Mino one 2002 versnellingsbak probleem

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
AlexCooper
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Mino one 2002 versnellingsbak probleem

31 okt 2015, 19:52

hallo,

het gaat hier om een Mini One 90PK bj 2002 met 151000 KM op de teller.
donderdag hoorde ik een ratelend geluid van onder de motorkap en onmiddelijk aan de kant gegaan. even gekeken en erna naar de garage gereden en hem daar gelaten.

de dag er op kreeg ik te horen dat het gaat om een versleten primaire as gaat en dat een revisie nodig is.
Ik ga maandag nog eens kijken bij een andere als het inderdaad klopt aangezien de auto perfect rijd en schakelt maar duidelijk een ratelend geluid maakt en het minderd naarmate ik harder nij heb ik de indruk.
ook heb ik gemerkt gehad als ik stil stond aan de lichten en de koppeling inhield het geratel weg was, rijdend meen ik nu dat als ik door schakelde het geluid bijna niet hoorbaar was.

mijn vraag is of iemand hier ervaring in heeft en of een revisie echt nodig is?
zijn er geen wissel stukken en of lagers die vervangen kunnen worden? voor deze denk ik vooral omdat de auto perfect schakeld :/

alvast bedankt,

alex
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Mino one 2002 versnellingsbak probleem

31 okt 2015, 21:51

Waar kom je vandaan?'
Ik zou contact zoeken met Roy (Spenki), hij heeft al vaker versnellingsbakken gereviseerd voor de R50. Hij is huismonteur van onze club en komt uit Enschede

Ik had met mijn One ook problemen.
Alleen bij mij was het meer gebonk dan geratel. Wel verdween het geluid als ik koppeling in hield.
Ik kende Spenki nog niet, zodoende nieuwe versnellingsbak laten plaatsen. Kostte mij meer dan 3000 euro.
Reviseren is goedkoopste oplossing.
AlexCooper
Nieuw Lid
Nieuw Lid

01 nov 2015, 17:05

hoi, bedankt voor de reply!

ik woon in maasmechelen, dat is juist op de grens met maastricht.

ik heb altijd met VW Golf gereden en erna overgestapt op een Mini en vind het een gaaf wagentje en wil hem dus ook goed gerepareerd hebben. ik zal Roy contacteren.
AlexCooper
Nieuw Lid
Nieuw Lid

02 nov 2015, 19:40

update:

Heb vandaag wat kunnen rond bellen naar garages-firmas die aan revisies doen, kom ik tot de conclusie dat het tussen de 600 en 800 euro kost zonder montage. met montage komt er nog eens +350 euro bij.

nu, omdat ik nog steeds achterdochtig was omdat schakelen perfect verloopt en er buiten dat geratel niks verkeerds te horen of te zien of te voelen was ben ik toch maar naar een ander garage gegaan die een maat van me heeft aangeraden en die beweert met 99% zekerheid dat het de vliegwiel is en NIET de versnellingsbak.
de uurloon ligt iets hoger bij hun maar dit gaat om iets anders dan een smeer beurt zeg maar en omdat hij na een gesprek met agrumenten kon komen die duidelijk waren EN omdat bij hun een revisie inclusief de-en montage + 12 maanden garantie even duur is als enkel een revisie de Mini bij hem blijft.

woensdag zal ik weten wat het probleem is en zal het dan ook gemaakt worden.
spenki
Sponsor
Contacteer:

03 nov 2015, 19:59

Ik heb in al die jaren dat ik met mini doe nog nooit 1 vliegwiel vervangen dus lijkt mij sterk.
99,99% bakrevisie nodig.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”