Heeft iemand enig idee hoe die vlekken in het koelvloeistofreservoir komen?
Koelvloeistof zelf is helder!
Ik lees dat het kan komen door korte ritten maar als ik me goed verdiept heb kan dat alleen in de motorolie komen en niet in het koelvloeistofreservoir.
Als ik op internet op afbeeldingen zoek zie ik wel meer van dit soort beelden maar zonder echt een uitleg van hoe het er in komt en vooral hoe krijg je het eruit.....of kun je dit gewoon zo laten zitten?
http://www.newminiclub.nl/gallery/album ... /77328.jpg
Ik lees ook wel over mogelijke koppakking problemen maar auto rookt niet, en hebben al wat km proefgereden maar geen lekkages van koelvloeistof. Olie is mooi schoon en geen witte mayo aanwezig...
Hebben meerdere van jullie dezelfde vlekken in het koelvloeistof reservoir?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Koelvloeistof reservoir Mini Cooper 2006
- speedy
- NMC Legend
Bericht
Re: Koelvloeistof reservoir Mini Cooper 2006
olie kan wel degelijk in je koelvloeistof reservoir komen maar dan zul je dat duidelijk zien in de vloeistof( dikke drap)
Als je vloeistof mooi helder en dun is zou ik mij geen zorgen maken.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als je vloeistof mooi helder en dun is zou ik mij geen zorgen maken.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Martijn36
- One wheel wonder
Bericht
dank voor je antwoord! moet nog even wennen hoe alles er bij een mini uitziet zonder te denken dat er iets aan de hand zou kunnen zijn
Verder kan ik ook weinig fotos op het forum vinden van minis onder de motorkap dus heb weinig vergelijk

Verder kan ik ook weinig fotos op het forum vinden van minis onder de motorkap dus heb weinig vergelijk
- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
Anders het vaatje een vervangen. Voor een mooie schone.

- Martijn36
- One wheel wonder
Bericht
Dat ga ik inderdaad doen, maar überhaupt iemand enig idee hoe die rommel er in kan komen? Het is in principe toch een gesloten systeem? En ik heb begrepen dat korte ritten alleen wit spul kan opleveren bij de oliedop en dat korte rotten geen invloed hebben op de koelvloeistof?
- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
Kan alsnog door korte ritjes komen, of de vorige eigenaar heeft er water bij ingegooid. Je kan er ook voor kiezen om de leidingen ook gelijk door te spoelen als je het reservoir vervangt. Maar als verder de vloeistof mooi is dan zit het denk ik alleen nog in het tankje zelf. Wilde de garage deze niet voor je vervangen? Of heb je het toen nog niet opgemerkt bij aankoop.

- Martijn36
- One wheel wonder
Bericht
Om eerlijk te zijn niet opgevallen tijdens de aankoop. Hele waslijst met mogelijke problemen gecheckt maar dit was niet opgevallen. Net even langs de dealer gereden en gevraagd aan de monteur. Hij maakt het vaatje nog even schoon en sluit een koppakking uit. Dan is koelvloeistof niet meer zo helder als dat het nu is. Gelukkig maar 

- Jer84
- Bijna verslaafd
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors