De mini loopt niet echt happy, houd in bij het wegrijden en trekt niet lekker door. Gister heb ik de contactpunten van de bobine bekeken en die van de bougiekabels, allemaal roest en narigheid, dus ik wil deze vervangen en dan gelijk ook maar de bougies, weet niet hoelang die er al inzitten. Maar ik ben er zeker van dat dit de oplossing is.
Na wat zoeken op internet en op het forum moet ik de NGK BKR6EQUP bougies hebben, deze zitten nu ook in het blok. Tenzij jullie anders aanraden natuurlijk en waarom, de mini is nog standaard.
Moet ik dan ook de bougiekabels en bobine van NGK nemen? Je zou zeggen dat alles van het zelfde merk goed op elkaar afgestemd is, of raden jullie anders aan en waarom.
Ik heb wel eens gezien dat ze iets smeren op de contactpunten van de bobine en van de bougies, ik heb geen idee wat het is en of het nodig is.
Als ik een de buis (jah ben lerende) kijk waar de bougie inzit dan zie ik vervuiling, waarschijnlijk vuil/stof en roest van de contactpunten van de kabels. Hoe krijg ik dit eruit?
Ik ben wel van plan het blok te tunen nadat ik alle kleine dingetjes heb gerepareerd. Kunnen jullie dit meenemen in jullie advies.
Alvast bedankt voor jullie hulp
(R50 - 2003) Bougies + Kabels + Bobine vervangen
- koosie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: (R50 - 2003) Bougies + Kabels + Bobine vervangen
Bobine en kabels origineel spul nemen, bij de dealer te bestellen, kosten vallen mee. Bougies even op internet kijken daar verschilt de prijs onwijs in met de dealer ngk bkr6e1uip is wat er standaard in hoort ik zou daar dan ook gewoon verse van plaatsten, dan ben je weer helemaal klaar om te gaan!

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Mocht je een goede bobine en kabels zoeken, die heb ik evt wel liggen
Bougies: NGK BCR8ES nemen en niks anders, zeker die equp rommel niet. Alles wat stottert komt van die ondingen af. Als je gaat tunen, dan zijn die ook goed. Elke keer als je olie vervangt ook bougies doen. Dingen kosten praktisch niks
Bougies: NGK BCR8ES nemen en niks anders, zeker die equp rommel niet. Alles wat stottert komt van die ondingen af. Als je gaat tunen, dan zijn die ook goed. Elke keer als je olie vervangt ook bougies doen. Dingen kosten praktisch niks
- Michel ACS
- 4 op een rij!
Bericht
Worden NGK BCR8ES dan ook aangeraden voor de pré - en facelift R50 Cooper & One versies. Of zijn deze bougies alleen aan te raden voor de Sjes.
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Ginji
- Nieuw Lid
Bericht
Bedankt voor de info Dave, zal zo langs mijn lokale onderdelen shop om te horen of ze het hebben liggen, anders stuur ik je een pm.
Heb nog even in mijn boekjes gekeken, het lijkt erop dat de bobine en kabels nooit vervangen zijn.
Heb nog even in mijn boekjes gekeken, het lijkt erop dat de bobine en kabels nooit vervangen zijn.
- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
Kan zijn dat ze dat niet in de boekjes zetten. Althans hier bij de VW dealer zetten ze het vervangen van bougie kabels en bobine er niet in. Maar krijg je het alleen op je factuur. En staat alleen bij hen in het systeem.

- Ginji
- Nieuw Lid
Bericht
Zo komen die oude bougies toch nog van pas
Maandag krijg ik de bobine binnen dan laat ik weten of de Mini beter loopt. Het aantal Nm waarmee ik ze moet aandraaien, klopt het dat het tussen de 25 en 30 Nm is?

Maandag krijg ik de bobine binnen dan laat ik weten of de Mini beter loopt. Het aantal Nm waarmee ik ze moet aandraaien, klopt het dat het tussen de 25 en 30 Nm is?
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ja, bougies moeten op 30 nm
Bobine gewoon handvast op de kleppendeksel, die boutjes zitten in plastic...
Bobine gewoon handvast op de kleppendeksel, die boutjes zitten in plastic...
- Ginji
- Nieuw Lid
Bericht
Vandaag het spul vervangen, het gas reageert beter, stationair is zo strak als maar kan. Een merkbare verbetering.
Bedankt voor de hulp, dit weekeind ga ik het kleppendeksel rubber vervangen.
Bedankt voor de hulp, dit weekeind ga ik het kleppendeksel rubber vervangen.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors