Hallo,
Onze Mini cooper S uit 2004 (125kw) loopt sinds vandaag onregelmatig. Hiermee bedoel ik dat als je stil staat voor het verkeerslicht wij de wijzer van de toerenteller zien varieren tussen de 750 en 1000 toeren. Verder hebben zien wij vooral bij koude motor een grote hoeveelheid witte rook uit de uitlaat komen als we gas geven en als die stationair loopt. Als je in de auto zit voel je het trillen in het midden van de auto ter hoogte van de voorstoelen. Het oliepeil is gecontroleerd dit is in orde. De witte rook neemt wel aanzienlijk af als de auto warm is.
Ik kan alleen niet het peil van de koelvloeistof controleren omdat dit bakje geheel bruin is geworden in de loop der jaren. De auto heeft recent een koelvloeistof beurt gehad waarbij de gehele vloeistof is vervangen. Weet iemand waarop de symptomen van deze auto op kunnen luiden of wat er mogelijk kapot is?
Wij horen het graag..
Loopt onregelmatig stationair
- CooperS-R53
- One wheel wonder
Bericht
Re: Loopt onregelmatig stationair
Koelvloeistof kun je makkelijk controleren door de dop los te draaien en vervolgens met een lampje (bijv van je gsm) in de opening te schijnen. Als je dan voorzichtig het reservoir beweegt kun je het peil vast wel vaststellen.
Denk dat het probleem eerder van technische aard is en dan kan het vele kanten op gaan, maar dat laat ik liever aan de experts over hier op het forum.
Wat je wel eenvoudig kan controleren is de staat van de contactpunten van de bobine, deze hebben nogal de neiging om te gaan roesten en dat helpt niet echt mee....
Denk dat het probleem eerder van technische aard is en dan kan het vele kanten op gaan, maar dat laat ik liever aan de experts over hier op het forum.
Wat je wel eenvoudig kan controleren is de staat van de contactpunten van de bobine, deze hebben nogal de neiging om te gaan roesten en dat helpt niet echt mee....
- efficent
- Nieuw Lid
Bericht
contactpunten heb ik gecontroleerd deze zien er normaal uit geen roest oid..
- lawewing
- Enthousiast
Bericht
Witte rook uit de uitlaat zou kunnen betekenen dat er iets met de koppakking niet goed is. Ik ben ook geen technicus, maar er komt dan koelvloeistof in de cilinders terecht en dat veroorzaakt de witte rook. De enige manier om dit te achterhalen is door de cilinderkop los te halen en te kijken. Klinkt in ieder geval niet goed. Mijn advies: snel naar een garage toe!
Funcar: Mini Cooper S, 2003 (R53), dark silver - stage 2 tuning (203pk, 250Nm, Beek Auto Racing)
Daily ride: Skoda Octavia 1.9TDI, black (136pk, 350Nm, DM Tuning)
Daily ride: Skoda Octavia 1.9TDI, black (136pk, 350Nm, DM Tuning)
- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
Bericht
Onregelmatig lopen wordt meestal veroorzaakt door slechte bougie's of een vervuild gasklephuis.
Witte rook bij een koude motor is normaal. Dit is waterdamp van water wat zich de vorige rit verzameld heeft. Rijd je veel korte stukken ?
Eerst koelvloeistof-peil controleren. Lekke koppakking zou ook nog kunnen.
Witte rook bij een koude motor is normaal. Dit is waterdamp van water wat zich de vorige rit verzameld heeft. Rijd je veel korte stukken ?
Eerst koelvloeistof-peil controleren. Lekke koppakking zou ook nog kunnen.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors