Snelheidsmeter probleem R53

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Gebruikersavatar
CooperS2005
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 feb 2016, 17:13

Snelheidsmeter probleem R53

26 apr 2016, 00:20

SOS

Op FB al vermeld, maar wellicht hier toch degene die de oplossing heeft :-))

Sinds een paar dagen heeft de snelheidsmeter kuren. De naald begint dan niet meer bij 0, maar op 30 km/u.Rijd ik 50 dan staat de naald op 80 km/u.
Later op de dag was het weer goed. De volgende dag echter weer hetzelfde euvel, maar nu op 10 km/u.
Ecu sw (21) reset gedaan en toen was het even weg, maar later op de dag weer hetzelfde.

Hoe kan dit en hoe is dit structureel te fixen? Wil niet elke keer weer de ecu resetten.
Laatst gewijzigd door CooperS2005 op 26 apr 2016, 00:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
CooperS2005
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 feb 2016, 17:13

Re: Snelheidsmeter probleem R53

26 apr 2016, 00:44

Dit is wat ik zover heb gevonden aan ecu tests.
How to Reset the ECU:
With the key in the ignition, but in the off position, press and hold down the odometer reset button with one hand, while holding the button down, switch the key in the ignition to position 1 (first click) with the other hand. The screen will have a number and the word “tESt”. Scroll through the numbers by pressing the odometer rest button, through to 19 and wait a moment. (Note: the number order is: 1,2,10,19) The message will say 19 "L i-off", flash to "L i-on", and back to "L i-off" again. When "log i-off" appears, press the odometer rest button again. You are now in the system. Scroll through to 21. tESt and wait a moment. 21.0 rESEt will come up. Press the button once.
Your gauges will now make some sounds and movements.
Once the lights come back on start your car. You have now reset your ECU and your MINI is now ready to relearn the new mods and your driving style.
Here is a list of all the tests on your MINI:
1.0 Chassis number
1.1 Kilometer count
1.2 Parts number
1.3 Coding-, Diagnostic- and Bus-index
1.4 Production Date (Calendar week/year)
1.5 Hard- and Software status
1.6 Injector status, Cylinder count, Engine factor.
2.0 Comb system Test
3.0 Service interval counter
4.0 Actual fuel consumption in l/100km. eg.0154 = 15,4 liters/100kms.
4.1 Consumption in liters/100kms.
5.0 Distance consumption in l/100kms.
5.1 Actual rest distance with available fuel in Kms.
6.0 Actual amount of fuel in tank. eg. 123321 =12,3liters left 32,1 liters right
6.1 Total amount of fuel in tank.
6.2 Show value of Fuel gauge.
1= both senders OK, 2= sender failure, 3=ti signal implausible (no reading)
7.0 Actual coolant temp.
7.1 Actual outside temp.
7.2 Actual engine revs.
7.3 Actual speed
8.0 Hexadecimal readings of menu 7.0 to 7.3
9.0 Actual on board voltage (Battery)
10.0 Land codes
11.0 Unit codes
12.0 No function
13.0 Gong test
14.0 - 14.4 On board diagnostic codes. eg 000000 = no failures
15.0 - 18.0 No function
19.0 On/Off for Test menu.
20.0 Correction factor for Fuel consumption Formula for correction:
Shown consumption x 1000 / user defined consumption
Push the trip reset button to begin the correction. Numbers count up from 0-9, when correct number shows push trip reset button.
20.1 Sets 10ths. for consumption factor
20.2 Sets 100ths. and 1000ths. For consumption factor
20.3 saves the new consumption factor and shows new value
21.0 Software reset. (Same as disconnecting battery)

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”