remote locking meganisme werkt niet

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
joostini
Nieuw Lid
Nieuw Lid

remote locking meganisme werkt niet

23 jun 2016, 13:15

Hoi,

ik krijg mijn mini r53 van 2002 niet op afstand open.

Wat is heb gedaan:
- batterij vervangen van de sleutel. Rood lampje binnenin gaat aan als ik op het knopje druk. Dus lijkt me te werken.
-Het rideltje met instappen sleutel er in en knopjes indrukken zoals aangegeven op diverse fora(waar ze beweren dat het werkt)
- Ontvanger boven de spiegel vervangen (2x omdat is twijfelde of die vervangende wel goed was)

but... Nada .. nie werken nie. SOS

Volgens een garage die gemeten heeft staat er signaal op de kabel naar de ontvanger. En doet de sleutel het ook. Ook werkt de centrale deur vergrendeling.

Waar kan ik nog meer naar kijken ?

Groetjes,
Joostini
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

Re: remote locking meganisme werkt niet

23 jun 2016, 19:05

Hi, welkom....

Maar euh, rood lampje??? Je doelt op de alarm-indicator naast het stuur, of bedoel je een ander rood lampje? Bijvoorbeeld controlelampje in de sleutel zelf?
Je 2e stap is denk ik de initialisatie van de sleutel(s).
En de centrale vergrendeling werkt, type je. Hoe heb je dat geconstateerd? Met de sleutel in het (deur)slot? Met de schakelaar op de centrale console? En gaat dan alles op slot; dus andere deur, tankdop en kofferbak?
En gebeurt er verder helemaal niks als je de sleutel bedient? Tankdop reageert niet? En de kofferklep niet? En de interieurverlichting gaat niet aan?

Alles romdom de centrale vergrendeling wordt aangestuurd via de BC1-module. Is die nog droog, of zitten er oxidatie-plekken op? Binnenkomend vocht was een probleem voor die module, daar is ooit een fix voor geweest; één of ander plastic afdekkapje boven de module...
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

23 jun 2016, 20:53

Hé Joost. Ook bij deze club beland :D Leuk.
De grote overstap van de classics naar de MINI gemaakt ?

Stel je eens voor in een voorsteltopic. Je hebt genoeg te vertellen over Mini (en Ford's en Willy's, etc.)
:mrgreen:
joostini
Nieuw Lid
Nieuw Lid

24 jun 2016, 10:19

Robert schreef:Hi, welkom....

Maar euh, rood lampje??? Je doelt op de alarm-indicator naast het stuur, of bedoel je een ander rood lampje? Bijvoorbeeld controlelampje in de sleutel zelf?
Je 2e stap is denk ik de initialisatie van de sleutel(s).
En de centrale vergrendeling werkt, type je. Hoe heb je dat geconstateerd? Met de sleutel in het (deur)slot? Met de schakelaar op de centrale console? En gaat dan alles op slot; dus andere deur, tankdop en kofferbak?
En gebeurt er verder helemaal niks als je de sleutel bedient? Tankdop reageert niet? En de kofferklep niet? En de interieurverlichting gaat niet aan?

Alles romdom de centrale vergrendeling wordt aangestuurd via de BC1-module. Is die nog droog, of zitten er oxidatie-plekken op? Binnenkomend vocht was een probleem voor die module, daar is ooit een fix voor geweest; één of ander plastic afdekkapje boven de module...
rood lampje in de afstandsbediening.

centrale vergrendeling werkt met sleutel in de deur en met schakelaar op console.

Wanneer ik de remote gebruik reageert er totaal niks in de auto. geen lampje en geen klepjes. 0,0 response.

Ik zal even bij de BC-1 modulde gaan kijken of die dan waterschade heeft. Ik had al gevonden op internet dat hij aan de passagierskant zit. Thanks.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”