Koelvloeistof reservoir lek (again)
- lawewing
- Enthousiast
Bericht
Koelvloeistof reservoir lek (again)
Heren, Dames, het is mij bekend dat het koelvloeistof reservoir een zwak onderdeel is, maar ik wist niet dat het zo slecht gesteld was. Nog geen anderhalf jaar geleden heb ik het reservoir vervangen voor een nieuwe (a circa 69 euries), omdat deze op de 'naad' aan het lekken was. Vandaag heb ik moeten vaststellen dat het reservoir weer kapot is, wederom een lekkage langs de 'naad'. Dit lijkt mij nogal snel, ook al is het een 'bekend' euvel. Wat vinden jullie? En heeft iemand hier ook een vergelijkbare ervaring mee?
Funcar: Mini Cooper S, 2003 (R53), dark silver - stage 2 tuning (203pk, 250Nm, Beek Auto Racing)
Daily ride: Skoda Octavia 1.9TDI, black (136pk, 350Nm, DM Tuning)
- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
Re: Koelvloeistof reservoir lek (again)
Dan gewoon via garantie(verkoper) regelen, dat hij zo snel weer kapot gaat lijkt me meer een fabricage fout.

- Manick
- Sponsor
Bericht
Bij mij was ie na 6 maanden al weer lek op de naden, met de bon terug gegaan en voor garantie een nieuwe gekregen
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Dan lijkt het me dat ze een tweedehands reservoir hadden ingebouwd ipv een nieuwe?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
Kan ook nog inderdaad. En dan het oude type die nieuw op de plank lag.

- the blue lobster
- Niko N.
- Contacteer:
Bericht
Ik heb hem pas ook vervangen bij de GP.
Nieuw besteld bij de Dealer (originele). Op eBay twijfelde ik over de kwaliteit.
Zal in de gaten houden hoe lang ie niet gaat belletjes blazen.
Nieuw besteld bij de Dealer (originele). Op eBay twijfelde ik over de kwaliteit.
Zal in de gaten houden hoe lang ie niet gaat belletjes blazen.

" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

- Gp0029
- Mod virus alert!
Bericht
Het kost wat maar is heerlijk zorgeloos. Goede investering geweest

- lawewing
- Enthousiast
Bericht
Inmiddels maar een nieuwe geregeld en geplaatst. Ben benieuwd hoe lang deze het gaat volhouden.
Ha Jer84, geprobeerd, maar helaas geen gehoor gevonden. Het was volgens hen te lang geleden, de garantie was inmiddels verstreken.Jer84 schreef:Dan gewoon via garantie(verkoper) regelen, dat hij zo snel weer kapot gaat lijkt me meer een fabricage fout.
Inmiddels maar een nieuwe geregeld en geplaatst. Ben benieuwd hoe lang deze het gaat volhouden.
Funcar: Mini Cooper S, 2003 (R53), dark silver - stage 2 tuning (203pk, 250Nm, Beek Auto Racing)
- lawewing
- Enthousiast
Bericht
Dat zal het reservoir van M7 zijn of niet? Daar heb ik even naar gekeken, maar is wel alle**$&#*$ duur zeg (iets van 300 euro dacht ik). Maar goed, misschien ben jij achteraf wel spekkoper als ik straks een keer of vier het reservoir heb vervangen voor een originele haha. We zullen zienGp0029 schreef:Het kost wat maar is heerlijk zorgeloos. Goede investering geweest

- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
Ok, die van mij is toen gelijk vervangen door de Mini-dealer in de tijd dat ze alles onder coulance hebben vervangen. Dus ook de versnellingsbak etc. Is bij mijn Mini allemaal in Duitsland al gebeurd. Beste tijd geleden al, maar geen lekkages.
Succes!
Succes!

- lawewing
- Enthousiast
Bericht
@Jer84: Thx! Lekkage is verlopig in ieder geval verholpen.
- Waldpyk
- One wheel wonder
Bericht
hmm zelfde soort klachten als bij mij.
blijkt bij mij dus niet het expansievat lek te zijn maar de koppakking.
door de druk uit de cilinders bouwt het koelsysteem druk op waardoor er koelvloeistof bij het expansievat lekt.
kijk eerst of het koelsysteem van je mini goed ontlucht is
blijkt bij mij dus niet het expansievat lek te zijn maar de koppakking.
door de druk uit de cilinders bouwt het koelsysteem druk op waardoor er koelvloeistof bij het expansievat lekt.
kijk eerst of het koelsysteem van je mini goed ontlucht is
- lawewing
- Enthousiast
Bericht
@Waldpyk: Lekte het bij jou ook langs de naden of bij de dop van het reservoir? En heb je ook "mayonaise" op/onder je olievulstok? Volgens mij is dat nl. een duidelijk teken van een lekke koppakking?
- Rob
- 4 op een rij!
Bericht
Goed expansievat kan goedkoper dan 300 euro, zoek even op eBay, rond de 120 euro.
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors