Leuke en snelle onderdelen voor R53

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Tous
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Leuke en snelle onderdelen voor R53

29 sep 2016, 21:50

hallo beste mensen,

wij hebben een leuke mini cooper s waar we al wat aan hebben gedaan o.a

17% pulley
K&N Luchtfilter
Supersprint rvs spruitstuk
Toyo sport rvs uitlaat systeem

Super tevreden hierover maar we willen meer :-) :D :D

maar ik wil zelf nog een aantal dingen upgraden en daarvoor wou ik hier eens wat rondvragen voor advies en evt prijzen hieronder de "ingrepen"

550 cc injectoren ( heeft dat zin met onderstaande ingrepen)
Scherpe nokkenas catcam iod (ook icm met de rest)
chiptuning (waar moet ik zijn? hoeveel kost het? wat is vermogens winst ongeveer? hoeveel vermogen is alleen chippen? en wat is het ongeveer icm met injectoren en nokkenas?)

zijn er verder nog redelijk simpele dingen om meer pk's te krijgen waar je niet direct over duizenden euro's praat

dan verder zijn we nog op zoek naar een upgrade voor de remmen had vernomen een cooper s r56 set dat dat ook ook behoorlijk verschil is maar hoeveel kost zoiets?
en wat is het qua verschil met een mooie geperforeerde of gegroefde set qua performance en prijs

misschien is er iemand die me een leuke prijs kan maken van totaal plaatje

ik hoor graag jullie mening hierover :D :D

grtz Tous
Tous
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Re: leuke en snelle onderdelen voor r53 mini

30 sep 2016, 19:13

Anyone?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 okt 2016, 03:22

- Elke nokkenas zou ik upgraden met injectoren en software; Ja, sommige assen kun je rijden op standaard software - maar om alles eruit te halen zul je de rest nodig hebben, omdat het mengsel anders te arm kan worden en het nevelpatroon irregulair. M.I. gaan die drie dingen hand in hand.
- Goede software kost geld. Goedkope troep zou ik niet aan beginnen, maar dat was denk ik wel duidelijk. Voor een R53 op een standaard ECU is er maar een platform echt goed; Bytetronik. ook precies de reden dat ik alleen daar software van wil gaan verkopen omdat het echt FULL ACCESS is. Alles is aan te passen. Prijs voor deze software is 750 euro tijdens de intro, en 800 naderhand.
- R56S/R53 JCW remmen zijn hetzelfde, en zijn ruim voldoende om net dat beetje meer remkracht te hebben. Ik heb nog een originele set R53 JCW remmen, als dat is wat je zoekt - ze zijn 400 euro met schijven, blokken en leidingen.
Tous
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

01 okt 2016, 21:58

Hey davy, thnx voor je reactie hoeveel zou het totaal kosten nokkenas +monteren en injectoren
En dan 750 euro voor te chippen.
Hoeveel vermogen denk je dat je er dan ongeveer uithaalt? Icm met de rest.
Vandaag heeft me iemand verteld dat het ook al veel scheelt om er ferodo ds 2500 erop te.monteren zou ook al schelen. , De looks zijn natuurlijk mooier met mooie grote schijven.

Heb je nog iets van aero bumpers liggen en ik zoek voor die toyo uitlaat wat ik bij je hebt gehaald nog een paar mooie eindtips weet jij waar ik die kan halen?ik

Ik hoor het graag grtz tous

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
minisnack
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

25 nov 2016, 20:45

Afbeelding

-10kg aan de trein gaan met die banaan / hoeft niet meer boven de 4500 toeren te trappen en kan confortabel schakeling overslaan.
The Stig was driving a mini
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

29 nov 2016, 00:33

Ongedempte crank pulley niet aan beginnen, rekt je ketting teveel op met alle ellende na breuk.
Spreek uit eigen ervaring, 1 keer op tijd alles gewisseld, 1 keer te laat (op twee verschillende auto's).

Licht vliegwiel helpt wel maar 1 van zo vele kleine beetjes die helpen, de 'big bang' heb je al gehad met de 17% pulley, alles daarna kost klauwen met geld.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”