ook niets uit.
Iemand nog suggesties?
- Michel ACS
- 4 op een rij!
Bericht
Misschien nat in het 3e remlicht of pakking niet goed bij kentekenverlichting
- Michel ACS
- 4 op een rij!
Bericht
Heb hier eerder een keer last van gehad en dan kan het door vocht wel eens vreemd doen
- slokkie
- One wheel wonder
Bericht
Kentekenverlichting is inderdaad een zwakke plek van de mini, is snel vochtig
2009 Mini Cooper S Cabriolet R57
- nepnerd
- Volledig MINI minded!
Bericht
Verhaal centrale deurvergrendeling herkenbaar, alleen bij mij was het condens in BCU.
Ik hoop het niet voor je, maar misschien einde oefening BCU
Ik hoop het niet voor je, maar misschien einde oefening BCU
- Michel ACS
- 4 op een rij!
Bericht
De pakking is van schuimrubber van de unit waar je kenteken verlichting in zit
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors