Aankoop advies: Mini Cooper 1.6 (R50)

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
M.Kappert
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Aankoop advies: Mini Cooper 1.6 (R50)

16 jan 2016, 18:06

Ik ben al een tijdje op het forum, maar dan wel als gast :oops: .. Nu toch maar besloten om mijzelf te registeren en wat actiever worden op het forum.

Zal mij eerst maar even voorstellen, mijn naam is Mark Kappert, 20 jaar jong en woon nog heerlijk bij mijn ouders thuis. Volgend jaar ga ik naar het HBO toe in Utrecht of Amsterdam en nu met mijn huidige opleiding 3 jaar lang genoeg gebruik gemaakt te hebben van de NS dienstregeling vertraging ben ik op zoek naar mijn eerste auto.
De auto gaat gebruikt worden om op tijd op school te komen, het gemakzucht om geen fiets te pakken en boodschappen te halen, om soms de bob te zijn en om op vakanties te gaan.

De auto gaat een Mini Cooper 1.6 (R50) worden uit het bouwjaar 2001/2002 met een budget van rond de €5000. Misschien kunnen jullie mij adviezen geven voor de aankoop van zo'n Mini?
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Aankoop advies: Mini Cooper 1.6 (R50)

16 jan 2016, 18:13

De Mini R50 heeft tot eind 2004 een Midland versnellingsbak die vaak problemen geven.
Reviseren is 'goedkoopste' oplossing, maar problemen kunnen dan terug komen.
Meeste Mini's die verkocht worden, hebben vaak een gereviseerde versnellingsbak.
Ik had ook problemen met de versnellingsbak en heb een tweede generatie bak erin laten zetten, kosten € 3250,-.
Over enkele weken gaat mijn One bouwjaar 01-2003 de verkoop in. Is Cooper S uitgebouwd, 125 pk enz.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Prijs zal onder de € 4000,- zijn.
Op onderhoud nooit bezuinigd.
Meer info stuur maar een pb
Fean
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Re: Aankoop advies: Mini Cooper 1.6 (R50)

02 mar 2016, 16:26

Hoi,

ik heb er ook nog 1 te koop voor je.

Mijn vrouw moet een 4 deurs hebben ivm de kinderen. Versnellingsbak is vervangen, zo ook de stuurbekrachtigingspomp. Momenteel wilde ik hem net wegbrengen voor een ruitenwissermotor en linkerraam dat niet omlaag wil (waarschijnlijk het motortje).

Britsh green, electrisch opendak, 147dkm, heb ook nog een originele velgen met winterband liggen, zomerbanden staan op cooper velgen.

Stuur maar een PB

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”