Mini Cooper S R53 - Distributie Ketting? Ratelend geluid

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Oac
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Mini Cooper S R53 - Distributie Ketting? Ratelend geluid

22 apr 2016, 11:28

Mede Mini-vrienden,

Ben er gister avond achter gekomen dat wanneer de mini stationeer loopt hij een zacht ratelend geluid maakt.

Vanochtend gelijk weer het oliepeil gemeten en zat onder het minimum. 1.5L bijgevuld. Vijf April heb ik de olie nog bijgevuld en ging er iets meer dan een Liter in. Ook het koelvloeistof reservoir was behoorlijk leeg. Ik check om de 10 dagen het oliepijl, koelvloeistof is wat langer geleden.

Het bijvullen van de vloeistoffen heeft het ratelende geluid niet verholpen. Persoonlijk denk ik dat het ratelende geluid te maken heeft met de Distributie ketting.

Ik weet dat de mini's veel olie verbruiken, maar dit is wel heel erg veel. Maak mij wel een beetje zorgen om het olie verbruik en het ratelende geluid.

Van het ratelende geluid heb ik een filmpje gemaakt : https://youtu.be/9-4iriveq_c

Is het ratelende geluid zorgwekkend en moet er per direct wat aan gedaan worden? Zondag heb ik een belangrijke wedstrijd in bergen op zoom, heen en terug is een dikke 500KM rijden.

Groeten,

Oac
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

Re: Mini Cooper S R53 - Distributie Ketting? Ratelend geluid

22 apr 2016, 21:06

Die kleine tikjes zijn volgens mij jouw tuimelaars. Dat is niet zo erg. Het echte ratelen kan ik niet echt horen. Maar als er voldoende olie in zit, dan is het ratelen wel weg denk ik. Jouw olie verbruik kan verschillende oorzaken hebben. Neem anders even contact op met Daveke of Spenki.

Succes!
Afbeelding
Oac
Nieuw Lid
Nieuw Lid

29 apr 2016, 08:55

Jer84 bedankt voor uw reactie. Ben met de Mini bij de garage geweest. Ze hebben er even naar gekeken, of ja alleen geluisterd en ze hebben even met de auto gereden... Maar volgends hun is er verder niks mee aan de hand. Verder bleek wel het koelvloeistof reservoir lek te zijn. De olie was bijgevuld en het oliepeil is nog steeds hetzelfde als vorige week, heb ook niet veel met de auto gereden. Denk dat ik voor de zekerheid nog iemand naar de auto laat kijken.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 mei 2016, 09:19

Die snort mooi hoor, niks meer aan doen :)

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”